|
Sida 27 av 151
|
|
|---|---|
| nope vet ej skillnaden mellan tds och td. någon som vet om man kan byta till större IC och turbo? om det skulle bli någon stor skillnad. | |
|
Har upptäckt en våldtagen 324 touring... Har sett det snurrar en e30 kombi i samma färg som min här i Älvsbyn. En avgaspipa så jag har antigit det varit en 318. Kikade lite närmare idag på den när den stod parkerad utanför systemet. Den har lastbilsgaller... Kikade lite under och avgassystemet bakom kat var riktigt illasittande, måste varit taget ur bästa första bil som stod brevid eller något... Kanske måste rädda den... |
|
|
Någon som vet om pumpen från en 324D -86:a (utan turbo) också passar till en 325 TD -92:a. eller bör man ha en pump från en 324TD om det ska bli nån "fart" på E36:an? Råkar nämligen ha en mek. pump från en 324D liggande , men ingen från nån Td till övers. Hur myckét jobb e det att få in en IC i en E36:a TD? Kanske det passar från TDS direkt eller? |
|
| Nån som har erfarenhet av 325 TD E36 med "trimbox" ? Blir det nån fart med hjälp av "boxen" eller? Pris på en "box" i Sverige? | |
|
Bmw 325 TDS: Vad jag känner till så har tds:en IC och inte td:n, samt att styrboxarna skiljer. Kenna: Borde ju inte vara några som helst problem att flytta över IC-prylarna.. se här Länk |
|
|
Tänkte höra lite med er som har bytt till den mekaniska pumpen. Vad är justerskruven till som sitter mellan returen för dieseln och kontakten där det ska va 12 volt för å starta pumpen? På min så sitter det även någon sorts lås-clips på den. |
|
|
Jim K: Det är ju justerskruven där du ställer på pumpen! :D Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
| Ja trodde det var skruven som sitter längst upp på pumpen? Den som man låser med en mutter alltså. | |
|
Nej det är till något annat, vad det nu är =) Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
Ok. Bör ju kunna ha nått å göra med hur mycke pumpen ska öka under laddtryck eftersom klockan där man ansluter laddtrycket sitter där uppe kanske? Nån annan som vare å skruvat på pumpen bör ju veta va skruven som är låst med en mutter är bra för? |
|
|
Ja det har du rätt i, det borde ju ha något med det att göra.. Hoppas nån vet vad det är! Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
precis vad det är ska ge tillskottbränsle vid fullgas då laddtrycket höjs sitter ett membran på insidan som sköter det det ger knappt nån effekt att ändra där, fabriksjusteringen räcker däremot kan du byta spridare till nå bättre |
|
|
koman: hur går det med installationen? behöver du nå hjälp? |
|
|
Tänk att det alltid ska vara nått problem. Ända sedan jag satt in den mekaniska pumpen så har jag haft problem med att bilen ryker och går ojämnt när den är kall och man just startat den. Den går så ojämnt att den stannar om man inte håller lite varv på den. Men när man kört en stund så går den bättre å bättre tills den går helt bra. Sen om den får stå en stund så går den lite ojämt igen när man startar den. Hur ojämnt den går beror helt på hur länge den stått. Någon som haft nå liknande problem eller har nån aning om va de kan bero på? Jag trodde jag hittat problemet förut idag när jag såg att de kom in lite tjuvluft i slangen som går till pumpen. Bytte den och såg till att den var helt tät men problemet kvarstår :( |
|
|
är ett vanligt fel trycket faller till spridarna men kommer upp igen direkt man kör med bilen. |
|
| Felet är åtgärdat. Var en justering av pumpen som behövdes. | |
|
Helgonet: Har haft dödsfall i familjen (moster), så jag har inte haft ... annat för mig. En sak har jag börjat fundera på, nytt pedalställ eller modifiera existerande? Hur har ni gjort? |
|
|
Helgonet: Blir det stor skillnad om man byter spridare samt vad ska man ha för spridare? Har skruvat upp min pump så mkt det går utan att tomgången blir för hög. |
|
| Är de nån som testat å köra med nån större pump på sin 324? | |
|
Jim K: inte än men det ska bli en betydigt större dock på 525 an... blir nån radpump till någon lastbil el liknande... Mmmm Diesel...... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.