AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
559.201

hur många 324td i landet?

Sida 5 av 151
bumse:har du originalturbon eller?

helgonet
*B
535
*Bumse*
324td -88
Ja det ska det nog vara..

Länk
"Diesel är inget för veklingar"
ja då ska den ladda djävligt tidigt

helgonet
*B
535
*Bumse*
324td -88
Aha... =/ typ vid vilket varv?

Vad kan vara som orsakar det då?

Länk
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
fan vilken dizel tråd ni fått till grabbar :) det är synd att inte våra politiker kan sluta att bestraffa alla oss som åker dizel i detta avlånga land. synd bara att jag ska sälja min 324D :( jag kommer att sakna honnom...
kolla in vingarna på turbon om dom fått en smäll eller
om avståndet till huset från vingarna blir förstort får du senare laddtryck
eller bara vanligt tryckfall nånstans?
känns bilen som ett gummiband att köra?
för dom ska sticka iväg direkt

helgonet
*B
535
*Bumse*
324td -88
Okej, det skall undersökas..

Som gummiband vet jag inte, men den segar iväg sig lite halvbra tills jag kommer upp till ungefär 2900 varv då kommer det lite som en "ketchup effekt" och det drar iväg tills jag har ca 3400 varv..

Länk
jaha nu har man krockat med bilen
en pensionär bytte två filer på en gång så jag hade inte en chans
det tog bara på höger framskärm och lyktan men ändå
nu blir bilen inte original längre

helgonet
bumse:ger den inget efter 3400varv?

helgonet
*B
535
*Bumse*
324td -88
Mycket längre än 3400 varv ville jag inte direkt varva, mest kraft hade jag mellan 2900-3400 varv.
Men nu är det historia, jag har rivit ner turbon för jag misstänker att den är slut, ska inhandla en 524 snurra i veckan och prova med.

Hur går det med plåtskadorna?

Länk
helvete också,nu har man en fet ic att stoppa i men jag måste vänta tills försäkringsbolaget har fixat skadorna
det skulle visst ta några veckor eftersom det har varit så mycket olyckor
med en 524:a snurra i din så kommer den gå kanonbra
den har ju större turbo och så kan man lätt ställa upp pumpen

helgonet
Ko
246
Koman
130IA-07
helgonet: Är iaf inte nog med skador för att försäkringsbolaget bara får för sig att vilja lösa in den mot en struntsumma? (som de brukar gilla att göra).

*B
535
*Bumse*
324td -88
helgonet:
Så "lätt" är det ju tyvärr inte då jag har den elektroniskt styrda pumpen..

Länk
Visa användare
396
dieselmeken
330 diesel-06 powerchip edition
helgonet:
du har 1,7, 1,8 ibland 2,0 bar utan problem, det låter som du skulle kunna köra ifrån min lilla Golfdiesel utan bekymmer.
Jag har tidigare efterlyst tider på din bil, men inte fått några, men det verkar som den kör ifrån det mesta.
330d stod på din avtorkningslista bland annat. *tvivlar*

Jag vill härmed utmana dig på ett race, 402m, riktiga förhållande på bana med tidtagning, skyddsutrustning etc. Inget rödljustjafs, det pysslar jag inte med.
Jag finns på Mantorp Park 7 Augusti, Bilsports event, upplinad i klass 3, framhjulsdrift med överladdning.
En liten Golfdiesel borde väl sitta som en smäck på din lista över frånkörda bilar? För du kör väl ifrån den ? (14.96@153km)

Bevisa för mig att du kan köra 2,0 bar med en standardturbo och standard pump,utan problem ( läs värme) jag tror nämligen inte på det så mycket.
Jag tror att du har ett otroligt högt mottryck, vet att det stiger rejält vid 1,3 bar och över. Har mätt upp nästan 3,5bar själv, vad leder det till? Värme värme och åter värme. Som sagt, kommer du till Mantorp och antar min utmaning? *längtar redan*
Din bil var smälld, ta den på en släpvagn vet jag, motorn går väl?

MVH Göran dieselmeken Lindgren
jag har många vittnen som kan intyga prestandan
hur kan du tvivla på att en 330d är långsammare än en 324td som väger ca 500kilo mer och har mindre hk
dom problem jag har haft har just varit värme för vid 1.7bar och uppåt så har tempen stigit fort när man dragit på så jag har bara rejsat max två gånger på raken för sen märker man effektskillnad
nu så ska det monteras i en fet ic så dom problemen försvinner så fort den kommer ut från englunds
till mantorp blir det väldigt omöjligt men jag ser gjärna fram emot ett rejs för dom här uppe har inget att hämta än så länge

helgonet
324td:n väger 500kilo mindre ska det vara och har mer hk

helgonet
och det är inte standard turbo och grenrör

helgonet
*B
535
*Bumse*
324td -88
Någon som har oljeanslutningarna till 524td E28 turbon liggandes och skräpar? =)

Länk
Helgonet
hur många hästar har du i din bil?
vad har du gjort med den?
Du körde om mig lite i fredags.
jag vet inte hur många hästar det är men jag laddar normalt mellan 1.7-2bar i den beroende på temp ute
nu har jag fått tag i en stor ic som ska monteras i direkt efter att skadan är fixad
nu har jag "bara" 1.4bar iden eftersom fläktkopplingen är totalt paj och kylaren lite förstörd pga krocken så den har nästan ingen kylning alls
englunds hade inte tid att ta in den den här månaden så det blir först i början på september som den blir färdig om jag kan komma överrens med försäkringsbolaget att göra allt själv
så det är du som har myx...
ville skoja lite med dig
det är inte många som tror att gammel dieseln kan röra på sig
har du sett den andra som går i stan? en 760turbo diesel med dubbelturbo,den går djävligt bra den
är din original?

helgonet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.