|
Sida 84 av 151
|
|
|---|---|
|
Skit också, jag som redan har köpt en 320 låda.. :p Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
| det går visst de jag körde med en 320låda på min bara kardan som behövs | |
|
thorsella: men hur fick du dit lådan? på min så vart det tvärstopp, eller skiljer det mellan årsmodellerna? den låda jag skulle dit med kom ifrån en 83:a |
|
| vet inte villken årsmodel det var men det var ju något i den stilen | |
| Tjenare jag funderar lite på första bil och jag är ganska sugen på en bmw diesel. Har ni några rekomendationer? | |
|
Min ska nog komma från en kring -88 tror jag, får ta och kika lite närmre på't om det kan passa.. Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
spheona:på detta forum blir det nog 324:an som vi kan rekomendera,hehe och en mer trimvänlig bil för liten peng(relativt) finns inte att köpa vilken annan diesel kan du trimma (115hk original) upp 70hk till för ca 1000- 1500kr (mekanisk pump)????? sen att bilen är lätt och smidig och drar väldigt lite bränsle är ju inte heller fel det finns till och med några som kör isrejsing med dom. men vill du ha komfort så blir det nog blysläden 525tds som rekommenderas |
|
| Okej. Det låter bra vill ha en hyffsat billig bil och lätt trimmad bil. Kollade på din sida helgonet o ja har barra en fråga är inte 3 bar VÄLDIGT MYCKET? | |
| inttee i våra ögon | |
| haha okej spräcker man inte insuget? | |
| förresten det är inte med orginalturbon va? | |
| Den lådan jag har satt på en 324TD motor med dubbelmassasvänghjul. men den är ca 14 cm kortare än automatlådan som satt där nu. Låda från 325 (bensin) är 14 cm längre , så den skulle passa direkt men... tror jag "snickrar" om länkaget från spaken så jag får det att passa , å sedan byter jag kardan till en från en kort låda.(eller svarvar en mellanläggsdel) En bekant som kör asfalttävlingar med en gammal 323 sa att det ska vara den sk. "stora" lådan för att hålla mer än 150 hästar (bensin). Stora lådan lär det vara på 325:orna men det är bara vad jag hört så... Blir nog bra bara jag skulle ha nån tid att mecka. | |
| den lilla lådan som passar är den som kommer från 320 | |
|
spheona: definitivt inte original jo insuget håller än så länge men jag kör ju inte så långa sträckor med det laddtrycket det blir ju max 800-1000meter så har den nästan varvat ut under vanlig körning är ju laddtrycket noll det pga att jag har ställbart laddtryck det är djävligt skoj när man ska rejsa mot någon och vet att det är ca 3st trafikljus framför sig då ställer man ned till ca 0.5bar vid första rejset ökar nästa till 1.5bar och sista till 3bar då ska du se vilken min dom får i ansiktet och undrar vad i helsike det är för fel på deras egen,hehe jag gjorde så i somras då jag tävlade mot en 325:a e36 med turbo(bensinare) och en volvo s60 r samtidigt vid 150km/h vred jag fullt och lämnade dom vid ca 180km/h och blåste iväg före sen surrade vi efteråt då dom var helt hundra på att jag hade en bmw 325:a med turbo du skulle sett deras min när jag öppnade huven!!!!!! citat från länken:Länk Helgonet: föresten, det var nåra av mina kompisar du träffade nrä dom var ute och provade 325 E36 turbon i luleå, han med S60Ren tex... hörde att dom var imponerade av ditt svartrykande monster ;) /mvh jocke det var värt varenda krona och tid jag lagt ned dessutom kostar det bara ca 3.50kr per mil att köra med den prestandan(finnbränsle) det finns inte en teoretisk chans att jag byter till en bensinare i framtiden |
|
|
hehe okej Länk <----- diesel power ^^ |
|
|
skulle gärna vilja sälja min 524a och köpa en 324a :D.. skön komfort i 524an och den drar absolut inte mycket.. trodde att den skulle dra mycket mer.. :) |
|
|
Hehe.. Killen tyker inte om sina däck.. Länk Härligt att se en 324td på film! |
|
| läckert liknar ju mej hehe 3an | |
|
såg fint ut det där,hehe undrar om den var original eftersom det lät nästan så på gången thorella: sälj nu blyslädarna och skaffa dig en e30 diesel istället!!!!!!!!!!! |
|
| Helgonet: hade jag hittat en lika fräsch e30 som min e34 för ungefäär samma pris så hade det inte varit någon diskution :).. Synd att dom inte växer på träd.. :/ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.