|
Sida 73 av 151
|
|
|---|---|
|
min kanske men det är en automat som sagt |
|
|
den vinröda eller?? den e ju fin och som sagt jag vill ju ha automat |
|
|
japp den vinröda som jag bytt motor i |
|
|
ok reggad och lbreggad och klar eller? pris lappen? skicka pm om de kanske? |
|
|
årets värsta race gjorde jag nyss i negativ bemärkelse skulle tävla mot en z3 1.8 och tänkte bara dra iväg utan problem ettan,tvåan gick bra men sen märkte jag att den började gå sämre och sämre tillslut gick den bara 160km/h i toppfart då jag kollar på laddtrycksmätaren 0.0 stod den på tryckslangen hade gått utav runt slangklammern vad är oddsen för det när man ska tävla mot den slöaste bmw:n som finns var bara att krypa hem och montera dit nya så nu går bettan som den ska igen han blev ju säkert glad att ha spöat den snabbaste dieseln i stan dessutom har jag satt upp nya dekaler på den där det står RIKTIGA MÄN KÖR DIESEL haha,ironiskt blev det iallafall så nu hoppas jag att den rackarn dyker upp igen så jag får visa var skåpet ska stå |
|
|
hehe samma hände mej när jag rejsa mot en chipad audi a6 diesel drog han som inget när jag hade 180km/h så sköt jag tryckslangen med hehe så drog han mej precis innan en korsning |
|
|
thorsella: skickar bilder imorgon på vinröda kring 2100 |
|
|
HMMM var på vallåkra i helgen.. roligt men dåligt väder... var på väg hem , har ca 35 mil, kom till falkenberg då sten dog bilen.. hittade inget, så det blev bogsering hem... bara 25 mil.. kom hem å började kolla, hittade felet gas "ringen" i pumplådan hade skurit på axeln och i sin tur klippt av kulan som stitter på "motorn" till gasen... jätte kul.. hela pumpen är ju skrot.. någon som har en mekanisk pump??.. //fredrik Mmmm Diesel...... |
|
|
ja jag har en fullt fungreande diesel pump. Hör av dig här eller ring mig 0739161693 |
|
|
tråkigt att höra |
|
|
thorsella: nu finns bilderna uplagda på sid två under vinröda |
|
|
Snygga porrljus i bilen Helgonet.. ;) Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
Helgonet har tänkt så här men jag vet inte en 324td en hur rolig bil som hälst men inte sp bra komfort för pengerna typ en 525tdsa runt den prislappen så åker man ju mycke bättre än i en 324.. rätta om ja har fel.. är det en 324tds orginal är växellådan orginal vad är det för bakaxelutväxling? är det bra däck är de vinterd0äck/är det bra bromsar? är det trummor ibak? /etc etc är det orginal avgassysten? |
|
|
thorsella:allt är original förutom ic och pumpen skivor runt om original avgassystem sommar däcken är nya vinterdäcken vet ej skick man åker definitivt bättre i en 525:a just för att min är sänkt och ganska så stum(vilket kan vara roligt när det svänger) men långresan jag gjorde till finland var väl inte direkt en favorit (70mil) det gör inget om du inte är intresserad eftersom helst så säljer jag inte den tack vare att den går så djäkla fint och att den är så unik (automat) plus att den är rostfri men om jag gör det nångång så vill jag att det är nån från forumet som tar hand om den och förstår motorerna vilket du dyrt har fått erfara,hehe har förresten hittat ett till garage hos brorsan nu så vinterförvaringen är säkrad bumse: japp, brudarna gillar det,hehe finns även i bagaget också är det sömnlösa nätter med eran minibumse? |
|
|
såg nyss på bilderna jag la upp,fn vad dammigt motorutrymme finns det gladpack att plasta in bilen med när den står,hehe |
|
|
Thorsella, du kan få köpa min 525 tdsa -93 billigt.. dock så är det mycket rost, avställd, rasad turbo mest troligt. men ruskigt fin inredning! :S.. Har inte råd att göra något åt den eller nått.. Kanske någon annan som är sugen som reservdelsbil? |
|
| helgonet: tror du att du kan ta med generatorn från ö-tå om du skulle dit i helgen? | |
|
steelneck: jepp det kan jag göra |
|
|
Helgonet: Ojoj, vad du har kostat på den.. men gör det nytta som du säger så är det ju värt det.. ;) Jo det kan man väl säga, blir inte mycket tid över till alla projekt man har.. *pust* men det kommer.. Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
Helgonet eller någon annan som vet, passar mek pumpen rakt i på tds´en? fanns det inte 2 olika axlar på pumparna?? //Fredrik Mmmm Diesel...... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.