AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
559.252

hur många 324td i landet?

Sida 4 av 151
nu har jag fotat dekalen om det är nån som vill se hur den ser ut

helgonet
*B
535
*Bumse*
324td -88
Give me!

m_hagnert@hotmail.com

Länk
"Diesel är inget för veklingar"
du har mail
har ni varit med om att en bult som håller fast wastegaten har blåst bort och rensat gängorna?
det blev ett tryckfall ner till 1.3 bar och jag tänkte att nu har jag kört sönder nått
men det var bara att gänga om och sätta i en ny bult
och bibehålla laddtrycket på 2bar
Visa användare
396
dieselmeken
330 diesel-06 powerchip edition
helgonet, jag är intresserad av vad du har för tid på strippen, 402 m, 60 fot etc, eller liknande, har du någon tid eller?
Vidare, får du ut 2 bar ur originalsnurran?
Hur mycket bränsle ger du maskinen?
Grenrör?
Mottryck i grenröret?

Du behöver inte svara, jag är bara lite nyfiken.
Själv körde jag 15.07@157 med min diesel på Emmaboda.

MVH Göran dieselmeken Lindgren
Visa användare
396
dieselmeken
15.08@152km ska det vara. Fel av mig.

tyvärr har jag inte kört strippen än
du har mail om dekalerna

helgonet
dieselmeken:har du testat din 330d på strippen?
vet du vars din 525tds tog vägen?,för jag har sett en silver met med likadant kjolpaket som du hade här i luleå
Visa användare
396
dieselmeken
nej, har inte kört 330:in på strippen, där kör jag Dotterns GOlf diesel istället.
525:an gick till Värmland, den var till salu länge, regnr BYT XXX

Länk

den var det, verkar var 4sale ännu.

okej,tänkte att det har flyttat en snabb diesel hit upp för man blir ju tokig på alla slöa mercedes som blockerar vägarna och stinker
dieselmeken:nu har det ploppat ut en fjäderbit från dubbelmassesvänghjulet
törs man köra med den tills det är bytt eller bör man parkera den åt sidan
den har väl bara som uppgift att dämpa vibrationer och göra växlingarna smidigare

helgonet
Visa användare
396
dieselmeken
ploppat ut?? OK, jag skulle nog byta svänghjulet för att inte riskera att det "ploppar ut" nåt mer, som kanske letar sig in i lådan med ett krasch eller nåt.

Ko
246
Koman
130IA-07
Fått i en kcrbox i min touring idag, märkbar skillnad efter lite snabb lek med inställningarna... måste bara ta och fylla tanken och fixa till det ordentligt (nära soppatorsk).

Tids ställa upp laddtrycket med lite lagom våld, montera laddtryckmätare, oljetrycksmätare och oljetempmätare... så man har lite koll. =]

Helgonet, fått in någon intercooler i bilen? Måste nästan komma förbi och titta i sådana fall. =]
jo nu har jag fått tag i en intercooler från gik turbo som klarar av 500hk
har lämnat in den i dag för att svetsa om gavlarna så den passar i fronten så jag slipper kapa i den
den är lite väl överdimensionerad så det kommer väl ut isbitar från avgasröret = )hahaha
får den nästa veckan
har bytt bakaxel nu till en full diffad (60%) så man har fäste
körde ifrån en ny 330d i helgen enkelt, fan vad killen blev förvånad

helgonet
*B
535
*Bumse*
324td -88
Koman: Var det en klurig installation? Man får löda dit kablarna i kopplingshandsken till boxen va? Så det var en märkbar skillnad? Är MYCKET nära en likadan operation! =)

Länk
"Diesel är inget för veklingar"
Ko
246
Koman
130IA-07
Bumse: Var rätt enkelt... var bara tvungen att göra inbrott i handsfacket för att komma åt styrboxen, standard e30baklåsgåsöndergrejen. Bara rycka lös hansken, slita bort lite tejp så man kan ta bak handskhöljet, kolla in på vilka kablar man ska löda och sen löda. Klurigast är att få till det bra så man kan löda, använde lite tyg för att få ut rätt kabel och kunna löda utan att det skvätter lödtenn överallt om man råkar schabla sig.
Sen "bara" justera in, gick som fan först( märkbar skillnad =] ) och rök som ett ånglok från första järnvägen, lite justering så gick den sämre och röl mindre, ska väl få gå til ldet hela med lite mer tid... ville inte köra slut soppa, måste ta mig till jobbet imorrn. =]

Lite fetare laddtryck så ska man väl få kunna ställa upp lite mer soppa med...

Måste nästan skaffa en till bil (nåja, har änteligen dragit hem min andra 324... som behöver kollas upp på växellådan) så jag kan göra lite större ingrepp i räserkombin.

Om man nu lyckas hålla bilen till sig och ingen bjuder för mycket för den så ska det på sikt (när man får tid och pengar) in en IC, byta turbo och pump... fixa rejälare koppling och diffbromsa bakaxel... och lite ytrostfix...

Ko
246
Koman
130IA-07
Kan väl tilllägga att dieselpowersidan går långsamt framåt, går långtsamt när man är hemma sällan och har för mycket att göra då... Ska titta på lägenhet imorgon, om det blir bra så blir sidan färdig i augusti... (flytta in 1:a ungefär)...
*B
535
*Bumse*
324td -88
Okej, låter bra det! =) Blir nog att lätta plånboken lite till sen när man har lagt ut till lacken!
Skulle inte sitta fel med lite mer soppa då min inte riktigt ryker som ett lok.. =/ Har något annat tjall med min med, för jag har fullt laddtryck först vid typ 2900 varv.. ska väl inte vara så riktigt..?
Ko
246
Koman
130IA-07
Har ingen laddtrycksmätare, men det känns som turbon slår in fullt någonstans mellan 2300 och 2400... orginal...

*B
535
*Bumse*
324td -88
Aha.. då är nått galet me min.. =/
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.