|
|
|
|---|---|
|
ja räcker det med 225 på 8,5 fälgar?? eller blir det inte bra?! MvH Bmw 4-ever | |
|
235 breda är lagom -=Brings Me Women=- |
|
|
Körde med 225 runt om förra sommaren på mina 18"x8,5" fälgar, men ska lägga på 255 som baksulor nu till våren. Har sett bilder på 265 och det såg faktiskt bra ut, inte ballong alls som man kanske kan tro. Har bilder om du vill se? Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Missuppfattade nog frågan lite...225 kör jag som sagt med idag och det fungerar bra. Tror dock inte mindre är att rekomendera. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
| Kör med 245/40 på mina 8,5x17. En av BMW:s standarddimensioner på fälg och däck. Bra att köra med och ser bra ut också. | |
|
Jag kör med 255/35 8,5x18 bak och det ser snyggt ut . ** Lycka är att se livet genom en solstråle. ** |
|
| beror ju på lite vad man har för profil på däcket | |
|
Jag tenker på 255 på 18x9,5 bak och 225 på 18x8,5 fram.. Men jag vet inte heeelt hur det kommer att bli.. Noen som har bild? |
|
|
tänkte mig ha 225/50 17 eller 225/45 18 har ej fattat beslutet. Kommer det att se bra ut? MvH Bmw 4-ever |
|
|
235/45-17 är "lagom" samt en ganska vanlig dimension på däck till bl.a. BMW vilket gör utbudet störrre samt håller ner priset....tänk på det om du står i valet och kvalet mellan 17" och 18".. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
det blev 225/45 18 får hoppas att det kommer att passa och att det fungerar bra o stabilt på vägen! MvH Bmw 4-ever |
|
|
för det blir bra eller?? däcken blir väl inte för smala för fälgen eller?? <<<<<<det blir väl lagom! eller har jag fel? man vill ju inte ha en utstickande fälg. MvH Bmw 4-ever |
|
|
jag vill bara säga till dem som har tänkt köpa nya däck till sina fälgar! På 8,5 18 fälgar som jag köpte, så minsta bredd på däcket rekomenderar jag 235 eftersom det är nästan för litet tycker jag! Hade det varit mindre som 225 jag hade tänkt mig från början så hade risken varit STOR att man skadar fälgen väldigt lätt vid på körning av tex trotoaren! Så på så bredda fälgar köp minst 235 i däck! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Rätt! 225 är fäör smalt, inte snyggt, och fälgen skadas som sagt väldigt lätt! Har 235 runt om på 7.5" samt 8.5" fälgar... 7K |
|
|
Dette var inte vad jag ville höra. :( För vad gör man om man vil ha fälgar i storlek 8,5x18 fram och 9,5 bak? 19" -> 235 fram och 265 bak = profil ok 18" -> 225 fram och 255 bak = profil ok |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.