|
Sida 38 av 151
|
|
|---|---|
|
Vad jag såg på mina grenrör så var 324:a grenröret mindre i diameter i anslutningen till turbon, men jag kan ha sett fel. Jag har ju heller ingen varvräknare, men jag tänkte om det inte gick att lösa med att sätta dit en generator från t.ex. en Volvo D24 där det finns W-uttag för en varvräknare. Sen får man ju klart kalibrera och ha sig, men det får nog nån bil-el firma fippla med i så fall.. Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
Bilder på min stygging kommer snart..:) Åk långt och brett eller åk av... |
|
|
thorsella: jag köpte en ny topp från spanien för 8500kr med allting som skulle höra till, men det var via en firma här istan det går inte att porta toppen just nå, eftersom det är en förkammardiesel som har helt slät topp om ni tar bort den så ska ni istället sätta dit en tjockare packning så ni får lägre komp jag satte dit en tre mm tjock stålpackning istället thorsella :om det är tre hål så är det den tjockaste packningen du har det kan vara positiv el negativt positivt: du kan ladda mer. negativt:om den är planad sen tidigare eftersom det inte går att plana den nå mer pga helt slät topp (max 1gång) |
|
|
Den är helt orginal..... Jag hadde portad topp på min volvo turbo diesel det var en väldig skillnad....varför köpte du en ny topp för?? Vet du om insuget från 525 tds passar på våra 324or?? eller vet nu någon som har tig svets??? måste få dit en ic Åk långt och brett eller åk av... |
|
|
jag tror vi missförstog varandra lite:) tänkte porta i insugskanalerna och avgaskanalerna :) Åk långt och brett eller åk av... |
|
|
Helgonet: Vart det stor skillnad i hur motorn gick innan laddtryck när du satt dit den tjockare packningen? |
|
|
jim:k det blev ingen skillnad med samma laddtryck, fördelen är att det skyddar motorn mot värme och att du kan ladda mer precis som dom nya dieslarna som har ca 16.5 i komp mot våra som har 22 så en tjockare packning är att föredra är det någon som kan räkna ut vad kompet blir med 3mm packning istället för original 1mm bumse:om du byter mätare till instrumenteringen så ska givaren sitta på växellådan, det finns ett färdigt hål bredvid startmotorn thorsella: jag köpte en ny topp för att den gamla hade spruckit på tolv ställen pga värme(och lite vatten) sen jag satte dit en tjockare packning har jag inga problem med värmen har testat att köra med 3bars laddtryck utan problem så det håller bra |
|
|
helgonet: när du skriver stål menar du en REN stålpackning då? finns den till 525 tds en oxå?? Fredrik Mmmm Diesel...... |
|
|
Förutsatt att allt var "rätt" före man bytte, dvs att kompet var 22 före man byter till en 3.00mm stålpacknings så... om man hade en 1 håls (1,35mm) så blir det nya kompet 15,7 2 håls (1,68mm) så blir det nya kompet 16,6 3 håls (1,87mm) så blir det nya kompet 17,2 Stålpackning... det är väl bara ta en sliten packning och springa till en kompetent firma och säga att man vill ha en likadan... i 3mm stål. |
|
|
Helgonet: prövat sparka igång den i lite rejäl kyla med det "låga" kompet? |
|
|
koman: 22kilo har man när man har 1håls packning och jag menade att man byter ut den mot en på 3mm istället nu när du säger det så, så kom jag på att motorn går lite snabbare på starten än tidigare till skillnad mot din gamla under 20minus har jag inte testat men då var det på håret |
|
|
vart fick du tag på din 3mm packning?? mmm Åk långt och brett eller åk av... |
|
|
helgonet: Då har du 15,7 i komp nu då... Funderar på lite fina fjädrar och stötdämpare till min, den börjar vara så mjuk... lite nya bussningar som krydda blir det nog med. Dyrt i inköp bara :\ Får roa mig med större turbo och mek. pump så länge, ligger ju redan och skräpar så... |
|
|
hallå!!! Måste sälja 324an nu!!! Den som bjuder mäst får den!! jag måste ha sålt den innan nästa veckas slut! ring! när som hälst på dygnet 0763177112 as kassa bilder men men! Länk Åk långt och brett eller åk av... |
|
|
ring!!! Åk långt och brett eller åk av... |
|
|
koman: när ska vi montera dit grejerna? thorsella:låt en mekfirma skära ut en precis som koman sa, ta med originalpackning och be dom kopiera |
|
|
???!! ingen som vill ha 324an?? Åk långt och brett eller åk av... |
|
|
helgonet: det är bara en "plåt bit" allså. då kan ja skära ut en på jobbet... blir ju billigt oxå.. du har allså ingen vanlig packning alls?? //fredrik Mmmm Diesel...... |
|
|
Helgonet: Har tyvärr inte fått tag i något garage här i byn än... är inte så gott om dom till övers verkar det som. Thorsellla: Vill ha ja, men har fullt upp med jobb just nu... folk är sjuka så det går inte byta till sig heller så man kan "smita ner".... |
|
|
Thorsella: jo jag är intresserad men vad begär du?? //Fredrik Mmmm Diesel...... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.