|
Sida 23 av 151
|
|
|---|---|
|
hej jim:k jag har en från den gamla motorn till övers men jag kommer inte åt den förens på måndag |
|
|
koman:var och testade toppfarten igår och automaten kom upp i 225km/h med vinterdäcken så nu är det inte många dubb kvar till er med elpump: byt till mekanisk så får ni mycket mer att åka med |
|
|
Låter bra det helgonet! =) Ska få dit min nya koppling idag, ska bli skönt att få gjort något, vill ju ut i soooolen snart! |
|
|
Jag har också 2 TD BMWs En E36 325TD 92a och en E30 TD 86/89. E30:an kör jag på isbana med , och hänger lätt med 160-180 hk.s Oplar , volvon mm. Ändå har jag ingen IC ännu men 524 turbo och "skruvad" pump. Har hört att 324:ans kamaxel är bättre än 524:ans för att kompensera 524:ans större turbo. Någon som vet om det stämmer? Dieselfreak |
|
|
Hmm... Förstår inte riktigt allt snack om att det inte går att höja matningen på pumpen i 324 TD:na . Jag har haft 5 st. sådana å jag har nog bara lossat på 13mm bult å skruvat in skruven som finns i bultens centrum typ. tomgången höjs ju också ,men den e ju lätt å justera ner sen. Dom jag haft har varit av årsmodellerna 86 , 2st 88:or , 90 å en 91:a E36:an som jag kör nu vet jag inte hur det är med , för jag har knappt tittat under huven på den ännu : ) Dieselfreak |
|
|
helgonet: Trevligt det blev lite liv i den stackaren också. Har själv varit och skavt av lite dubb på asfalten, har dock rejält med obalans så jag har inte haft upp den i så höga farter. Lite rep på ixen så den är körduglig så börjar det vara dags för lite större ingrepp i tdn. Lite IC till att börja med, så stor som möjligt till prisgräns och utrymmesgränser. =] |
|
| kenna:dom menade nog elpumparna | |
|
koman:vad är det som har hänt med ix:en? nu har man fått tätt ic rören och testat med 2bar och det gick fint ska klocka den igen för att se vilken skillnad det blir med den nya lastbilspumpen och extraktor med dubbelturbo det blir en t04 plus en t25 hoppas bara att man hinner få ihop alla grejor till sommaren så man kan köra strippen på allvar |
|
|
Lånade ut den en sväng till lillasyster, som tack åkte en vipparm åt h-vete. Har alla grejer, men ingen tid nu bara. Blir lite trångt där under huven för dig. Har funderat över dubbelturbo lite själv med. Funderat över vattenkyld IC ala EVOsar också. |
|
|
inga problem med utrymmet man bygger först sen kapar man i hjulhuset tills det får plats eller bankar med storsläggan vem har sagt att den ska vara original? |
|
|
Helgonet: Hur gick det med spridaren? Har mailat dig men inte fått något svar ännu. |
|
|
Att det ska in två turbos anger väl ganska tydligt att inte är orginal! Får nog köra två mindre turbos som drivs av 3 cyl var bara inte för att härma dig. =] |
|
|
jim:k har varit upptagen med skolan åker till verkstaden nu hör av mig ikväll har klockat bilen nu innan den ska rivas 0-150 tog 13.1 sek 0-100 tog 6.3sek 100-150 tog 6.8sek är mycket nöjd med tanke på att kopplingen slirar vid full gas men då laddar man visserligen 2bar så nu ser man positivt inför sommaren |
|
|
booonie:var och rejsade mot en s4 svartfärgad i stan var det den du mena att jag skulle köra mot? låg kloss baki hela tiden så han blev nog fundersam |
|
|
var det en ny lr gammal? såg ju bra ut me tiderna där föresten:) |
|
|
den gamla med 230hk på pappret |
|
|
hade nog också blivit förvånad om en DIESEL kommer å ligger i ärslet på mig om jag körde s4:D hehe.. så du ska ha dubbelturbo nu? |
|
|
booonie: jepp, vill ha bort döläget i starten antingen spinner man bort sig eller så har man för lite gas jim k: du har mail o spridaren |
|
|
helgonet: okej såg att du var å körde idag såg ut att gå ganska bra:) |
|
|
helgonet: går det att sätta en mekanisk pump på min tds från en 524td-84? har hittat en sån pump men vette fan om d går att sätta dit den unta större bekymmer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.