|
Sida 69 av 151
|
|
|---|---|
| håller på med en liten dieselsida just nu.. skickar e-mail till dig helgonet om en prototyp sida.. osv. | |
|
vilken kurs låg den i älvsbyn i? bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
| tror den kostade 8 000kr .. såg då bra ut på bilden iaf.. hehe | |
|
kanske man köper en till då,hehe bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
|
helgonet: det är bara att köpa, så kan man komma till din bilhall sen och köpa dem när du har trimmat upp alla. hehe ;) Tagit ner fronten nu på bägge bmw'arna. ska flytta över dem och lacka om den ena. Så imorrn (idag) blir det att slipa lite. |
|
|
Nu är jag less... Nån lycklig själ som har en fungerande bmw, som kan berätta för mig vad det är för åtragningsmoment till allt skrot i motorn på 324? Antar att det är svindyrt o köpa nya lager & kolvringar etc på bmw? nån som vet? Blir det för dyrt så har jag nog en väldigt billig 324 touring -92 med illamående motor till salu........ |
|
|
_popper_: Vad är det som mår dåligt i den stackars motorn? Haft upp och kollat inuti? Länk har ett rätt stort utbud till rätt ok priser, kolla lite där med. Springa in på bmw med en lång lista och fråga efter priser är också kul. =] |
|
|
poper har du kört sönder lager i motorn?? eller vad har hänt Den Som Ingen Turbo Har Den Får Åka Utan Bar |
|
| Allt är dåligt i motorn.. nej men han har börjat dra så inihelvete med olja o går lite halvdant, så jag tänkte renovera skiten... | |
|
jaha okej men hur långt har den gått då? du får ju en hel 524td för ca 7-8tusen tror de e biligare å köpa en hel bil än å renovera Den Som Ingen Turbo Har Den Får Åka Utan Bar |
|
| han har ju inte gått mer än 23, det är ju det som är så drygt... han är ju så fin i övrigt! | |
|
popper: är du säker på att det är motorn som är dålig och inte turbon? om turbon glappar så drar den olja som satan ska du veta annars är det bara att komptesta den innan du river isär motorn bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
| helgonet: jag vet inte riktigt, har inte orkat kolla nåt alls. känns som en renovering inte skulle skada iallafall... | |
|
popper: om den bara gått 23000mil så bör den vara i toppskick motorn om det är bytt olja med jämna mellanrum ta du och känn på turbo axeln och se om den glappar minst 50000mil ska en 324/524td motor klara innan det ens finns vänkanter i cylindrarna men som sagt, är det misskött med oljebyten/filter så kan allt hända däremot turbons livslängd är ungefär 25000mil så det borde vara den som orsakar både ljud,oljeförbrukning och trötthet. bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
|
Körde en BMW 530d -06a manuellväxlad i lördags. Den gick riktigt fint.. Lite skillnad mellan min original 524td.. *hehe*. Kan inte annat än säga att den gick bra! Nu blev man mer och mer sugen på att trimma sin diesel. |
|
|
Tjosan.. Var och besiktade pärlan idag. Det blev lite små saker men inget farligt.. Dock så glömde jag ställa ner den.. Det jag fick på var: 1: Ljusinställning för låg. 2: 3 Slitna däck. 3: Signalhorn ur funktion. 4: Trasig motorkudde. 5: Sothalt för hög (eller vad dom nu kallar det) Gubbens kommentarer var iaf roligast när han utförde provet. Den första var: - Är det här en turbo? (när han nyss kollat under huven) Och den andra: - Oj. - Vad är det för fel? - Det här räckte ju till fyra dieselbilar.. Haha.. Skönt att ha en bil man får åka i iaf.. :) |
|
|
Pi A4: Stämmer det att din bil är vinröd? Skönt att det inte blev värre saker på bes.. =) Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
| Jopp det stämmer.. Hurså? | |
|
Då har den förmodligen gått i mina hemtrakter förut (finns ju inte mängder med 324:or så), för några ägare tillbaka så var jag och kollade på den som spekulant, på senare tid kom det i lite av mina gamla motordelar i den.. hehe.. ;) Är du den nya ägaren efter att bilen var med i Motorbörsen? Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
pi a4: skicka bilder till mig så lägger jag upp på hemsidan så det finns två vinröda i landet, mm .... fin färg hehe nr 5 på din lista är fin ställ bara upp laddtrycket så jämnar det ut sig steelneck: var det från englunds du lånade eller? bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.