|
|
|
|---|---|
|
den 7 augusti är det drifring event på mantorp i pariserkurvan (kurva 2 äfter starten) det får man ju bara inte missa det värkar vara jävligt fränt. Det finns ju en del här med potensial att åka brett så pallra er dit. själv tänkte jag få fart på mitt åk nu så jag kan vara med. MISSA INTE DETTA DET ÄR GUDOMLIGT!!!!!! | |
|
är det en högfartskurva? testade min bil idag, den släpper i 160 på femman TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
| Det kan man väl betrakta som en högfartskurva det är den som dom brukar köra rs på om du har varit på mantorp. Men ta den i 160km på full sop kan kanske vara lite lurit. Men du får gärna försöka det kan nog se ganska kul ut. | |
|
Sign me in! =) Ska komma dit med min 4d 320 å häva ett ställ eller 2!;).. Hade de varit grusböjj hade jag haft rutinen, men är lite jävligare med asfalt!;) Mvh Uffe |
|
| Ska definitivt köra om bilen är ihop och har hållit så länge... Någon som vet bra hala däck? | |
|
kanske ska aga-diffa min 728 istället :D automat, och mycket överhäng TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
johankihl: Åk till närmaste bilskrot eller däckhandlare och leta efter ett par puckar från 80-talet.. Då lär det garanterat drifta :) Hade en uppsättning c-däck (lättlastbil) från tidigt 80-tal på en av mina gammla 528:or.. Spann hur lätt som helst + att det rök bra om dom :) ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Lite info här Länk // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
Ryktas om en drifting träff på Gotland Ring också. Det vore inte trist. Att bara sladda genom 1 kurva (Mantorpgrejen) känns inte helt motiverat att åka 120 mil enkel väg för... Hala däck är f.ö. inte en bra lösning enligt min mening. Blir bara svårkontrollerat. Om ni inte tänkt åka långsamt förstås, då funkar det ju... If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Är driftingen på Mantorp tänkt att vara tillsammans med Action Meet eller är det en annan helg? Skall de slopa konbanan? |
|
|
Jag fattade de som att de skulle vara samma dag som "Action meet" när jag ögnade igenom bilsport lite snabbt. |
|
|
Haglund: Det står på bilsports hem sida att det ska vara rs bana, men det var visseligen daterat till 2003 så jag vet inte rikrigt om det blir nån konbana, men driftingen ska ju vara i den kurvan som konbanan har varit innan, så antingen flyttar dom konbanan eller så skippar de den. |
|
| Fan det blir ju för mycket att titta på. 402m drfting samt rs bana. nja nått får de slopa. Inte drfting eller 402m | |
|
hej på er. trevligt att någon inom BMW åkarna i Sverigge hat tagit upp detta med drifting. Vi som är seriösa inom just drifting har vå egen sajt.... www.drifting.se Ang Mantorp park / Action Meet 7/8 så är Allmänhetens Drifting körning inställt pga av att jag & mÅNGA fler anser det för farligt att köra drift test i denna svängen. (pariserkurvan) Däremot så kommer det att vara en rejäl 30 min uppvisning på morgonen & sedan en kl15 samma dag av Swedish Drift Team & våra bilar sträcker sig från Corollor vid namn AE86 till Qvarnis Porsche & eventuellt En M3 E46 med turbo. SÅ koma gärna & snacka skit med oss & titta på... åkturer bjudes det på i mån av plats & godkännande av Bilsport. Vänligen/ ..............Kristian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.