|
Sida 29 av 151
|
|
|---|---|
| volvo f407 (lastbil) | |
|
har någon av er vägt bilen, var igår och kollade och den väger 1160kg på en polisvåg men på pappret 1410kg så nu ska man väl ombesikta för att få ner skatten |
|
| 1310 kg vägde min | |
|
Helgonet: Är de nån speciell årsmodell av F407 som man ska ta pumpen från? Man kan alltså köra med en sådan pump och använda spridarhuvudet (eller vad det kallas) från orginalpumpen? |
|
|
dom gamla lastbilarna gällde det som jag förstod det ja. det är ju samma märke på pumpen men en större kolv inuti :nu ska rondellen fram, under 1100kg måste man ju fixa lätt |
|
|
Aha, så de är samma modell. Har man tur kanske fästen å allt sånt passar. Ja komma under 1100 kg ska inte vara något problem. Men för min del så blir det ingen lättning. Även om de är lockande när man vet vilken stor skillnad de blir när man lättat bort ett par hundra kilo. |
|
| koman: har du börjat installera grejorna än? | |
|
Helgonet: Har du kollat upp några lämpliga spridare som man kan använda om man ska köra med en större pump? För dom som sitter orginal räcker nog inte så långt skulle jag tro. Tänkte även höra om du vet av något ställe där man kan få tag i en dieselpump till en f407? Antar att man får leta runt på skrotar.. |
|
|
tyvärr så säger dom att bmw spridarna är skit och man ska ta ifrån merca istället. som sagt :det är på skroten du får leta |
|
|
helgonet passar det huvudet på 525 an då allså int på 524an ?? vet du möjligtvis diametern på kolven i den pumpen? org är den väl 10 mm om jag minns rätt.. //fredrik Mmmm Diesel...... |
|
|
Helgonet: Har lyckats spendera all tid till annat.. bytte till mig långledigt och åkte bort och lekte med brud istället. =] Beroende vädret imorrn kanske det blir ett snabbt turbobyte... slutar tidigt för en gångs skull. |
|
|
lindquist: kolven är 11mm vilket blir en djä... skillnad en mm låter inte mycket men man mäter omkretsen plus trycket så blir det mycket mer bränsle det huvudet passar på 324/524:an vet ej 525:an |
|
|
nu är man nere i 1100kg vet ni av nån som man kan beställa plasthuvar och bakluckor etc? |
|
| lindquist: glömde en sak, kamdrevet ska man också flytta över plus den större kolven med spridarhuset i td40 pumpen( f407) till 324/524 pumpen | |
|
helgonet: Har mailat dig men inte fått något svar. Tänkte om du kanske har bytt mail eller något sådant? |
|
|
jim k: har mailat dig |
|
| hur kan dieselmeken säga att den pumpen är för klen när den sitter i en lastbil med 3.6liters motor på 406hk? | |
|
Drivmedel: Diesel Motortyp: Motortyp Cylinder Volym (cc): 3603 Effekt (hp): 406 Tjänstevikt (kg): 3859 Maxlast (kg): 1500 Totalvikt (kg): 4859 Längd (m): 3.8 Bredd (m): 2.3 |
|
|
Helgonet: Jag undrar också hur han kan säga så. Blev ju lite fundersam när ja fick höra av han att den pumpen skulle va för klen, å du säger att de ska funka finfint. Men han har nog blandat ihop de me nån annan pump skulle ja tro. Tror du den är på så mycket som 406hk? Jag kollade på den där sidan förut som du kopierat faktan från. Då står de årsmodell 2003. Så de måste va nån annan modell. Men i vilket fall så lär dom äldre modellerna som man ska ta pumpen från ha betydligt mer hk än vad orginalpumpen i 324an klarar av att ge. |
|
|
den pumpen använder militären i sina fordon för den ger fett med bränsle hur som helst så kan du ringa till dom som jag skickade nr till dig och fråga om olika pumpar och uppgraderingar det går annars att köpa lösa delar till 324:ans pump och bygga om den (ca 8500kr) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.