|
|
|
|---|---|
|
hej! har nu portat, planat och gjort lite annat smått och gott med min M20B25 topp och även installerat en 272graders kam. den har taskig tomgång när den är kall och ingen tomgång när den är varm. Jag har INTE rört tomgångs motorn ännu men jag undrar om det är vanligt eller om jag har glömt en slang eller nått? Jag har nämligen 50mil till min bil så jag kan inte kolla till den varje dag! MVH nikke www.rb-streetrace.com pjäxan i pannrummet | |
| Hej...eftersom du planat toppen så ändras även dina kamtider...eller har du ett ställbart kamdrev för då kan du ju ställa allt tillrätta med hjälp av specifikationen på kammen... | |
|
hej! nej jag har inte något ställbart kamdrev! så kammen är inte optimalt inställd. men funkar det med att ställa in tomgångsmotorn??? tacksam för svar! |
|
Stephan Olson |
Jag har en 284 graders drSchrick. Min tomgång är också lite bluddrig. Den blev något bättre när jag ökade ventilspelet till 0.4 mm. Det ska även gå att höja tomgången något genom att lägga 12V spänning på AC ingången i styrboxen. Den varianten har jag inte vågat prova än.... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.