AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
559.230

hur många 324td i landet?

Sida 30 av 151
bumse:fått fart på allt?
*B
535
*Bumse*
324td -88
Helgonet: Ska sätta fart nu när man har semester och få det mästa gjort på'n.. Det har det inte blivit mycket gjort på sistone.. =/

Din värsting går bra eller? Läcker den fortfarande?

Länk
"Diesel är inget för veklingar"
den läcker än tyvärr,jag har passat på att lätta den och gjort om inredningen så nu väger den endast 1100kg
testade mot min kompis bmw 850i och det gick bra
synd bara att man inte kan ladda mer än 1.8 bar
måste svarva ner den nya kopplingen så den får plats i tryckplattan, det skillde en halv centimeter i diameter
ska ringa och kolla vad lexanrutor kostar plus plasthuv,baklucka
tänkte typbesikta den och få ner skattevikten
Li
209
Lindqvist
524 td pickup.. -84
525 Tds -92 -02 M5
525 tds -93
helgonet:
den pumpen funkade ju inte det är fel rotations riktning på den.. kommer ingen bränsle... kolven är "fel" fräst.. har du ngt mer förslag??

//Fredrik

Mmmm Diesel......
Ji
266
Jim K
325tds -94
320is -90
324td -90
Lindqvist: Är de en f407 pump du försöker få dit?
du ska inte använda den pumpen utan bara flytta över delarna har jag sagt 4-5 gånger
ring till dom jag skickade nr till så löser det sig
förresten är det nån som vet var varvräknaren får sin info ifrån?
Ji
266
Jim K
325tds -94
320is -90
324td -90
Hedqvist Dieselservice har fullt upp tills slutet av augusti sa dom när jag pratade med dom. Så man får kolla runt å se om de finns några andra som kan fixa en pump.
För man vill ju ha fart på bilen nu i sommar..
det var synd, det positiva är att du hinner fixa annat på den?
är det nån av er som köpt nya si batterier och isåfall var?
Li
209
Lindqvist
524 td pickup.. -84
525 Tds -92 -02 M5
525 tds -93
halgonet: jo att det bara är huvudet ja ska använda fattade jag nog! men problemet var nu att den pumpen går åt fel håll. Vi provade med det huvudet i höstas det ger inget bränsle alls..
//fredrik

Mmmm Diesel......
lindquist:mysko
har du bilder på pickuppen?
Li
209
Lindqvist
524 td pickup.. -84
525 Tds -92 -02 M5
525 tds -93
helgonet: jag ska fixa lite bilder .. hinner ju knappt me de..

Mmmm Diesel......
nu har man fixat justerbart laddtryck från kupen
från 0.5 till 2.5 bar
ganska trevligt när man ska köra fort och långt utan att belasta motorn
bumse:är den igång?
Ko
246
Koman
130IA-07
Helgonet:
Mys, köpes eller hemmasmitt? Special WG eller något?

Måste nog ha lös spridarna och lämna in på service, ryker alldeles för friskt för bilprovningen... utan kcrbox och citydiesel...

Bromsarna gillade de inte heller så värst, iofs inte jag heller, de var rätt slitna... så dom är nya nu.
en t koppling mellan wastegate och turbon som går in till bilen till en kulventil och ut igen
funkar perfekt, den enda nackdelen är att det ryker som fn när man bara har 0.5bar och trycker på
kul att rejsa med det laddtrycket först mot någon och sen vrida upp fullt vid nästa rödljus och se deras förvåning
helgonet:
när ska du bjuda på en åktur i monster dieseln:P

Ko
246
Koman
130IA-07
Dieselrök är väl ingen nackdel, väldigt användbart för att lägga ut rökridåer över folk som inte kan hålla avståndet. =]
*B
535
*Bumse*
324td -88
Helgonet: Jo igång är den alltid, men man har lagt tid och pengar på lite annat än maskinoptimering för tillfället..... =/

==> Länk

Skärm, panel med lite prylar och växelbytarmojengknopp är nytt.. ;)
själv har man fått riva bort lådan på 524:an för jag trodde vevaxeltätningen läckte men det visade sig vara oljetrågspackningen längst bak pga lösa bultar till tråget
men övning ger ju färdighet så snart ska jag ta mig an 324:an

koman: fått dit pumpen?
Ji
266
Jim K
325tds -94
320is -90
324td -90
Är de någon som fått sin pump ombyggd me delarna från F407 pumpen?
Helgonet eller Lindqvist kanske?

Varför jag undrar är för att jag går å funderar om ja ska bygga om min pump eller om ja ska leta något annat alternativ. Han jag pratat med kan inte svara på hur mycket pumpen kommer ge efter den är ombyggd.
Man vill ju inte bygga om pumpen för flera tusen om det knappt blir någon skillnad.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.