|
Sida 24 av 151
|
|
|---|---|
| booonie:far till wibergs och prata med rikard så vet han säkert | |
|
okej ska göra det på månda tror jag lr så ber jag farsan göra det:D |
|
| Tjena, gå med i dieselperformanceclub vetja! Öppet för alla med dieselbil, kanske är några stycken som ska till emmaboda o visa vad svartröken går för, de vore väl något?? | |
|
helgonet: orkar fan inte bry mig om bmwn snart.. så dyrt att fixa..å jobbigt..skaffat mig ett nytt diesel åk:D merca 300D -83 haha |
|
|
booonie:vilken färg så jag vet när jag ska gasa på? känner du till han i stan som har trimmat en golf gti 16v med allt möjligt, en silverfärgad han var stolt över den och hade kört ifrån en 325i (e36) med den men blev lite chockad när han blev frånåkt av en gammel diesel |
|
|
helgonet: den är görnmet:) jo han går i min klass:) haha så du har varit å racat med han:) blev sugen på att köpa mig en 524td nu:) mercan går så slött:D |
|
|
Turbo_diesel: Jo det kan man väl göra, om dem kan svara på ansökan nån gång!! Skickade in för medlemskap ett antal veckor sedan men har inte fått nått tillbaka, så då vill dem väl inte ha fler medlemmar.. Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
bumse:dom kanske är rädd för snabba dieslar? är bilen färdig snart? |
|
|
helgonet: Så måste det ju vara.. ;) Ja det börjar väl gå framåt! Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
Finns det någon som har styrboxarna till en 325td me elektriska pumpen som ligger? Jag är intresserad av att köpa. Jag misstänker att det är fel i någon av mina. |
|
|
Jim K: Jag antar att du menar till 324td.. Tyvärr har jag sålt mina redan.. =/ Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
Jo självklart skulle det stå 324td. Blir så irriterad på att jag inte får min å gå som den ska. Köpte nyss en spridare för 1700kr som jag trodde var trasig, men det vart ingen skillnad alls efter bytet :( Så nu tänkte ja testa å byta styrboxar för å se om de blir nå bättre.. |
|
|
jim:k den har inte blivit felkuggad? eller är turbon paj eller filtret igensatt?(dieselfiltret) |
|
|
Om pumpen är felkuggad vet jag faktiskt inte.. har inte kollat upp det ännu. Finns det bra märkningar så man kan kolla det? luftfilter å dieselfilter är nybytt. Jag ska fara på bmw å koppla in den på datorn igen någon dag å se om de finns några felkoder. Hatar när något är fel men man inte vet vad... Blir så dyrt om man ska köpa en massa saker å byta när man inte vet vad de är som är fel. |
|
|
ibland ska man ha tur 30meter från OK så gick kylarslangen sönder, var bara att svänga in och byta. under en sekund såg jag en reparation på 17000kr igen men det blev bara 100kr så nu ska jag köpa en trisslott |
|
|
Jim K: Jag hade samma problem med min i ett år, ägaren innan lika länge... Bilen gick svindåligt och ingen verkstad kunde lista ut vad som kunde vara fel (ett antal BMW verkstäder m.fl.) Till slut provade jag ett par andra boxar (av kentsamuel här på forumet). Då märktes det att det var boxarna det var fel på kan jag lova..!! Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
Bumse: Det låter ungefär som för mig. Inte för att min går dåligt men dom hittar inget fel på bmw osv. Så jag ska nog testa å byta boxar. |
|
| ska kolla en sådan imån. 19.000 mil röd års 90 nybes 100% rostfri klockren i motor och låda. hartage fälgar sänkt 17", verkligen läcker att se på. alla servicepapper samt service bok m.m acc allt el. jag får den för 30.000 papp är det bra pris? | |
| glömde skriva att det var en 324 TD touring | |
|
Är inte insat i priser men köp du det vore trevligt med fler som kör 324td här nere i krokarna Startade min i går efter vinter förvring |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.