|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| 86:ans M10-motor är outslitlig. Något man inte kan säga om M40. Jag hade hellre satsat på en bil med M10 än M40. Har bara goda egna erfarenheter av M10. Något jag inte kan säga om M40 dessvärre. | |
|
Angående M10 vs M40 så kan det nog vara så att M10:an är slitstarkare. Men jag har haft nog så mycket problem med de två e21:or jag haft -brusten topplockspackning på den ena och sprucket topplock på den andra. Det var iofs inte motorernas fel utan tidigare ägares slarv som orsakade sprickan. Mina erfarenheter av M40 är bara goda förutom lite tickande i ventilerna. Körde lite drygt 2000 mil på 3 år och hade inga större problem, byten av div slitdelar (kamremmen?), olja och filter var väl det enda. M40 är en trevlig motor när den är välskött, hyfsat pigg för sina 113hk sedan att det är en modernare motor och drar mindre bensin är ju aldrig fel. |
|
|
Jag har redan köpt både 86:an & 88:an..... Har gett 7 papp för båda..(??).. Då har 86:an helt nya 15" däck & nya fälgar.... 88:an har bra vinterdäck på15" krysseker... Rosten på 88:an är faktiskt inte sååå farlig.... Har oxå ett 3 tums beg. avgassystem på G till 88:an...är det för grovt till en 318?..priset på den endast 400kr... Tror att jag fixar 88:an först...den är ju alla fall bes just nu... Vet inte vad ni tycker men...jag är nöjd med båda bilarna... Mvh |
|
|
Bra affär där! Grattis! Mr C |
|
|
7 K är bra pris för 2 E30 bilar.... En rak 4:a är som en rak 6:a, fast lite mindre! |
|
| Låter som ett ok pris. Lycka till! :) | |
|
så går det när man inte kan bestämma sig :) --- Min E30: Länk /Chrille |
|
|
deejaywasp---vad är det du har gjort med din front på din Bmw?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.