AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
559.255

hur många 324td i landet?

Sida 74 av 151
lindquist: har inte sett att det är två olika axlar nån gång men då har jag bara sysslat med årsmodell 83-85:s mekpumpar
enligt reolem så är det samma pump till-88årsmodell då skitpumpen kom(el)
däremot som du säkert vet så är det ju kedja på tds och inte rem så drevet måste du byta ut samt kedjespännare etc
hör med dieselmeken om det finns andra komplikationer

bumse:jovisst har det gått åt lite,hehe
ca 40000kr totalt med inköpet har den kostat men då vet jag att den går igång när som helst oavsett kallgrader samt att jag behöver bara tanka och se glad ut dom närmaste 9000milen tills remmen ska bytas igen(givetvis filterbyte varje år)
det coola är som sagt besiktnngen där dom inte får varva motorn tack vare automaten utan bara göra en visuell kontroll att den sitter fast
nu är det tänkt att den och svarten ska lackas om i samma färg
röd candy(skiftar från röd till svart) så jag bara behöver besikta en bil
om ni förstår vad jag menar
svårt att se skillnad på en 324td röd mot en 324 td röd utvändigt,hehe

Th
648
Thorsella
BMW E30
BMW 735
steelneck: vad ska du ha för den då?varför tror du att det är rasad turbo? är den orginal?
vinterdäck sommardäck? br? ärdet bra bromsar oav

Jo
58
Johan V
324TD Touring -91
320 -79
Thorsella: Hur lång lev. tid var det när du beställde från Koed.dk? För visst hade du beställt därifrån förrut va?

//Johan
Th
648
Thorsella
BMW E30
BMW 735
du kan inte beställa genom spetzmotorsport längre dom har lagt ner annar var det nog en veckaeller nått

St
139
Steelneck
525tdsa -93
524td -89
Har du msn så kan du adda mig där steelneck@duplicate.se eller maila mig på olof.stalnacke@bredband.net.

Bromsarna tar bra, hmm har lite olika däck. Har skiftat till den jag har nu. Men det går säkert att lösa på något sätt.
Th
648
Thorsella
BMW E30
BMW 735
ok har addat dej nu

koman och kalletw!!!
skicka bilder på era bilar så lägger jag upp dom

Th
648
Thorsella
BMW E30
BMW 735
kalletw var nog bara här tillfälligt ville bara utnyttja oss hehe

koman: nu är den upplagd

Ko
246
Koman
130IA-07
Ska ha en riktig fotosession någon gång då jag fixat batterier till min digitalkamera.... och tvättat bilen. =]

Helgonet:
Var var det du hade köpt spridarna? Någon modifikation alls för att skruva fast dom?
Th
648
Thorsella
BMW E30
BMW 735
Länsförsäkringar kan fara åt skogen!! ha inte dom som försäkringsbolag om ni har en 324td säger jag bara
----------------------------------------
Nu säljs bilen i delar..mycket bra motor med mekanisk pump. fjäderben med sänkfjädrar. bakvagn. mycket fin inredning. hela och fina säten. mörka framlampor en liten spricka i ena helljusen annars fina 3000kr kostar dom nya nu billigt..
allt säljs och det ska bort fort vill inte se bilen eller ge mej ett bra bud på hela bilen..
skiv eller ring 0739161693--------------------

*B
535
*Bumse*
324td -88
Låter som att du fick skit å inget för den...? =(

Vad vill du för 3" systemet?

Länk
"Diesel är inget för veklingar"
Th
648
Thorsella
BMW E30
BMW 735
nu har dom ändrat sig dom löser in biljäveln jag får inte tillbaka den!! blir så jävla förbannad!!

folksam ska det vara
okej att dom är lite dyrare men jag har alltid fått ut rejält av dom likaså min far och bror
koman:hedquist dieselservice i luleå
ring dit så vet dom exakt om du säger att jag varit där

thorsella: synd som fn,hade annars köpt sänkningsatsen av dig
hur mycket värderade dom den till?

St
139
Steelneck
525tdsa -93
524td -89
helgonet: tagit hem generatorn? vad har du för telefonummer? har varit förkyld så har inte haft någon ork att göra någonting.

nu har några till bekanta skaffat nå gamla vw-dieselar etc.. så nu måste man ta ett ryck och börja skruva, för man vill ju inte bli dragen av en lågpristysk ;).

hehe.
blev tyvärr upptagen i helgen då svärmor tvingades hjärtopereras hastigt
men ska definitivt upp i helgen som kommer
telnr är 0706757917

Visa användare
21
Pi A4
Bmw 535 - 89
helgonet: Jag kollade lite för skojs skull hur långt det var ifrån mig till dig. Hela 99,3 mil.. Hehe.. Själv så bor jag i Hagfors (värmland).

Förresten är det någon som ska med sin 324/524 på gatebil nu i september? Jag ska dit (dvs om jag hinner å besikta innan).
jag tror nog inte jag ska dit såvida inte ett airbus plan plockar upp mig,hehe
pia4: skicka bilder så lägger jag upp

St
139
Steelneck
525tdsa -93
524td -89
helgonet: okey, det är lugnt. måste ställa av bilen just nu, har inte råd just nu med den.

jag skulle kunna knåpa ihop en dieselsida, hörde att det var tal om det tidigare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.