|
Sida 36 av 151
|
|
|---|---|
|
Kenna: I stora ön till väster (USA) så är det hyffsat vanligt med propan till dieslar, säljs en hel del olika propankit. men som sagt, ryker det svart... så gör det ingen skillnad i effekt(iaf inte mycket). Drar ner dieselförbrukningen gör det ändå... (förutom fullgas), men hur ekonomin är i att använda propan istället vet jag inte. Men gasen räcker rätt länge (iaf jämfört med lustgas). Lite läsning: Länk Länk Länk Länk |
|
| Har haft sug över att stoppa ner en m21 eller m51 i ix:en också... 324(325)dx... woho =] | |
|
finns inga genvägar livet börjar vid 2.5bar |
|
|
helgonet: Tror jag såg dig igår(tisdags) morse... misstänkt lik min gamla bil med en misstänkt likt dig förare... Har den klarat vistelsen i södra sverige bra? |
|
|
någon som testat gasol, som kan säga hur det verklien funkar. blir inte alltid riktigt rätt när man ska översätta fackord på engelska till svenska.. //Fredrik Mmmm Diesel...... |
|
| Börjar bli nervös nu har ju halvt lovat att komma på "sträcket" på lördag. 325TD mot volvo 240 ??? har inte fått veta typ nånting om vad det e för motor i volvon men... hmm... den lär gå bra nå int tar man det så hårt Hur ska man klara sig med en nära på original BMW td mot en "vässad" 240 ?! jo med 324an skulle det nog gå vägen har jag på känn. spöar 2liters Ascona mm. på bana med den på vintrarna , men det e ju på bana så det kan hänga på så mycket då. | |
|
koman:den har klarat sig bra förutom att han rökt i den vid nått tillfälle har sanerat den, så nu luktar det inget men den känns slö(laddar bara 1.6bar i den) men man har väl blivit bortskämd filtret är bytt den tar lite luft från filterhuset vet ni om det går att byta ut nån packning till handpumpen eller måste man byta ut skiten tror att det är där den tar luft ifrån |
|
|
Om man kikar i ETK:n så ser man att där man skruvar fast dieselfilter går ta isär och där finns packningar med... lyckas inte hitta något schematisk med handpumpen på däremot. Bara "fästplattemoj med handpump" (står så exakt, lovar!) Länk bild på det hela |
|
| Hörni disel grabbar, råkar inte vara så att nån har en disel vevaxel till övers? Är lite sugen på att ta upp min m20b25 till 2,7l och har då läst att man kann använda veven från disel motorn m21?? och stakarn från m20b20. Sen gör det ju inget att man får ner kompet lite för det ska ju byggas turbo i vinter. | |
|
slakta en m21 motor som är exklusive(finns mindre av dom än ferrari) är en döds synd om nu inte motorn spruckit och veven är det enda hela kvar |
|
|
Sno en vev från en 325e (ETA) istället... eller köp en 3liters stroker vev... eller 3.2liters |
|
|
BIG MACK:: Det beror helt och hållet på priset. Har en. Åk långt och brett eller åk av... |
|
|
Ingen som är intresserad av en 524 td motor kommplett med turbo?? fast med en electronisk pump från 324... eller någon som behöver en electronisk pump har en till övers... någon som är intresserad av en vinge med?? den heter gt55 en fet jävel trycker 100kg i 100km/h silver tror den är 140cm bred men fästena är 100cm det e bare å ringe 0702181144 fråga efter Erik de e min kärings mobil Åk långt och brett eller åk av... |
|
|
Är det tryck i kylet på era dieslar?? När locket är åtskruvat HÅRT så blir slangen ganska hård man kan trycka på den men inte mycke det försvinner inget vatten är det något fel?? eller är det luft i systemet??? Det har varit såhär i 2 månader typ Åk långt och brett eller åk av... |
|
|
thorsella: ja tryck blir det nog allt... //fredrik Mmmm Diesel...... |
|
|
Kylarlocken kan klibba igen, dom som ska lätta på trycker över 1.5-2.0bar någonstans typ... Om det inte är olja i vattnet eller vatten i oljan så är det inget att oroa sig över. |
|
|
Gött ingen fara då...:) Ska man använda 524ans turbo för att kunna ladda 2,5bar? Håller toppen för det? hur bra går den då? sen vill jag har mera diesel mekpumpen orkar ju inget!!! eller ska man byta spridare?? Mercedes spridare ska väl vara bra?? Eller?? dom som sitter i 190d dom passar väl rakt i. eller är det den gammla motorn dom passar i....eller ska man ha volvo turbo diesel spridare? Åk långt och brett eller åk av... |
|
|
En fråga till ekonomi mätaren och varvräknaren går på den elektroniska pumpen eller?varvräknaren är den den som sitter nere vid svänghjulet? är det någon som har en sådan sensor isåfall eller vart man kan köpa en sådan Åk långt och brett eller åk av... |
|
|
thorsella:du har fått allt om bakfoten, det är en mekanisk pump som gäller och blir över toppen håller för laddtrycket och den går bra med det laddtrycket ja det största problemet blir fästet fast jag har 225 så spinner den hejdlöst på ettan innan man får fäste det är svårt att komma under 6sek pga det, men sen från ca 70-210 går det undan det du MÅSTE göra är att skaffa en rejäl ic till den annars ryker toppen lycka till (nu åker svarten på vinteride) |
|
|
Räcker det men en halv scania intercooler??? ingen som vet det där om värvräknaren och ekonomimätaren?? Åk långt och brett eller åk av... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.