|
Sida 55 av 151
|
|
|---|---|
|
thorsella och bumse: precis, det är det jag försöker få fram bidra istället för att klaga "Bättre pengar på banken än i tanken,bmw dieselpower" |
|
|
glömde bort att fråga dig thorsella om du fått ordning på bilarna nu efter dina problem med pumparna. "Bättre pengar på banken än i tanken,bmw dieselpower" |
|
|
Helgonet: Eftersom du har svårt att läsa ditt första svar på toppfarten så klistrar jag in det här. "thorsella:antingen har du bara 3.7 i utväxling eller så orkar inte din bil varva ut. den ska gå 227km/h vid 5000varv med 3.25 där bak" Jag vet inte om det är jag som ser dåligt men jag har väldigt svårt å se att det står något om vilken däckstorlek det gäller, du skrev inte heller något om att det var större däck än orginal. I ditt senare svar när du skrev däckstorlekar så gav ingen av storlekarna du skrev samma hastighet som du angav i första inlägget.. Eftersom jag angav hastigheten med orginaldäcken så anser jag inte att man behöver skriva vilka däck det är, även om det vore bättre om jag hade gjort det för att vara tydlig. Har man istället valt en helt annan storlek än orginal som i ditt fall så är de ganska smart att skriva ut vilken storlek. eller hur? För dom däckbredder samt tum som du angav i ditt svar så finns samtliga av storlekarna i en dimension som är närmare orginal. 235/40-17" 221,8 km/h 225/45-16" 217,9 km/h 205/55-15" 217,0 km/h (orginal) 195/65-14" 218,0 km/h (orginal) Det är väldigt bra att rätta personer som skriver fel. Vissa på det här forumet antar en sak och sedan skriver det som en självklarhet, som då kan uppfattas som helt korrekt. Det kan lätt leda till onödiga problem. |
|
|
Johan V: I Östersund finns ett ställe med rullande landsväg som är ganska billigt. Vi får åka dit till sommaren å testa. Ska bli kul å se hur många hk man lyckas få ut. |
|
|
jim k : hahahaha, du är helt otrolig snacka om att bry sig om petitesser. jag repeterar en sista gång med 235/45/17 blir det 233.1km/h vid 5000varv med 225/50/16 blir det 228.8km/h vid 5000varv med 205/50/15 blir det 212.3km/h vid 5000varv men allt ovan är helt ovidkommande om man inte vet hans utväxling är det din livsuppgift att korrigera petitesser? det jag skrev om thorsella var mer en grov beräkning eftersom INGEN 324:a i hela världen ska bara gå 200km/h om den varvar mer än 5000varv alltså har han inte originalutväxling och då faller alla beräkningar tills utväxlingen är fastställd om jag ska börja som du så varsegod citat från dig:Har man orginal utväxling går bilen 218 km/h vid 5000 rpm. vilka däck kör han med då? det har du inte skrivit!!!!! kasta inte sten i glashus då måste jag vara väldigt bra eftersom jag har rättat dig(ironi) sluta tjafsa och kom med nå vettigt istället ska vi gå vidare eller? "Bättre pengar på banken än i tanken,bmw dieselpower" |
|
|
Helgonet: Ja vi ska gå vidare! För de första vill jag påpeka att det var du som började diskutera toppfarten efter jag hade skrivit hur fort en 324td med 3,25 utväxling i bakaxeln går med orginalstorleken på däcken. Vilket bör vara mest intressant att veta i det här fallet. Varför upprepar du dina beräkningar på hur fort bilen går med dom där tre däckdimensionerna som du skrev? Anledningen till att jag skrev upp andra dimensioner var att jag ville visa att de finns däck som är mer lämpliga, det hade igentligen inte med den här frågan att göra. För att förtydliga för dig... Du skrev först en hastighet utan att ange att du valt däck som är betydligt större än vad som ska sitta på bilen. Hur ska man veta att du tar för givet att alla väljer att köra med för stora däck på sina bilar? Du skrev inte att du valt för stora däck när du gjorde din uträkning. Jag skrev i inlägget under vilken hastighet en bil som är orginal kommer upp i. Vilket jag tycker är betydligt mer naturligt då man frågar om toppfarten i en bil. Skriver man inget speciellt om att en bil avviker från orginalutförandet så ser jag de ganska normalt att man antar att bilen är just