|
Sida 70 av 151
|
|
|---|---|
|
Bumse: Jo jag är den nya ägaren.. Vad är det för motordelar i den som kommer ifrån dig då? helgonet: Det kommer lite bilder bara jag fixat till den.. Den är så skabbig nu så jag vill inte visa upp den..Hehe.. Nja den kanske inte är vinröd så länge till.. Ska spåna lite färger med lackeraren.. :) |
|
|
det skrivs inte för mycke här ingen som gör något?? har försökt få tag på en gubbjävel som ska svettsa min scania ic men hittaer ingen.. var inne på en firma som sålde rör jag skulle ha två st 90c alu böjar dom är svindyra... Den Som Ingen Turbo Har Den Får Åka Utan Bar |
|
| Thorsella: Jag ska snart bygga på min. Ska fortsätta med min svetsutbildning den 14:e aug då ska det byggas ic (dock så måste jag få tag ett cellpaket innan). Enda som jag gör just nu med min är att jag bygger ljud i den :) | |
| helgonet: ska kolla turbon så fort jag orkar, har vart lite mycket jobb senaste tiden så jag har inte haft varken ork eller lust! | |
|
thorsella: vad kostade alu rören och vilken längd resp diameter är det då på dom? bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
|
jag har inte fått reda på vad dom kostar än men allt e mellan 200 och 400kr !!!! fy fan va dyrt hehe har börjat köra med lite rappsolja i tanken med... det fungerar utmärkt!! någon mer som har gjort de?? Den Som Ingen Turbo Har Den Får Åka Utan Bar |
|
|
thorsella och ni övriga: vill bara följa upp med att nu är det avverkat ca 1000mil sen förpumpskiten är borttaget på 524:an och den tickar på hur fint som helst så kontentan blir att köp ingen förpump utan lägg bara slangen i tanken från armaturen och fäst den i botten om ni vill spara pengar och framtida strul. om ni blir rädd för eventuellt soppatorsk så går det enkelt att montera en handpump för ca 170kr som även funkar som backventil. bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
|
var ute och åkte idag skulle sladda i en rondell som vanligt hehe efter en stund så gick de inte växla men stannade jag och la i växeln och sen starta då stog den still men det lät som fan från typ växellådan... kan de vara uttrampningslagret som skurit?? ju mer jag gasar ju mer hugger det och låter Den Som Ingen Turbo Har Den Får Åka Utan Bar |
|
|
Pi A4: Mitt gamla svänghjul (med dämpning) samt svänghjulsbult och lamell med fjädrar sitter i din bil. Jag satte i ett stumt svänghjul, med sinterlamell med fast centrum i min istället.. Hehe.. Thorsella: Skulle urtrampningslagret ha skurit hade du väl inte fått i en växel alls? Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
den kanske slirar på tryckplattan?? Den Som Ingen Turbo Har Den Får Åka Utan Bar |
|
|
det var lamellens tryckutjämnar fjärder som hade hoppat ut nu sitter det en lamel med fast centrum :) gött och så sitter de ju självklart ett fast svänghjul pååååå Den Som Ingen Turbo Har Den Får Åka Utan Bar |
|
|
Har kört sönder oljetråget på min 324d -89 har just lappat det fylt på oljan men får inget oljetryck? varför? |
|
|
du har en skruv längst ner på oljefilterhållaren låssa den starta bilen stäng av efter några sekunder dra åt den skruven sen ska du ha oljetryck Den Som Ingen Turbo Har Den Får Åka Utan Bar |
|
|
thorsella: du verkar köra som en tjuv,hehe naftapower: fått till oljetrycket? popper:kollat turbon än? bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
|
hur går det för er i denna heta sommar ( har bara regnat 1dag här hittils)? nu har jag äntligen fått dom nya spridarna och ska byta ut dom gamla mot dom nya nästa vecka. 30 procent mer effekt blir det enligt kalkylprogram vilket blir skoj nu är takluckan i glasfiber också färdig och monterad så nu återstår huv , skärmar och baklucka bara bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
| Måste bara få skriva av mig lite.. Var ute i och snurrade lite med tysken i förrgår (fredag). När jag låg där och gled så dök det upp en golf vr6 syncro i baken på mig.. Jobbiga unge tänkte jag så jag började å gasa lite.. När vi kom ut på en större väg så trampade jag pedalen i golvet och golfen efter men så började jag dra ifrån honom och plötsligt så var han borta.. När jag pratade med honom senare på kvällen så skrek han att han skämdes. Vadå ra frågade jag.. Jo jag pressade golfen allt som gick och du åkte ifrån mig.. Då skrattade jag så att jag höll på att trilla ur bilen. Det visade sig även att golfen var chippad.. :P Haha.. Så den golfen måste va bra slut.. Eller vad tror ni? ;) | |
|
helgonet: nejdu, jag har inte gjort ett skit med min, har verkligen inte orkat! Men känner att jag måste fixa han snart så jag slipper åka peugeot hela dagarna :D Pi A4: det låter som en kul kväll du hade :D så ska dom tas! |
|
|
Kan inte säga att det går så mycket fortare för mig heller. Har dock besiktigat tdn, blankt papper. Sen är problemen: En spridarslang läcker, måste bytas. Missljud vid frikoppling (kanske uttrampningslagret). Generatorn har slutat ladda. Kollat kolen och lödit ihop en kabel, men det är samma skit ändå nu. Så blir att lämna in generatorn på måndag till en bekant. |
|
|
pi a4: om du har pumpen max uppställd så har du ca 180hk i motorn just nu så det är inte så konstigt om du drar en vr6:a då du har mer effekt och din bil väger mindre vill han skaffa en diesel nu då eller?,hehe bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
|
pi a4: kollade in ett test nyss av golfen där den går på 6.7sek till hundra då har den 190hk. vikten är 1500kilo så då var det extra bra att du tog den (tur att det var i fart) hehe bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.