|
Sida 7 av 151
|
|
|---|---|
|
två tips i höstmörkret 1: ha varma kläder i bilen och ficklampa 2: köp inte piratbränslefilter for till finland igår och hämtade en laddning poltoolja och på hemvägen så stannade bilen i hedenäset(ca 15 mil från luleå) becksvart ute och bara t-shirt på mig och ingen ficklampa hade tur att en bilist kom och hjälpte med belysning upptäckte då att det inte kommer fram nå diesel från filtret fyllde upp filtret via avluftningen och startade igång bilen,1,2mil senare fick jag göra om samma sak,12gånger till så var jag framme i stan tog då lös filtret och konstaterade att innehållet släppt från den huvudvärk och förkylning fick man tack vare att man snåla nån krona på filtret (dumsnål kallas det) helgonet |
|
|
Helgonet: En idiot gör ett misstag flera gånger, ett geni en gång. Du får se til l att inte göra om det bara. =] |
|
|
hellst över 200hk. har ca 170-180 hk nu enligt han som satte in chipet |
|
|
helgonet: Det var ingen trevlig upplevelse förstår jag.. =) Hoppas förkylningen har gått över.. Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
booonie: hur går det med uppgraderingen? bumse: har du fått till 324:an nu |
|
|
helgonet: sålde bilen förra helgen så d står still. hehe är på jakt efter en ny bil nu. |
|
|
for den söderut eller kvar här uppe? blir det diesel eller dyrbensinare nu helgonet |
|
|
den for till ljusdal. så söderut nå jag vet som inte. är ju billigt att köra diesel:) men är sugen på en bensinare. vil ha turbo och bakhjulsdrift några förslag på ny bil då? |
|
|
Finns det nån laddtrycksvakt på 324td som kan jäklas? Min 324a tappar nästan allt laddtryck när man nått en bit över ett kilos laddtryck, därav frågan. Vart sitter den isf, och går det att modifiera den? |
|
|
japp på insuget så sitter det en begränsare som öppnar efter 0.9bar tryck ta bort den och sätt dit en plåt eller liknande att täta hålet med borra två hål till den så skruvar du fast den med befintliga skruvar ladda på helgonet |
|
|
den är gjord i plast ska tilläggas helgonet |
|
|
nu blev jag sugen på en 324:) ingen som har en till slau? |
|
|
Har en som ska säljas efter den besiktigats..... |
|
| det är en touring va? | |
|
Den jag tänkt kursa bort är en calypsoröd autmatad sedan. Touringen är min bruksbil... och busbil. =] |
|
|
okej vill inte ha nån automat:P hehe |
|
|
Inte jag heller. =] Vill ha en manuell sedan... (nej, inte att jag orkar bygga om den...) |
|
|
vill ha en 324 man kan skrämma skiten ur:) och då ska d vara manuell:) |
|
|
koman: vad ska du ha för tda:n? helgonet |
|
|
Någonstans runt 27.000kr har jag funderat på ta... Om man skulle ha lust ta den före jag fixat till den och besiktigat går det pruta en bit mer än annars... Intresserad? Eller någon bekant? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.