|
Sida 83 av 151
|
|
|---|---|
![]() 318 Bmw 320ia E30 -84a
Bmw 320ik E30 -88a bmw 324td E30 -88a Bmw 750ia E32 -91a bmw 730i E32 -89a |
hallå kan man ta sumprn från m20 till 324 ? |
|
Det passar ej från en M20 till en M21 Td i alla fall, hur det är med sugdieseln kan jag ej svara på. Nytt pröjsade jag runt 1200kr för har jag för mig. Det var i och för sig en 4 år sen eller så, kan säkert skilja nu. Det var ett orginal oljetråg jag köpte. |
|
![]() 318 Bmw 320ia E30 -84a
Bmw 320ik E30 -88a bmw 324td E30 -88a Bmw 750ia E32 -91a bmw 730i E32 -89a |
tackar får svaret ja har tig så då åker de av å får sig lite svets =) |
|
bmw pelaren: fått till tråget än? tråget från 324d passar utmärkt men då måste man ta ur ett uttag bara för returen från turbon(oljan) som det ska rinna igenom |
|
|
här skrivs de inte mycke längre ingen som gjort något? byggde 3tum på tdsen idag låter gött nu hehe volvon har jag ännu inte skattad så den står bara och ser snygg ut hehe |
|
|
det är bara studier för mig så man har inte så mycket till tid till övers men det blir bättre till sommaren kanske tur att man har allt färdigt, bara att bulta på och tuta och köra det bästa köp jag gjorde var att byta vinterdäcken 195/65/14 mot 175/65/14 vilket djävulst fäste det blev men det är inte så konstigt då trycket blir högre per cm. låg bredvid en m5:a 3.8 med kombin i veckan och körde ifrån han hur enkelt som helst då han frenetiskt sökte fäste,hehe jag förstår inte folk som vill ha breda vinterdäck just pga det sämre fästet det är ju inte för inte som rallyåkare till och med har 155:or med riktig dubb |
|
|
Hmm... hur mycket kostar glasfiberdelar till E30 i Sverige? Fick precis en lista över priser här. Komplett front (typ M3) 140 euro Bakdel 130 euro Fram skärmar 220 euro/par Huv 110 euro Baklucka 60 euro Torde vara klara för lackering. En firma som tillverkar för rallybruk. Annars tog jag bort automatlådan i fredags (då jag var ledig) Får se när jag får dit manuellen. Jobbet tar all tid i veckorna å så finns det ju "det andra könet" som kräver en del tid åxå hehe så dit far helgerna då. Nåjaa är trött på att "sega" mig fram med den Turbolösa så jag ska nog försöka få ihop den så snart som möjligt. |
|
| Förrästen... Någon som vet i vilka modeller det finns samma kylare som i E30 TD:n ? Är i behov av en kylare till "is race" bilen. Isen har lagt sig så det torde inte dröja länge innan man vågar sig ut å "ge järnet" =) | |
|
kenna: ungefär dom prisern gäller även här men då är dom närmare för mig att hämta (kalix) sen är ju givetvis frågan om passform och finish är likvärdig kylaren kan du kolla på Länk |
|
|
vilken firma var det som gjorde glasfibergrejerna förresten? |
|
|
Oj... vet inte firmanamnet tyvärr (om det ens finns ett sådant eller om det bara är lite jobb "på sidan om" Killen heter iaf. Kimmo Porttikivi (kör rallycross å isbane tävlingar) (om han inte slutat på sistone för det var ett tag sen jag såg han köra senast.) Har inte sett några av hans produkter till E30 men iaf. delarna på en Toyta Corolla GT såg helt perfekt ut. Jo avståndet blir betydligt längre härifrån för dej , men för mej lär det lönas iaf. Blir å spara lite veckopeng bara =) |
|
|
Skottade fram min td i lördags iaf... och vinterskodde den. Snön överaskade den... och ixen stod färdig med vinterskorna på. Tänkte vänta till snön försvann, men den vägrade visst göra så. Har en 324td kylare som jag med största sannolikhet inte behöver, ifall du letar. |
|
|
kenna: fått till bilen än? jag ringde nyss till vägverket och bilen ägs av mig fortfarande har det blivit nå strul med pappren eller skyltar? |
|
|
Underligt !!! Jag har ju besiktigat den men väntar på beslut om importskatten som bäst men dom sa att det är bara att "tuta å köra" tills den 3:dje januari (eller tills jag får skattebeslutet) Sen är det bara att betala skatten å åka till besiktningen för att få ut dom riktiga skyltarna. Hmm... hur är det då möjligt att du fortfarande äger den ?? Ska ringa besiktningen på måndag å se eftert hur det står till då. Bra att du kollade saken. Fick pedaler , kopplingssylinder å växelspaks systemet igår men kom på en liten grej.. nämligen den lådan jag har är ju den sk. "lilla" lådan så jag måste skaffa en längre kardan åxå. + att det blir att korta av stagen från växelspak till låda. men det går nog bra. |
|
| Koman: ok. Hoppas jag kan hitta på lite närmre avstånd , men om inte så är det bra att veta var det finns. Har du tänkt för pris ? | |
| Förrästen ... någon som tror det kan bli hållbarhets problem med den "lilla" lådan ? Har ju den på tävlingsbilen åxå å det har inte varit några problem (ännu iaf.) Hmm... | |
|
kenna: den lilla, är det den som sitter på alla andra e30 som du menar? den manuella växellådan till 324td är kortare än övriga till e30 då man har ett dubbelmassesvänghjul original om du har den som är till dom övriga måste du ha ett enkelsvänghjul |
|
|
500kr + frakt.. frakten sticker väl iväg rätt bra antar jag... |
|
|
helgonet: Så du menar att en växellåda från t.ex.en 320i E30 inte passar rakt av på en 324td? Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
precis jag försökte göra det för två år sedan men var tvungen att byta till enkelmasse just för att pinnen i bensinaren är längre det ser man också bra på bmw 320i: Länk bmw 324td : Länk funderingar på trim,hehe? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.