|
Sida 62 av 151
|
|
|---|---|
|
johanv: har inte du td insuget? bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
| Helgonet: Jo jag har td insuget.. | |
|
men varför ska du då ha ett nytt? bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
| Thorsell höll på bygga om ett td-insug så att tryckröret gick in i kortsidan(framåt i färdriktningen) på insuget istället. | |
|
okej, har du förresten besiktat med ic nångång? jag har alltid tagit bort den och då är det bäst att låta inloppet på insuget vara där det är. bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
|
happ då har man vart och hämtat en ny dieselpump till 324an då.. 500spänn 22tusen mil hoppas skiten fungerar nu bara ska antingen ha den som vinterbil i vinter eller så säljs den till någon som tycker det är kul att köra diesel (jag har tröttnat blivit gråhårig) föresten någon som vill köpa en mercedes 190 2,5 D? mycket fint skick Den Som Ingen Turbo Har Den Får Åka Utan Bar |
|
|
thorsella: det blir nog svårt på detta forum att få sålt en mb, hehe lycka till med pumpmonteringen, du börjar ju kunna det här bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
|
nu har jag lagt ut en gammal film med bara 1.8bars laddtryck ska göra en ny i sommar efter att lättningen är färdig och kopplingen bytt så man kan börja ladda på allvar igen livet börjar vid 3bar som sagt bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
|
Gött med lite film! Mera sånt!! =) Då får man mera motivation att få igång på grejerna.. ;) Förresten, med tanke på bes och IC.. det ska väl inte vara några problem med det? Bara man har ställt ner pumpen till lite rimligare nivåer.. ;) Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
Helgonet; har du frågat på bes. vad dom säger ang IC montering ? varför skulle dom klaga på det? |
|
|
när jag besiktade senast så frågade jag om ic och då sa han att det är effekthöjande och då ej gå igenom medans när jag frågade en annan så sa han att det skiter dom i fullständigt så länge bromsar och resten fungerar så vad ska man tro? så jag chansar inte någemer, och det tar ju trots allt inte länge att koppla ur den bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
|
Men då skulle dom väl börja bråka om öppna luftfilter o sportavgassystem o sånna andra "effektökande" modifikationer.. Fjantigt.. ja ha ju svårt att tro att orginalbromsar o dyl inte skulle palla med effektökningen man får genom att montera en IC. Hur stor skillnad blir det igt att montera en ic, om man kör med helt org i övrigt? |
|
|
Händelsefull vecka för mig den här veckan... Bytt pump på bilen jag ska lyfta ut motorn ur och skrota resten. Ville inte starta för magnetventilen slog inte till, mätte upp spänningen till den - 0,5 volt. Lite väl lite så jag kopplade 12v direkt från tändningen. Startade efter en massa trilsk, misstänker nog att glödningen inte får sig strömmen den behöver heller, löser sig när man byter bil. Ute och lekte lite med kombin och hipps vipps börjar den leva djävul. Bulten som håller fast svängningsdämparen/remskivorna fram lös. Tog lös och kikade på sväningsdämparen - såg fin ut men en massa rost som låg löst. Kikar in på vevaxeln, känner efter kilen - finns inte. Vrider runt så den skulle sitta neråt, knäckt av. Men tur i oturen så är delen av kilen som håller fast kugghjulet till kamremmen fast. |
|
|
koman: ibland ska man ha tur johan v: 325td har 115hk 325tds har 143hk bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
|
Helgonet: 28 hästar enbart genom att montera intercooler låter orimligt mycket. Tror inte att en 325tds skulle hamna på 115 hästar om man plockade bort ic´n på den.. Jag tror inte att enda skillnaden mellan dessa två är intercoolern. Hur stor skillnad har du känt när du kört utan ic vs. med ? |
|
|
stor skillnad, men det är nog som du säger kanske det kan vara lite mer bränsletryck i 325tds:n än td:n men på min gjorde det en djäkla skillnad men det beror på att jag har så mycket bränsle som måste kylas ned och kompensera bränsle/luftblandningen samma på automaten blev det skillnad så det märktes tydligt monterat ic än? bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
|
Jo de lär ju vara nått sånt. Ne jag tänker få tag i en annan turbo först.. ev. 524a turbo.. har inte bestämmt mig än. För då bygger jag tryckrör och avgassystem efter den på samma gång. |
|
|
Nybliven ägare av en 324td Touring -92 :D Koman: Min kil gick av precis som din gjort, inte svårt o byta bara du får bort drevet, det satt som fan på min! När kilen var bytt o det va dags för provkörning verkar det som att axeln som wastegaten sitter på (in i turbo) gått av, för han laddar lite som han själv vill, när han vill! |
|
|
_popper_: Yupp, mitt drev satt utav bara h-vete den med. Med lite lagom placerat våld raderade jag ut märkena jag hade märkt ut för att se hur det satt, så det blir till att nolla hela kittet. Inte stora kostnader (7kr), mer arbete däremot... och ett finger som fick smaka slägghammare. Ta bort axeln då, vem behöver laddtrycksbegränsning. Blir lite varmt bara... Helt enkelt ryckt ut vakumslangen till wastgaten på min. =] |
|
|
gratulerar popper till en bil som är mer sällsynt än ferrari i sverige färg på den? manuell el automat? bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.