AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
492

Låsa 2ggr?

ap
40
ape77
BMW 750iAL -88
Centrallåset på min 750 hoppar upp igen direkt efter man låst en gång, sökte på forumet men tyckte inte ja hitta nå liknande...

Förra ägaren dillade nånting om att första låsningen va för larmet eller nått!?

Hmmmmm nån som vet!?

WAZZZAAAAAAAAA?
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Likadant på min.

Mvh
alain
Hej ape77

Jag hade samma problem med en 735 och fick höra att första lås var att låsa dörar och andra gången var att sätta på larmet.
den hoppade upp alltid direk efter att jag hade låst en gång, varför? ha du kolla om larmet fungera? om inte, gör så: öppna förar dören, lås bilen, lyft lås knapp från öppen dörr, stäng dörren och öppna dörren ingen då starta larmet. det var det jag fick göra för att testa larmet.

MVH alain
Bilarna brukar väl låsa upp direkt om det är något lås kärvar eller dylikt, men det brukar alltid gå att låsa om man försöker direkt igen som ni beskriver. Bilen kanske då struntar i att låsa det berörda låset? När min knapp till bakluckan (som är totalt felkonstruerad för den kärvar så fort ett litet smutskorn kommer nära) var intryckt några m.m. så låste bilen upp sig som ni beskriver. Bilen har även låst upp sig när en låsknopp inne i bilen kärvade efter att dörrsidan varit av. Så kolla att alla knoppar och knappar löper fint och sitter som de skall. Andra har haft detta problemet när kabelbrott har uppstått i t.ex. kabelstammen till bakluckan.

____
Reach the door with a breath and a scream.
Btw, larmet sätter man på genom att vrida nyckeln ett kvarts varv extra, när man "deadlockar" låset.

____
Reach the door with a breath and a scream.
ap
40
ape77
BMW 750iAL -88
Greenberg >< Hmmmm mitt bagagelucke lås funkar inte har jag märkt....kan va så att den hoppar upp som du säger för nått lås strular? Hmmm

Ok, ska forska i de lite...

WAZZZAAAAAAAAA?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.