|
|
|
|---|---|
|
Nån som vet om ett m5 (3,6 3,8) grenrör passar på m30 eller är det en annan bultdelning topparna emellan? Mvh Jocke www.frid.cc | |
|
Det är inte samma bultdelning. Det är fyrbultat på s38:an och två bultat på m30 Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
Kan måtten topparna emellan vara lika förutom bultdelningen? Mvh Jocke www.frid.cc |
|
|
Tänker du på c/c måttet eller.. S38 är ju betydligt bredare men c/c måttet bör va samma för dom är väl byggd på samma block så vitt jag vet.. Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
| Tyvär så passar det inte alls mot topp + att avgaskanalerna på M5 är nästan dubbelt stora... | |
|
Om du kollar på www.klracing.se på avgasflänsar bmw så ser du där hur den ser ut.. Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
Rump-nisse: till helgen ska jag bygga grenrör fick flänsarna igår.. ska du in med någon bil?? Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
Min tanke var att bygga om ett m5 grenrör så det passar på m30..är avståndet mellan avgasportarna lika (eller ens i närheten)? Mvh Jocke www.frid.cc |
|
|
99% säker på att C/C måtten är samma mellan avgasportarna. På insugs sidan är det iaf samma C/C mått. Så visst ska det gå att bygga om ett s38/m88 grenrör så det passar mot m30 toppen. /Pelle |
|
|
Pelle Persson: oki låter bra.. för det finns ju ganska så många m5 rör att få tag på till bra pengar.. Mvh Jocke www.frid.cc |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.