|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har köpt ett bosal avtagbart drag för en vecka sedan. Nu till helgen är det dags för montage. Så, min fråga är om listen runt kofångaren måste tas av? Någon som vet hur man skall göra för att ta av den i så fall utan att den går sönder? Tacksam för svar! Mvh Leffe | |
Stingrayracing |
Har tyvärr inget svar på din fråga, men jag skulle vilja höra vad draget kostade? MVH Lasse |
|
Beachbuster - du har fått mail /Thomas Den som inte äger en BMW är en olycklig människa |
|
|
Hej! Jag betalade ca. 5.300 för draget med kabelsats. Grejorna beställdes från Motornord. Thomas: Tackar för ditt mail, löser nog en hel del. (men borttagning av listen kvarstår) Mvh Leffe |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du plockar bort hela stötfångaren, vet inte om du har en sedan eller T med eller utan PDC?? Pdc sensorerna sitter väl i listen i så fall. ///MVH Hasso Länk |
|
Du behöver inte ta bort listen. Det sitter ett par fästen i varje hjulhus samt, om jag inte minns fel, 6 muttrar i bakstammen (innifrån bagagen). Sedan är det "bara" att dra bort den. Det pilligaste var att såga upp för täcklocket. Svårt att se markeringarna i stötfångaren. Men, det är bara att såga snålt. |
|
|
Hej! Min 528i är en sedan, sålde min 328ci igår (:-((( Det börjar det att klarna lite nu! Hoppas att detta löser allt!! Många tack för hjälpen! //Leffe |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Till mitt Bosaldrag var det en alldeles utmärkt monteringsanvisning med borde väl vara det till din bil också, den ska för övrigt med till Bilprovningen vid regbes. ///MVH Hasso Länk |
|
Fick pris på avtagbart drag med elsats till E39 touring av en nyöppnad reservdelsfirma här i Kalix. 4100kr inklusive allt utom täckbricka till stötfångarplasten. Tyckte att det var alldeles förträffligt billigt men jag kommer ändå inta att köpa det. Behöver ingen krok... ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.