|
Sida 49 av 151
|
|
|---|---|
|
thorsella:är det en saab ic eller? klocka bilen innan och efter med samma laddtryck.0-150 kan vara kul att se skillnaden. lycka till med monteringen och tänk på att ha mjuka böjar bara "Bättre pengar på banken än i tanken,bmw dieselpower" |
|
|
okok FAN det har hänt något med diesel pumpen på min jag har ju mek pump på både 324an och 524an fattar inte jag har tagigt ur grejerna i magventilen då borde det komma diesel i spridarrörena eller hur???? ps jag har testat pumpen i båda bilarna Börna bör man annars dör man |
|
|
låter pumpen illa? vill den inte starta? eller går den dåligt? kuggat fel? läcker den? "Bättre pengar på banken än i tanken,bmw dieselpower" |
|
|
den låter inte konstigt som läcker inte inte kuggat fel den cirkulerar bara kommer inget ur spridarrörena... hur fungerar det med en rad pump från en 6cyl lastbil??? fungerar det tror jag har sett att ni pratat om det för ett tag sen fungerar det och fixa riktiga fästen och svarva om org rem drevet???så det passar på radpumpen?? Börna bör man annars dör man |
|
|
Tycker det är lika bra att sätta dit en rad pump istället man blir bara ledsen när det slutar rycka :P Börna bör man annars dör man |
|
|
helgonet: jag har varit inne pa att sätta på en rad pump på 525 tds en.. borde ju funka med "lite" modifieringar.. Fredrik Mmmm Diesel...... |
|
| vad för radpump ska man använda??? | |
|
hur fungerar det med en rad pump från en 6cyl lastbil??? fungerar det tror jag har sett att ni pratat om det för ett tag sen fungerar det och fixa riktiga fästen och svarva om org rem drevet???så det passar på radpumpen?? hur fungerar det med en rad pump från en 6cyl lastbil??? fungerar det tror jag har sett att ni pratat om det för ett tag sen fungerar det och fixa riktiga fästen och svarva om org rem drevet???så det passar på radpumpen?? |
|
|
Jag har inte haft phetband på ett tag p.g.a Bredbandbolaget KOPPLAT NER mig av misstag, tagit fel person?!?! helgonet: "säger som ali g, respekt" Hehe.. ja den kan nog trycka på lite hoppas jag.. =) Ja, eller 524:ans grenrör som jag nu har, att turbon tar imot ventilkåpan för att den har så stor diameter.. Ja jag hade fundering på att göra nån sorts fläns som Thorsell säger, som gör att turbon kommer längre upp/utåt.. Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
rad pump???? någon måste svara nu håller på att explodera av förväntan Börna bör man annars dör man |
|
| Jag kan iaf svara att jag inte känner till saken i fråga.. | |
| helgonet??? | |
|
thorsella: hej, allting går att stoppa dit det handlar bara om modifieringar. om du sätter dit en stor pump så måste du förlänga kamremmen etc. hör med en dieselfirma om just den pump du tänkt. problemet blir just platsen. men det beror väl på vilken du vill ha dit. en glädjande nyhet för mig i morse: 524:an s trötthet och som varit svårstartad hade bara kuggat över en kugg. så nu går den skitbra igen djävligt tur att inte det blev två kugg för då hade det blitt ras. så nu sa jag fara och köpa en trisslott "Bättre pengar på banken än i tanken,bmw dieselpower" |
|
|
varför måste jag ha en längre kamrem??? Börna bör man annars dör man |
|
|
det var ett exempel bara,om du har en stor som inte får plats på det befintliga stället "Bättre pengar på banken än i tanken,bmw dieselpower" |
|
|
okok tackar så mycket för svaret...:-) den pumpen jag sätter dit den varvar ju 3000rmp max i vanliga fall vad händer när jag varvar 5000 med den då??? Börna bör man annars dör man |
|
|
thorsella: om jag vore du så skulle jag höra med en dieselfirma innan du går vidare om just den pumpen. "Bättre pengar på banken än i tanken,bmw dieselpower" |
|
|
ok men dom bara dumförklarar med så men jag får väl testa så får vi se vad kosta det för dej när du byggde om din pump?? Börna bör man annars dör man |
|
|
en liten fråga bara lite konstig fråga men hur skulle jag göra om jag ville köra på rapsolja hur gör jag för att få rapsoljan att vara 90 plus grader hela tiden även på natten??? tror någon att man kan lägga i en värme slinga i tanken??? eller är jag helt dum i huvut??? hehe Börna bör man annars dör man |
|
|
THorsella: Led avgassystemet genom tanken och stäng inte av bilen såklart. Är innehavare till ännu en 324 nu, i bedrövligt skick utvändigt tyvärr. Blir styck och ryck och hitta något skoj att stoppa motorn i. =] |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.