|
Sida 25 av 151
|
|
|---|---|
|
Bpower: Är den riktigt fin som du säger så kan det nog vara rimligt, även om du alltid kan försöka pruta lite.. Provstartade min med härom dan, med lite motgångar.. För det första tog det en lång stund innan han "tände" alls, inte så konstigt kanske då pumpen inte har varit igång på flera år.. Nu är han igång, dock går han inte på alla cyl. Har dock nästan bara haft igång motorn på tomgång, så tar man en sväng så kanske den rättar till sig.. Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
Min gick inte heller på alla men jag körde 1kilometer sen gick den rent och fint på tomgång den har inte varit startad på över 5 månader |
|
|
Okej, jag får hoppas att min rättar till sig också, den knackar ganska duktigt med, men det kan ju bero på att en cyl inte får tillräckligt med sopp.. Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
| härligt bumse, en till beemer på vägarna | |
|
Jodå, men den är inte ute och förpestar luften ännu.. =/ Blir mer deprimerad med bilen, den ryker som en ångbåt.. och då menar jag, som en ÅNGBÅT!! T.o.m på tomgång?! Varför gör den det... *sliter av mig håret i förtvivlan* Svårstartad som en gammal tändkuletraktor är den också, fastän jag har finjusterat som en galning på pumpen (vridit den fram och tillbaka i fästet mot kamremmen).. Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
| tyärr så måste den väl vara felkuggad då eller? | |
|
Grejen är det att jag inte har plockat bort drevet som driver pumpen, sitter på samma sätt som när den andra pumpen satt där.. Men nått måste vara fel ändå, kanske att det inte dreven stämmer överens mellan en EDC och en mekanisk.. Ska kolla på det imorn. Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
| När motorn är i övre dödläge så pumpen vara så att bakom drevet finns ett hål som ska vara så man kan peta ett don/mejsel/liknande rakt igenom till det hålet genom hål på drevet. Hålet är nere till vänster sett från fronten. | |
| Bumse: Precis det fenomenet vart det för mig när pumpen på en jetta diesel stog ett kugg fel. | |
|
Jag har börja fundera lite på om man kanske ska byta till den mekaniska pumpen. Men hur mycket jobb är det för å få det att funka? Passar tex fästen och sådant? Hur upplever ni att bränsleförbrukningen påverkas av att byta till den mekaniska pumpen? Drar den mer bränsle vid likadan körning? |
|
|
det går ganska lätt att fixa prestandamässigt så är det stor skillnad blandad blev för min automat 0.8 och en manuell drar ju mindre fästen är identiska |
|
|
Det låter bra. Är det samma pump som sitter i äldre 524td? |
|
|
helgonet: du e inte sugen på att köpa min 525 tdsa:D e så less på den nu:P |
|
|
jim:k jo det är det(har en pump annars) booonie: tyvärr råder min ekonomi inte för det nu, kanske senare |
|
|
Nu är ÄNTLIGEN pärlan igång!! Efter mycket om och men med justeringar hit å dit så starta den som en klocka igår! *puh* Nu är man lycklig igen.. väntar man bara på det omgjorda insuget så man kan få på IC:n.. =/ Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
Det är skönt när hårt arbete lönar sig! =] Omgjort insug? Flyttat på inluften till insuget eller? Själva IC:en kan du ju bulta fast iaf... sen är det rören som ska böjas lagom. |
|
|
bumse: grattis, är det från 324d insug eller ska du bygga om turbons? var det pumpen som stod fel? |
|
|
Ja precis, inloppet kommer vara framåt istället, td insuget --> Länk Ja lite pyssel med att leka römokare, men det ska gå bra.. Provar med en Saab 900 IC placerad bakom vä framljus (med bortplockad helljuslampa så småningom) till att börja med, blir större doningar lite senare.. Ja pumpen stog dyngfel ett par ggr.. |
|
|
annars kan du sätta den framför kylaren, det passar precis att dra 2.5tumsrör under lyktorna ta bara bort plastskydden bredvid kylaren så ser du hålen kan skicka bild senare om du vill |
|
|
Ja gör gärna det! Tack på förhand.. Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.