|
Sida 61 av 151
|
|
|---|---|
|
bumse: nu är den kopierad skicka adressen till hotmailen så löser vi det den vägen |
|
|
helgonet: 524an e såld:) gött som fan och bli av med lite bmw skit :) 324an ska ja hämta en pump till nu i veckan blir gött som fan.. ska sälja den sen om någon eller du va intresserad.. tänkte på de det kanske är jag som är lat när det gäller dieselpumparna jag tar aldrig någon avdragare när jag plockar bort pumpens drev. det knanske jag ska ha för jag skruvar bara i 2st m8 bulltar i dom hålen jag har i pump drevet för att få bort de, så då drar jag ju i axeln och då kanske de förstör pumpen på så sett?? bara en tankeställare.. ???????????????????? Den Som Ingen Turbo Har Den Får Åka Utan Bar |
|
|
thorsella: pumpdrevet brukar sitta ganska löst på dom flesta jag testat och det har inte gjort nån skada att knacka lite lätt så det släpper när du väl har lite spänning med bultarna så knacka lite med hammare på hjulet istället för att dra av den så släpper det lättare. vad fick du för 524:an? jag funderar själv på att sälja e34:an för jag börjar bli less den jag var förresten och tittade på en bmw 740d i veckan, vicken glidarbil synd bara att det är så mycket elektronik som kan djäklas i dom |
|
|
jag fick 7000kr med grymma 16"are och utan dieselpump. bra eller dåligt Den Som Ingen Turbo Har Den Får Åka Utan Bar |
|
|
hyfsat om det var en e28:a men inte om det var en e34:a då var det ruggigt billigt. men å andra sidan ligger dieslarna mycket högre i kurs häruppe pga finnbränslet bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
|
upptäckte nyss att förpumpen är dålig på 524:an och kom då på att 324:an inte har förpump trots likadan dieselpump och filterhus. varför ska man då ha kvar eller byta förpumpen? kan man inte bara köra utan istället? någon som testat? det måste ju funka eftersom 324:an har ingen förpump bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
|
Eller en spronkans ny från danmark för 8.748,75 danska... Tydeligen kostar förpumpen en rejäl summa att häfta fast, edc-pump endast 7.498,75 danska... Länk |
|
|
koman: en ny kostar 1595kr på bildelsimporten bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
|
här är den Artikelnummer 16141180118 Benämning Bränslepump E34TD+S Annan benämning E34 524td 525td/tds Förpump Artikel Bensinpump Märke BMW Artikelgrupp Bränsleförsörjning Enhet 1st Pris (Inkl moms) 1 595,00 SEK är det någon som bara kopplat bort den eller? det går ju att dra ner en slang direkt till botten om den nu inte räcker hela vägen. annars kommer jag iallafall att testa att köra utan bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
|
det var en e34 524td jodet går att köra utan förpump bara du kopplar bort den så du har en slang istället för pumpen då Den Som Ingen Turbo Har Den Får Åka Utan Bar |
|
|
thorsella: det har jag gjort nu och det funkar kanon skönt att slippa elektronikskiten i tanken nå är det väl fan att dom ska montera onödiga grejer tur att man vet att det funkar på 324:an innan man testade detta tänk då på alla som köpt förpumpen i onödan,hehe blir mången peng till bmw:s kassa bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
|
525tds måste ha en sådan så det är väl därför det sitter en sådan i 524an med då kanske? dom har ingen så bra pump som 524an had hehe Den Som Ingen Turbo Har Den Får Åka Utan Bar |
|
|
thorsella: inte ens 525tds måste ha en sådan eftersom det är en likadan pump som i 524:an som är likadan som i 324:an som INTE behöver en förpump. undra vad idèn med den är igentligen är? bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
|
jag tror att det är för att om man kör bränslestopp kan det kanske vara bra att ha det är den enda meningen med att jag hadde min till att fungera och om man har ett läkande bränslesysten hehe Den Som Ingen Turbo Har Den Får Åka Utan Bar |
|
|
lät som en logisk anledning men igentligen borde dom ha satt dit en handpump istället för att lösa problemet med bränslestopp. men men då hade dom inte fått sälja saker istället bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
|
äntligen ska svarten få komma hem ikväll, så man kan börja sätta fart på grejerna. lindquist: när du flyttade ställverket for din tomgång också upp till 1000varv? jag undrar om man måste koppla ur strömmen så att den nollställs så tomgången blir normal igen, eftersom oavsett läge så ligger den nu kvar runt 1000varv och det är störande jag hatar elektroniktjafs och längtar till pumpbytet i 524:an så man kan justera manuellt även på den bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
|
fyfn... vad roligt att köra hem svarten, den startade på första sekunden trots att den stått ett halvår. skönt att veta att bränslesystemet är absolut tät. nu så börjar lättningen och trimningen igen. hoppas bara att sommaren är lång så man hinner. hur går det för er? är det någon annan som skaffat en 324:a? bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
|
mmm någon som kan fixa tarsiga pumpar?? har en som skurit och en som ställverket är kass på npgon som vill ta åt sig de;) Den Som Ingen Turbo Har Den Får Åka Utan Bar |
|
|
Thorsella: Hur går det med insuget? =) //Johan |
|
|
ehh skiter i de orkar inte ns gå till skolan nu slutar ju nu endå hehe få bli ett framtids projekt eller 200spänn så får du svettsa de sj Den Som Ingen Turbo Har Den Får Åka Utan Bar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.