|
Sida 33 av 151
|
|
|---|---|
|
Tyvärr har jag bara den jag har i bilen, och den elektriska är såld. Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
xstream:kolla in bildelsbasen |
|
| Är det värt 6000 för en 524 84a motor komplett??? | |
|
Jag har en mekanisk 524-pump som ligger. Om det är någon som är intresserad så kan ni maila mig. |
|
| jim k....kan man nå dej på ngt nr? | |
|
Någon: Hur laddar turbon när jag har bytt till en mek pump?? laddar den allt eller inget eftersom boxarna bestämde det förut?? |
|
|
den laddar som vanligt, det boxarna gör är att ge mer bränsle, men eftersom du har bytt pump så sköter den inget laddtrycket justerar du själv på wastegaten eller med en pysventil mellan wastegaten och turbon |
|
|
Är faktiskt elektronisk styrning på dom med edc-pump... Bara rycka ut den lilla vacuumslangen så får den ladda fritt. |
|
|
Tack så mycket hur mycket laddar turbon med ryckt slang???2,5kg?? 2kg är väl lagom då håller väl motorn?? vad laddar ni?? Åk långt och brett eller åk av... |
|
| Liiiiiiiiiiiiiiiten turbo, laddar 1.4-1.5 sisådära... | |
|
koman:jag kopplade aldrig ur nån slang när jag bytte pumpen på din gamla utan justerade på wastegaten istället på den och det gick bra laddar 2-2.5 bar |
|
|
Skruva på stången menar du? finns gäng på min med, men wastegate är onödigt med så liten turbo. =] |
|
|
precis livet börjar vid 2bar sccccccccvvvviiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiissssssssssssscccccchhhhhhhhhhhhhhhh |
|
|
Här är lite riktig inspiration till motorbygge.. Länk Länk Länk Sitter iofs i traktorer, men dom kan skyffla jord på allvar. |
|
|
Ok tack så mycket!! Någon som bytt packboxen som sitter vid diesel pump hjulet??? För det kan väl vara den som är trasig efter som det pissar diesel där och jag får gå ut och hand pumpa varje kilometer annars dör den... Åk långt och brett eller åk av... |
|
| koman: hur går det med installationen? | |
|
vad ligger förs. (är den lika som 320i eller som 325i eller mer?) och skatten på en 324td? :) (och vad heter motorn?) undrar om inte en sådan vore kul att ha i 320in.. motorn e ju tokslut =) (dvs den går på sista versen känns det som..) trimmad diesel är alltid kul =) |
|
| helgonet: Jagar mig fortfarande ett garage så det står stilla tyvärr. Fär väl bli ett vinterprojekt med bilen, rusta upp den ordentligt. =] | |
|
försäkringen för mig ligger på ca 3000 för en helförsäkring på folksam med full bonus men då står det att det är en 324d på pappret om du har larm, alu fälgar , dyr stereo etc så pendlar den hit och dit motorn heter m21 försäkringen går ju som sagt att förhandla med större eller mindre självrisk |
|
| Någon som vill köpa bmw 324 td?? ny bes ny skatt den är lastbilsreg | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.