|
Sida 86 av 151
|
|
|---|---|
|
ett glatt leende och injustering av pumpen sen Länk Länk |
|
![]() 318 Bmw 320ia E30 -84a
Bmw 320ik E30 -88a bmw 324td E30 -88a Bmw 750ia E32 -91a bmw 730i E32 -89a |
ja menade inte så har bytt pumpar förr men ja mena e de nått man ska göra om eller ta bort eller nått sånt ? tack för bilderna |
|
BMW_pelare: Lite verktyg också... =] Inget speciellt, bara häkta lös allt från pumpen, ta lös drevet (eller nåja, lite måste ju bort för att komma åt det), smacka den nya pumpen på plats. Presto. |
|
|
nu måste en till 324:a köpas såg att det tillverkades 7.390st 324:a cabriolet på sidan Länk har ni sett någon 324 cab nånsin? |
|
ne har alldrig sett en sån cab men hadde funderingar innan på å bygga en |
| det här med att byta till mekanisk pump på tdsen dom säger att man ska ha ett spec verktyg till pumpdrevet annars kan det hända att kedjan flyttar sig är det så? | |
|
låter skumt borde ju gå att fixera den som vanligt använd silvertejp,hehe |
|
|
Tror siffran 7390 ska vara hur många touringar dom tillverkade. Blankt under "Kombi" så... |
|
|
såg det nu också men med piggare ögon,hehe tur det annars hade man sökt efter en så |
|
|
kenna: jag fick nyss papprena på att det är du som äger den vinröda nu det gick ju tokfort,hehe jag säger bara: svensk byråkrati |
|
| Bara att tillverka en 324a cab. Få tag i en cab, lämligtvis med rasad motor... | |
de där me tds å byta pump har ja uinte vatt med om de e as lätt å byta på dom bilarna ju |
| om man har dom verktygen ja | |
|
Nu kom dieselskatten igen.. Suck. Inget roligt för en fattig man/fjortis ;) .. Hur som helst, är snuskigt sugen på en 324a. |
|
| Finns inte så stort utbud på marknaden.. Senast jag kollade på blocket fanns det inte en jäkel.. | |
|
dom är eftertraktade och sällsynta hur fn tänkte igentligen bmw när dom inte tog in den till Sverige???? den var ju överlägsen mercedes och andra dieslar i prestandan. vad jag fått höra så var det just därför, att den då skulle konkurrera ut 318 och 320 modellen. |
|
|
ingen som är intresserad av en riktig koppling till sin 324? tål vad en 324 kan få ut i effekt och lite till :) med svänhjul enkelmass lamel och tryckplatta TÅL MYCKE VRID 1000kr hjul pris:) |
|
| Har gått 100mil | |
| Finns någon enstaka 324 TD till salu här någongång ibland , MEN... priset ligger på ca 25-30000 skr. så... :( MEN... finns ju åxå möjlighet att regga om en 324 D till TD. Bara att byta till skivbromsad bakaxel å byta motor. Vanliga 324 D utan turbo finns rätt gott om för ca 10000 skr. | |
|
thorsella: var kommer kopplingen ifrån? är det sachs 618 med 4puck eller? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.