|
Sida 31 av 151
|
|
|---|---|
|
jim: jga prövade ju med huvudet från F407 pumpen det funkade inte alls.. Mmmm Diesel...... |
|
|
Lindqvist: Det låter ju inte bra. Men jag har ingen koll alls på de där. Det är bara han jag pratat med på dieselservice som sakt att det ska funka. Men de låter ju oroväckane om det inte funkade för dig. Vart fick du tag på din F407-pump? Jag är på jakt efter en.. Känns dumt å köpa ett nytt spridarhuvud om man inte ens är säker på att de ska funka eller hur mycket effekt de kommer ge. Bara jag får tag på en pump ska jag i alla fall lämna in den å se om dom på dieselservice kan få det att funka. |
|
|
Helgonet: Naj, har inte hänt så mycket tyvärr... måste nog helt enkelt ta och skaffa ett eget garage! |
|
|
efter att jag monterat tillbaks allt så fick jag inge oljetryck i motorn så jag fick riva ner skiten igen och kolla men inget fel monterade ihop igen och hade fortfarande inge oljetryck bytte givare, hände inget tog bort filter från filterhuset, hände inget tog bort givare för att se om det kom olja, hände inget upptäckte då sen att det sitter nån form av tryckventil längst ner i filterhuset som kärvade och lättade på den, helvetes djävlar vad olja det kom sen, såg ut som USA hade varit i kuwait men nu funkar allt, har ni varit med om liknande filterhus? |
|
|
nu har bettan kommit med på film dom håller på att spela in en film här uppe och jag fick agera statist med 324:an. det var kul pg från oddset är med i den bland annat den har premiär våren 2006 hoppas bara att dekalen bak(bmw diesel power) syns |
|
|
Helgonet: Den står bara och glänser eller får den sprida lite svart glädjerök? =] Fått mig en godkänd besiktning... så nu äre 1.4bar och svartrök igen.... mys. |
|
|
den fick ozonskiktet att lätta på sig näe det var en lugn körning i 40km/h |
|
|
Har ni lust att Hjälpa mig att värdera min 324 jag skulle vilja veta vad någon skulle vilja betala för den det är en 4 dörras sedan ett snäpp större turbo och en ic den har svartskinn o larm fälgarna är 4x16x9tum breda den är vit och rullat 30tmil Tacksam för hjälp! |
|
| 25000 tusen här uppe | |
|
Ja vad man en får så tycker man ju att det är för lite jag tror blir tvungen att sälja min pärla. |
|
|
Rostangrepp och andra smågrejer på den??? Har du några bilder på den? |
|
|
Det är inte så mycket rost ingen synlig i allafall jo jag har bilder men vet ej vad man kan lägga upp har ni nått tipps på gratis sida. Det finns en bild på Gallerit under E30 så är den längst ner insänd av Erik men bilden är 5 år gammal och inte dom fälgarna |
|
|
Jag har mina bilder på Webshots Länk gratis, tycker det funkar bra.. Du laddar ner ett program som du ordnar dina bilder med, samtidigt som det uppdateras på nätet. Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
bumse: hur mycket har du sänkt din? ser ut att va djä... låg går den bra nu? |
|
|
Den är sänkt 60/60, fast jag har fuskat lite och lagt imellan gummikuddar i bak för att det tog lite väl mycket i skärmkanterna med 30mm spacer på varje sida... ;) Annars funkar det mycket bra! Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
Hallå akut hjälp!!!! Bmw 324 88 cirkulerar bränsle men kommer inge ur spridarrörerna jag har testat 2 pumplåder!! samma fel!!!! tack på förhand |
|
|
Att vara lite mer ... precis... hjälper ju till om du vill ha hjälp. Vad har du gjort åt den och sånt... och vad du gör när du försöker testa? ...och vad nu betyder med cirkulerar bränsla och pumplåder. |
|
|
Kan svara för ovanstående. alltså när du kör på starten så har jag fattat för att den pumpar runt bränslet, (att bränsle går tillbaks i returen) men det kommer inget bränsle ur spridar rören, han har testat 2st pumplådor, men han får samma fel. vad kan felet vara att det inte kommer ngt ut rören till spridarna? |
|
|
kolla så att pumpen får ström det stiftet som ska se till att den dödar pumpen respektive släpper ut bränsle till 99% är det den som felar |
|
|
du menar magnet ventilen eller? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.