|
Sida 39 av 151
|
|
|---|---|
|
Helgonet: Jo hag vet vart givaren sitter, men kan man få till en givare som tar signal från den då? Är det inte lättare att sätta dit en generator med W-uttag? Thorsella: Jo jag är också intresserad! Men som Lindqvist säger, vad begär du? Bes. skattad till? Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
Hej, jag har ett par frågor... Ær de samma ojletråg på alla e30 sexor? Och hur fan stæller man ner disel pumpen? Tacksam for svar... Mvh Tweetypower |
|
|
den är bes och skattad till 12 månader frammåt!! ni det blir auktion bjud Åk långt och brett eller åk av... |
|
|
tweetypower: det är inte samma tråg på sexorna det skiljer sig också mellan 324d o 324td det handlar om uttaget för oljereturen från turbon som saknas på bensinarna plus 324d bumse:kan kolla upp det i helgen, givaren från växellådan går till kupen men vars ? |
|
|
Tweetypower: jag har ett olje tråg till 324/524TD om du ville ha ett Åk långt och brett eller åk av... |
|
|
Ja har en spricka i mit så ja måste byta....Den ær lite før låg....=) Hur stæller ja ner pumpen...????De ær inte ja som har byggt motor eller något på denna bil?? bilar bakom håller avstånd =) Thorsella:Hur mycke ska du ha for de då?? Bor inte i sverige.... Ær de inte någon som har en 524td o sælja? vill ha stor turbo! Vill hellre ha en ækta td motor i bilen istællet..... |
|
|
har du kollat luftfiltret? tweety: det som skiljer sig åt är att td:n har smidd vev gentemot d plus givetvis turbon jag läser att du har turbo(eftermonterad) om den ryker har du för lite laddtryck kontra bränsle ladda mer eller ställ ner pumpen sitter en bult på pumpen som sitter mot blocket som är låst med en 13:ons mutter, bumse har en bra bild på pumpen skruva ut för mindre effekt skruva in för mer |
|
|
Har läst någonstans att det skiljer mellan hur mycket ventilerna ska lyfta... Och i etk:n så är det olika kamaxlar för d och td... |
|
|
alltid lär man sig nå nytt koman:vet du vilket gradantal respektive har? |
|
| har ni märkt vilken skillnad det har blivit i prestanda nu när det är minusgrader? | |
|
Helgonet: enligt Länk så är det samma grader fast olika lyft... Ska även skilja att det är oljesprut på kolvarna till td och inte på d... |
|
|
Kan inte ladda mer nu....Får inte på axeln från wastegaten...=) Länk 22:23:24 Allt detta ska vara med om ni ska kunna se den...så mycke røk den nær ja køpte den,men nu tror ja at en spridare ær gången,så ær de någons kan sæga hur de låter nær en ær gången,så ja kan byta,Hur får manreda på vilken de ær?? tweety |
|
|
Tweety: Ryker den direkt från tomgång? Hostar ut svart moln vid start? Har du laddtrycksmätare så du ser att den laddar turbon? |
|
|
tweety: nej nej nej du ska inte justera max på wastegaten för då kan den inte heller få bort avgaserna och då bildas värme =mindre effekt plus att den inte orkar få in nog med luft pga tjock smog i huset |
|
|
koman: den laddar cirka 1,4 eller något,sitter dumt stælle så jag kollar inte på den.... helgonet:okej,ska kanske stælla ner både pumpen och trycket från turbon..... |
|
|
Tweetypower: Jag har både 524 turbo den har inte gått lika långt som motorn och ett oljetråg ge mej ett bud på båda så kan jag skicka dom TILL ALLA PÅ FORUMET HÄR!!!! Eftersom jag ska sälja delar på MOTORN så finns det grenrör insug koppling svänghjul topp block sitter ihop motorn har gått 30000mil ca.. säljer lösa delar med eller hel motor.. motorn går mycket fint. Ring om ni är intresserade ring eller skriv här på forumet 0763177112 Åk långt och brett eller åk av... |
|
|
Thorsella: Så du säljer inte bilen komplett? Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
| Bumse: Han har en motor liggandes brevid... har jag för mig iaf. | |
|
Stämmer bra...:) Åk långt och brett eller åk av... |
|
|
tweety: om den bara laddar 1.4 bar är det mycket för lite om du ställt upp pumpen på max ungefär 2.5 bar ska du ställa för att få tillräckligt med syre i motorn med det flödet men det förutsätter att du har turbo för det(och ic) annars är det att kasta pengarna i luften |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.