|
Sida 28 av 151
|
|
|---|---|
|
Lindqvist: De låter trevligt :) Har funderat på någon lastbilspump jag också, men frågan är ju om de finns någon som passar bra utan att bygga om allt för mycket. Man får väl kolla runt å se om de dyker upp någon lämplig pump. |
|
|
lindquist:det finns flera som passar, man flyttar bara över spridarhuset är det någon som testat tider med g-mätare? fan, jag kan inte ställa upp i helgen i piteå för motorn blöder är nått läckage vid spridarna eller tråget eller pumpen eller... blir alltid en pöl under bilen och har inte tid att fixa innan lördag måste ju tyvärr vara torrt för att ställa upp |
|
|
helgonet jo det går ju att byta spridar huvudet men jag vill ha en radpump... Mmmm Diesel...... |
|
|
Helgonet: Jag har testat med G-mätare. Men har inga tider här just nu. Brukar köra med GeeSENS. Men har även en G-Tech om de är någon som har en sån som vill gämföra. Vore kul om det var någon annan som har en mätare så man kan gämföra tider :) |
|
|
Lindqvist: Varför vill du ha en radpump? |
|
|
då finns det ju massor att ge.. å lite till... Mmmm Diesel...... |
|
|
Hej Sverige Måske I kan hjælpe en stakkels dansker? Jeg har for nylig købt en 324td, som jeg gerne vil have chiptunet. Derfor skulle jeg finde Bosch nummeret på styreboksen. Jeg kunne da konstatere at der er 2 styrebokse!!??!!? Länk Länk Länk Länk Er det normalt? På forhånd tak Mvh Peter |
|
| det är normalt med två | |
|
det var några dieslar som gick bra i helgen så nu får ni inspiration Vesa Konola, Mercedes 190D: 15,369 s/150 km/h det är väl ett första mål att slå eller? synd att man inte fick ställa upp pga lite läckage så se nu till att ladda på bumse och ni övriga för inte kan vi väl låta en sur merca ligga först. |
|
| booonie:hör av dig, har tappat bort ditt nummer | |
|
helgonet: fan att du inte var i piteå och spöade lite bensinare:) hehe kan höra av mig här nån gång i veckan. fått till läkaget ännu då? |
|
|
helgonet: Ok, det lyder godt! Ved du hvorfor der er 2? Hvis bilen skal chiptunes, skal der så en ny chip i begge bokse? Mvh Peter |
|
|
Peter Danmark: Den ena boxen är för "insprutning början" den andra är "mängd" enligt ETK. När min ena box gick sönder, så var det just "mängd" boxen, alltså den som styr mängden diesel som pumpas in. Om du ska chippa, så sätter jag pengarna på just den boxen, tror att det är den med den stora kopplingshandsken. Har du några bilder på din bil? =) Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
koman: du borde väl veta vilken som ska chippas? läckaget jag har sitter mellan pumpen och blocket, så jag måste bort med pumpen för att fixa detta , drygt som f.. bumse: något knådad? |
|
|
Bumse: Tak for svaret :-) Jeg har lige købt min 324td, så ingen bilder endnu. Jeg har dog nogle bilder af min e21, men det er jo ikke diesel :-) Länk Jeg venter på en ny brugt "mängd" box der kommer med posten. Så har jeg en ekstra hvis chiptuningen går fel. Det er dog primært fordi min cruise controle ikke virker ordentligt. Den virker kun hvis den bliver slået til ca 1 minut efter motoren er startet!?!?!? Jeg håber på det er en fel i boksen. |
|
|
Har för mig man lödde in kcr-boxen på den övre handsken, kan kolla efter imorgon. Peter: Min danska är inte bäst, bor långt upp. =] Farthållaren funkar inte förrän motorn gått en minut... eller lägger den av efter en minut? |
|
|
helgonet: Ja lite trimmad, om man säger så.. ;) Har ÄNTLIGEN fått mitt omgjorda (och helpolerade) insug klart, ska bara hämta det.. Kan man äntligen få på en liten IC.. Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
Koman: Farthållaren funkar inte NÅR motorn HAR gått en minut. Den funkar uten problemer og lägger ikke selv av hvis den bare bliver "turned on" förrän motorn har gått et minut. Mystisk!! |
|
|
Helgonet: har försökt ringa dig men kommer bara till mobilsvar se till att ha på mobilen:D hehe |
|
|
helgonet vet du villket spridar huvud som passar rakt på orginal?? vilket fordon sitter den på? //fredrik Mmmm Diesel...... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.