|
Sida 58 av 151
|
|
|---|---|
|
jag kollade inte på den gammla för jag fick inte isär den...den va kuk om ni förstår.. haha men finns det något länkage i v-lådan?? som kan hoppa isär??? Den Som Ingen Turbo Har Den Får Åka Utan Bar |
|
|
Thorsella: men.. vinkelslip, spett o slägga då? ha du glömt dom användbara verktygen? :P fastna hela spaken i [R] läge eller kan du röra den som vanligt, fast backen ligger i hela tiden? |
|
|
den är fast hela tiden.... om jag använder sådana verktg så böjer sig spaken för det är ju bmw.... en volvo hadde fan inte låst sig så det hadde blivit totalras isåfall men fan inte så ofta som en i veckan...... hatar bmw just nu Den Som Ingen Turbo Har Den Får Åka Utan Bar |
|
|
Thorsella: Ja menade att du skulle använda dig utav dom verktygen på den gamla lådan :) me vinkelslipen kommer man in i det mesta :P För hade du fått upp den hade man säkert kunnat sett va felet va.. |
|
|
sant Den Som Ingen Turbo Har Den Får Åka Utan Bar |
|
|
Inte för att vara dum nu...har bytt toppar förut men inte på 524 /324td... Något mer man behöver göra..ta bort toppen göra rent plana om det behövs byta packning inte byta bulltar(mekonomen säger att man inte behöver de för det står inte de)tänkte köpa en packning härifån...Länk är det dårlig kvallite på den kanske ska köpa en orginal packning?? Den Som Ingen Turbo Har Den Får Åka Utan Bar |
|
|
Hmmm e ni iq befriade??? :) Den Som Ingen Turbo Har Den Får Åka Utan Bar |
|
|
Thorsella: Jag skulle byta topplocksbultarna om jag lossat på dom.. nu vet inte om detta stämmer som regel på alla modeller eller inte, men har det inte något med att bultarna töjer ut sig vid visst åtdragningsmoment, o att det är noggrant uträknat hur dom ska töja sig gentemot värmeutvecklingen. å att när dom en gång blivit åtdragna dvs töjda så är dom "förbrukade" då denna töjning bara sker första gången en Ny bult dras åt.. RÄtta mig gärna, någon, ifall jag har fel ang ovanstående. Jag har åxå funderat på köpa saker från Schmiedmann, så ifall du beställer så kan du ju förmedla hur det gick att beställa därifrån. //Johan V |
|
|
jopps försökte göra det en annan gång regestrera mej och allt men sen gick det inte beställa Den Som Ingen Turbo Har Den Får Åka Utan Bar |
|
|
Thorsella: Typiskt.. :P Jag funderar på köpa en belyst M-knopp därifrån.. tro vad BMW själva tar för dom.. ngn som vet? |
|
|
finns inga bra kvar här...inga som kan svara på dom "svåra" frågorna "helgonet" Den Som Ingen Turbo Har Den Får Åka Utan Bar |
|
|
helgonet kommer inte tillbaka bara att maila han om du har frågor |
|
|
Thorsella: Om du ändå har lös toppen så kan du slipa in ventilerna och byta ventiltätningar. Kostar inte många kronor så det är dumt att låta bli när du har chansen. Eftersom ingen svarat på din fråga om packningen så kan man väl anta att ingen testat den. |
|
| Precis som Jim K säger så har jag aldrig avancerat så långt så jag har haft isär toppen och handlat någon packning.. När jag väl kommer göra det, (har funderingar på att porta en annan topp jag har) så kommer det bli så grundligt som möjligt samt allt nytt och fräscht.. | |
|
jo!!! Mailar med helgonet helatiden*(*) |
|
|
Thorsella: Hur går det med toppen? |
|
| thorsella: Va äre för diff du annonserar ut ? | |
|
Har inte gjort nått med den den går än på 1 bar ändå!! Ja e en diff till 318 320 324 325... vet inte nummer på den än men Den Som Ingen Turbo Har Den Får Åka Utan Bar |
|
|
Thorsella: Är det en lamelldiff eller är det en vanlig "odiffad" (ej differentialspärr) <-- känslig ämne, måste förtydliga=) Vad har den suttit i för bil orginal? Och vad är det för utv.? //Johan |
|
|
Den e såld den satt i en 318i med stora diffen Den Som Ingen Turbo Har Den Får Åka Utan Bar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.