|
|
|
|---|---|
|
Värkar ha problem med givarna i dörrarna... Ljuset i bilen tänds ibland av sig själv.. Har en 325:a e36 | |
|
sitter i själva "lås-kontakt-grejsen" som sitter på B-stolpen... sitter men två torxar... men se upp... ta loss en skruv och tyck sedan i en mejsel el dyl i hålet och lossa sedan på den andra skruven... det finns nämligen en platta på insidan B-stolpen som fixerar torxarna, ramlar den ner (och det gör den om du bara tar ut skruvarna utan att sätta ngt emellan) så får du problem med att montera dit allt sen.... En rak 4:a är som en rak 6:a, fast lite mindre! |
|
|
Vet du hur man kan kolla vilken som är trasig ? Och jag tycker min raka 6:a är lite för seg. :) |
|
|
jag hade samma problem med min 525i-91 när man körde så fick man upp ett meddelande på check-controllen som sa "tür offen" eller liknande samtidigt som innerbelysningen tändes... trodde först att bilen ville att jag skulle stänga av motorn... så jag stannade intill vägkanten och stängde av motorn... startade motorn igen efter att ha kollat alla vätske nivåer inte hittat ngt fel... samma sak igen när man börjat köra... ringde en kompis som instruerade mig via mobilen på hur man ändrade språket i f-datorn... sen förstod jag att bilen ville att jag skulle stänga dörren och inte stänga av motorn... i efterhand är det iaf lite roligt... då var man rätt rädd... iaf åter till problematiken... jag vet inte hur man kan kolla vilken som är trasig... sen tror jag inte att de är trasiga... utan bara smutsiga... jag tog loss mina och gjorde rent och monterade dit den igen.. då försvann problemet... du behöver inte oroa dig för den plattan... ta bara en stor spik och böj den på mitten du får en L formad spik och använd den för att hålla plattan på plats... så är det bara att ta loss det hela.. börja med förardörren... det är den mest använda dörren på bilen. lycka till... En rak 4:a är som en rak 6:a, fast lite mindre! |
|
|
Okej.. Jag har haft lite problem med larmet som har börjat tjuta kl 2 på natten lagomt kul att gå upp då och stänga av det.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.