AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
559.280

hur många 324td i landet?

Sida 47 av 151
Th
648
Thorsella
BMW E30
BMW 735
amplift: har du bilder på din??
Th
648
Thorsella
BMW E30
BMW 735
johan v: tror det är för att du har satt dit mekpump min blev så med när jag bytte
Th
648
Thorsella
BMW E30
BMW 735
amplift: tror inte vi snackar samma bil nu va!!

jag skrev det till min bror xstream för han undrade vad det var någonstans den andra 324an var någonstans

bilderna är på MIN bil
to
50
touring_andreas
BMW 525 TDSA E39
xstream:bilen blev såld i går till en medlem.
Th
648
Thorsella
BMW E30
BMW 735
turing_andreas: vem köpte bilen?

Börna bör man annars dör man
to
50
touring_andreas
BMW 525 TDSA E39
thorsella: jim k
Jo
58
Johan V
324TD Touring -91
320 -79
Thorsella: Jo, iom det uppkom efter bytet så måste det vara det. Har du "släckt" den eller? den e ju rätt störig.. tro om det är så att den mekaninska pumpen inte ger ngn signal till motorn om att "hej motor.. nu ha ja spruta in lite dajsel så nu är allt ok" typ.. För om motorn snurrar men den får ingen information om att pumpen pumpar någe så borde ju lampan tändas för att visa att inte motorn får nå diesel.. kan ngn rätta mig om jag har fel tack..
Th
648
Thorsella
BMW E30
BMW 735
helt rätt motorn tror att den inte får diesel men den får det.....

jag tog ur lampan bara
Th
648
Thorsella
BMW E30
BMW 735
helgonet: har det hänt något roligt.. hittat några spridare??
lu
81
lunden
325i 88
330d M Touring 02
750ia 95
Sitter här och läser lite av vad ni går igenom med era bilar för och bli klokare på mina bmw dieselar.

Kan man få men kraft igenom hela rigistret om man byter inanmätet spridarna på min tds (den är chipad) eller begränsar pumpen maxefekt

och är det någon som mätt mottrycket i grenröret på en cippad tds?
Li
209
Lindqvist
524 td pickup.. -84
525 Tds -92 -02 M5
525 tds -93
Lunden:
det blir säkert bättre kraft i den. blev det på min till och med utan chip..'

//Fredrik

Mmmm Diesel......
Th
648
Thorsella
BMW E30
BMW 735
ingen som har något roligt att berätta???

nu har jag fått iordning gasen på nye 524an så ny rycker den gött hehe går faktist rätt bra för att ladda 0,6bar med 1600kg att dra runt :)

Börna bör man annars dör man
thorsella :då är det bara att höja laddtrycket
nu har jag fått resultatet på pumparna jag kollat
180hk klarade dom av att leverera ,och det var 2st originalpumpar.
så om jim,k:s bara klara av 150hk så hade han verkligen otur eller jag tur
tjuvluft,läckage,trasiga packningar?
har för övrigt träffat ägaren till rp glasfiber i kalix som ska göra avgjutningar till huv,skärmar,baklucka,taklucka till svarten nästa år. då djäv.. ska den ner under 1000kg
om det är någon annan som är intresserad så går det att ordna
har nu ringt runt om trimspridare och flera tillverkare har slutat göra dom till 324:an/524:an så får ni tag i några, KÖP
GOD JUL OCH GOTT NYTT RACE
Ji
266
Jim K
325tds -94
320is -90
324td -90
Helgonet:
Jag får väl säga det igen eftersom du tydligen inte förstått vad jag skrivit tidigare, Min pump ger precis lika mycket som någon annan orginalpump till en 524. Hur många hk vet jag inte.. Helt klart mer än 150 men betydligt mindre än dom 230hk som du påstod att en 524-pump ska klara orginal.
Vet inte varför du fått för dig att jag sakt att min pump bara klarar 150hk, för det har jag aldrig mätt upp på något sätt.
Det jag skrivit tidigare har inget med min bil eller pump att göra, det jag vill komma fram till är att dom 230hk som du påstod att pumpen skulle räcka till var fel.

180hk som du mätt upp ur pumparna låter helt klart rimligt. Det är trots allt 50hk mindre än va du påstod att dom skulle klara tidigare.
citat:Min erfarenhet av 524-pumpen säger att den räcker till ungefär 1,5 bar. Självklart kan man ladda mer om man vill men utan att få ut mer effekt eftersom inte dieseln räcker till.
med originalpumparna som vi testade var man tvungen att ladda ca 1.8bar för att få full effekt
du har haft dålig erfarenhet alltså,liksom dom som kört med dom pumparna jag testade.
dom pumparna som mina kompisar plus jag kört med har varit ombyggda har jag fått veta nu, så dom klarar av lätt 230hk.
därav det högre laddtrycket
alltid lär man sig nå nytt
Ji
266
Jim K
325tds -94
320is -90
324td -90
Helgonet: Jag förstår inte vart du kan läsa ut 150hk ur citatet du skrev ovan.
Men det är ju bra att du insett att man inte får ut 230hk ur en helt orginal pump, Det vara bara de jag ville komma fram till.

Va kör du med för turbo på din?
tb04
jim k: varför svarar du aldrig på vad du har i din maskin?
eller är den HELT original

"Bättre pengar på banken än i tanken,bmw dieselpower"
Ji
266
Jim K
325tds -94
320is -90
324td -90
Helgonet: Jag ska svara på vad jag har för något när den är klar. Så vi kan säga att den är orginal än så länge :)
en bil blir aldrig klar

"Bättre pengar på banken än i tanken,bmw dieselpower"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.