|
|
|
|---|---|
| hej är det någon som någon bra sida om hur man monterar nytt cab tyg på en 325 e30 -88 eller kan ge en kort beskrivning hur man gör tx.om man börjar bakifrån.... mvh. läffe | |
|
Tja läffe! Bytte cab på min e30 själv i somras! Är inte så farligt som många säger att de är... bara lite TID, lim (jag använde 3M kontaktlim) och nån kompis går de bra... jag började i alla fall först med att ta loss gamla caben (kniv, skruvmejsel, våld plus några andra småsaker) Fäste sedan caben bak först, går inte att sätta fel om man har lite vett i skallen! sen var de bara att fästa fram vid rutlisten. vet inte hur de är för dig men mitt cabtyg var i alla fall märkt vars man skulle vika över de över kanten fram! Föresten hoppas jag att du har köpt ny aluminium-list som sitter framme vis rutlisten med för den brukar inte gå att ta loss utan att man bryter sönder den vis losstagningnen av gamla caben! sen trär man in virarna som sitter ovanför rutorna och spänner upp dom med fjädrarna. Sist så tog jag limningen av dom där små tygbitarna som ska limmas fast på bågarna i taket! Har säkart glömt en massa, men säg bara till så kan ja försöka hjälpa dig ! mvh/Henke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.