|
Sida 51 av 151
|
|
|---|---|
|
Aldrig att jag säljer min pärla!! ;) Har precis knuffat in den i verkstan för dem kommande kirurgiska ingreppen.. =) Men än är det lite väl kyligt när man inte har isolerat.. Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
bumse: låter bra det, började nästan tvivla där ett tag. tänk alltid på, att vara innehavare av en 324:a är lika sällsynt som en ferrari "Bättre pengar på banken än i tanken,bmw dieselpower" |
|
|
Bumse: Tack för bilderna. Blir troligtvis inte ngn omsvetsning av mitt insug, är inte så svetskunnig så jag vågar inte på en sådan svetsning i första taget:P Föresten, såg att du monterat vevhusfilter, upplever du att ditt släpper igenom oljedimma? Helgonet: Har inte börjat med ngn IC motering ännu, har inte heller införskaffat ngn..än.. Men jag har kollat på en som jag troligtvis slår till på, måste bara planera när,var hur det ska gå till. Det är ju så jobbigt när man använder bilen på veckorna o bara kan skruva på helgerna, helst då man inte har ngt eget ställe att hålla på i.. //Johan |
|
|
johanv:tänk bara på att det är till en diesel du ska skaffa till en sån bör klara av minst två bar om du har tänkt uppgradera pumpen, turbon i framtiden. en med plastgavlar är bortkastat tid ic monteringen kan du göra fast du kör med bilen inget behöver ju tas bort förräns du byter tryckrören. "Bättre pengar på banken än i tanken,bmw dieselpower" |
|
|
Helgonet: Den jag har kollat på är en Alu IC provtryckt till 6bar men rekomenderas till 3bar o ska tydligen passa för 150-500 hk .. Dessa uppgifter är enl deras hemsida.. Det är just tryckrören jag bekymrar mig över, för man är ju ingen höjdare på svetsning direkt... //Johan |
|
|
det låter som en utmärkt ic tryckrören är precis det jag haft problem med också vid 2-3bar så vill dom dra sig ur på alla möjliga ställen vanliga slangklämmor ska du utesluta helt det finns kanonfina klämmor som du skruvar med en insexnyckel på bägge sidor. risken finns att om trycket helt plötsligt försvinner så skadar det turbons lager nå fruktansvärt pga rotationen som upprättshålls av trycket. sen ska du inte köpa gikturbos fjantiga blåslangar för dyra pengar. åk till en hydralikfirma för där finns det slangar som tål hög värme och högt tryck (10bar), plus att en meter som jag köpte gick bara på 200kr. "Bättre pengar på banken än i tanken,bmw dieselpower" |
|
|
Helgonet: Jo, dom "blå" har jag bestämt mig att bojjkotta för länge sen, förstår inte hur/varför dom kan ta ut sånna hutlösa priser på dom?? //Johan |
|
|
Hmmm vad kör ni på för olja i motorn?? jag kör statiol del syntet och 10*40 10*40 kanske är lite för tjockt?? Börna bör man annars dör man |
|
|
10/40 är fullt normalt "Bättre pengar på banken än i tanken,bmw dieselpower" |
|
| Jag kör med Mobil 1 5w-50 | |
| Jag kör brännolja i både tank o tråg.. eller var det Castrol Edge 0W-40 ? :P | |
|
Gött Börna bör man annars dör man |
|
|
ha tänk om det hadde varit en gjutgärns topp då 324 524 då hade dom vait odödliga och fy fan vad det hade gått å ladda :P Börna bör man annars dör man |
|
|
vet inte om jag sagt det tidigare, jag har testat att köra utan termostat och då går aldrig tempen upp över blå. då kom jag fram till att det är den som stryper kylningen nå fruktansvärt så jag har borrat fyra 4mm hål i den och nu kan jag köra skiten ur den utan att den ens kommer över mittentemp. plus att det tog 1 sekund att lufta den(ironisk) pga att luften aldrig stannar i termostathuset. samma har jag gjort på automaten. men för att få upp tempen på den så monterade jag dit en filt över hela kylaren. bara att ta bort den när sommaren anländer ett enkelt tips bara "Bättre pengar på banken än i tanken,bmw dieselpower" |
|
|
ha nu har jag rasat lådan i 524an haha motorbromsade ner till tvåan och snurrade... sen skulle jag backa och då låste sig backen! hur fan går det till går inte lägga ur eller i andra växlar!! är det ras??? Börna bör man annars dör man |
|
|
har du tur kan det vara länkaget som havererat för det har hänt mig eller så kan det vara tryckplattans solfjäder som brustit oavsett : lycka till "Bättre pengar på banken än i tanken,bmw dieselpower" |
|
|
bytte växellåda så nu funkar det :) Börna bör man annars dör man |
|
|
var det lådan eller länkage, koppling? "Bättre pengar på banken än i tanken,bmw dieselpower" |
|
|
det var lådan som gett sig bara så ni vet så är det inte bra att motorbromsa till sig ett bra förställ :) Börna bör man annars dör man |
|
| Brukar göra det på 325an på sommrarna ibland :P rätt fett att lägga upp på ställ redan innan kurvorna på torr asfalt, men sliter rätt duktigt på grejjorna :D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.