orginal. Eftersom hastighetsmätaren är gjort för den dimension på däcken som sitter orginal så är det desutom ganska dumt att skriva hur fort bilen går med däck som är större. Eftersom hastighetsmätaren visar samma oavsett hur stora däck du sätter på din bil. Och eftersom Thorsella hade pallat upp bilen och kollat hur mycket hastighetsmätaren visar så måste de va lite smartare att ange vad bilen går med rätt däck. Eftersom hastighetsmätaren är gjord för att visa hastigheten med däck av orginalstorlek. För om du som exempel skriver hur fort bilen går med däck som är för stora så visar fortfarande hastighetsmätaren samma hastighet vid varvstoppen, Även om bilen går 300 när man räknar ut den verkliga hastigheten. |
|
|
Jag måste hålla med om att det är dumt å skriva hur fort en bil går ifall det sitter däck med för stor rullomkrets på bilen(i förhållande till orginal) då måste man ju även nämna att man grundar uträkningen på däck med större rullomkrets än orginal. Thorsella har ju bara kollat på hastighetsmätaren uppallad, dvs inte mätt upp den verkliga hastigheten. |
|
|
jim koch johan: eftersom ni tycker det är dumt det jag skriver så ska jag inte skriva nå mer, blir ni nöjd då ha det bra i framtiden på detta forum "Bättre pengar på banken än i tanken,bmw dieselpower" |
|
|
bumse och thorsella: lycka till med era projekt jag gör som dieselmeken och slutar att tjafsa med andra det finns andra saker att lägga ner energi på finns email ifall ni behöver hjälp med något tack o hej "Bättre pengar på banken än i tanken,bmw dieselpower" |
|
|
jag har med tagit bort alla mattor bara golv mattor kvar... och sen har jag 3tum utan dämpare hehe |
|
|
Thorsella: Kan du inte typ spela in ljudet med 3" ? :P eller lägga upp en film... är så grymt sugen på höra hur de låter.. |
|
|
ska försöka.... har lite problem med den just nu behöver en start motor eller rättare sakt ett tillslag till starten....och en v-låda någon som har en billigt?? Börna bör man annars dör man |
|
|
Helgonet: har fått iordning på dom beställde två st pumpar från luleå har bara kollat den ena pumpen och den fuka felfritt....den andra har jag inte hunnit sätta på än...måste ha en v-låda-och tillslag till starten först Börna bör man annars dör man |
|
|
måste säga att 3tum är det goaste ljudet man kan få tag på nästan man gör i byxorna :) :) Börna bör man annars dör man |
|
|
Thorsella: Kör du med 3" hela vägen från turbon utan dämpare o utan kat? Jag funderar på nått liknande fast med en dämpare åtminstonne. //Johan |
|
|
kat sitter det inte på min.... det är 3tum hela vägen från turbon....och helt utan dämpade nästan raka rör bara två st 30 graders böjar vid bakaxeln så att det gå över till andra sidan.... låter inte så mycket tycker jag....bara god turbo sång Börna bör man annars dör man |
|
|
Ska bygga nytt avgassystem i min nu när jag sätter i motorn igen. Kan tänka mig att det blir lagomt ljud med 3" utan dämpare, eftersom turbon dämpar så pass mycket. Hur går det vid bakvagnen. Sticker röret ner mycket? Va länge sedan jag kollade där bak men jag har för mig att det är rätt dåligt med plats där. Och har man en låg bil så kanske det blir problem. |
|
|
min har sänknigns satts 40/60 tror jag.... den skrapar vid JÄTTE höga vägbulor. jag köpte förutom till främre röret då två st en meters 4tum och sen två 30 graders böjar och ett utblås det räckte till i fram var det två 90 gradare.....kan kanske behöva 3 st en meters föresten när du bygger alltihop mitt främre rör vad redan klart när jag köpte den Börna bör man annars dör man |
|
![]() 318 Bmw 320ia E30 -84a
Bmw 320ik E30 -88a bmw 324td E30 -88a Bmw 750ia E32 -91a bmw 730i E32 -89a |
hallå ja har problem me min 324td varvräknaren funkar inte som den ska var sitter givaren ??? mätaren runkar helt ok i annan bil så de e ju inte si batterierna tar den signalen från generatorn ?? GASA MERA^^ |
| den tar signal från svänghjulet precis under startmotorn | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.