|
Sida 21 av 151
|
|
|---|---|
|
Helgonet: Ja, dom är lite obalanserade... la på själv och balanserade så lite får man tåla. =] Brukar inte hålla så höga farter vintertid så då duger hemmapul. Krysseker, riktigt uselt att ha vinterdäcken på. Dom suger upp is och får obalans så fort det blir under +20 typ. BMW_pelaren^^^ må väl även jag välkomna. Står i din profil att inget är orginal, så... vad är gjort? =] |
|
![]() 318 Bmw 320ia E30 -84a
Bmw 320ik E30 -88a bmw 324td E30 -88a Bmw 750ia E32 -91a bmw 730i E32 -89a |
hej =) ja de e inte så mycke gjort me den har svetsat en ic å håller på me pumpen men hur fasen man hyer soppatrycket e frågan vad e de för myckel i hålet ?? |
|
Helgonet: har du kollat nr på pumpen ännu? undra om det går att sätta en mekanisk pump min min tds? |
|
|
Booonie: Går går ju, Deiselmeken Göran satt ju det på sin 525:a, en mek pump från en 524:a. Bilen finns ute på annons nu av nuvarande ägaren: Länk |
|
|
bumes: då kanske man borde göra det på min också. vad kostar en mek pump? ingen som har till salu? |
|
|
Booonie: "Bumse" och inte "Bumes" *håller upp pekfingret* ;) Men jag vet ju inte hur stora modifikationerna är för att genomföra ingreppet. Runt 1500:- är väl rimligt eller vad säger ni? |
|
|
*Bumse* :) nu blev d rätt:D ska höra lite med kunnit folk om vad som behöver göras det var inte så farligt pris mycket billigare än en elektronisk pump iaf. |
|
| bmwpelaren:med ett chip tyvärr om du inte har mekanisk pump | |
helgonet hejj det är en el pump men en mekanisk ser ju lika dan ut de e ju åsså en rotor pump så man borde ju kunna skruva lite där i justerhålet om du vet va ja menar ha de fin |
| var menar du att justerhålet är? | |
|
vad är d för mekanisk pump man ska ha i min tds om man ska sätta in en sån? någon som vet? |
|
justerhålet är ju i rotorhuset där alla spridarrören går ut |
|
BMW_pelaren Vad ska du justera på i de hålet då?? de e ju bara ett hål för ins. av pumpen.. knacka locket på lådan istället det gör mycket effekt.. dock lite hög tomgång... //Fredrik Mmmm Diesel...... |
|
lindqvist hallå ja ja vet inte redigt men ja har jobbat en del me andra dieslar å så å då kan man ställa trycket i de hålet me nån jävla cp maisel =) men hur ska ja göra me lockat ska ja ta av de å sen ??? |
| booonie:hade du kollat upp numret? | |
|
hegonet: ne fan har ainte varit där nått ska fara dit någon gång i veckan å kolla:) om jag nu kommer ihåg.. |
|
|
nu har man varit med om två krockar på tre dagar en med 524td:n i vänster framskärm och skickade upp en ny citroen c5:a i snödrivan och en med 324tda:n där jag blev påkörd bakifrån man ger och tar brukar det heta men nu börjar asvalten tina fram så nu börjar gasfoten bli tyngre |
|
|
BMW_pelaren^^ Du får släppa på skruvarna till locket(4st) och sedan "knacka" locket tror det är bakåt. höjer dock ett finger när du startar bilen kan den skena stäng av den å knacka lite i sidled.. du kommer att få tomgång på typ 1500 men bilen går bra... ta´t lugnt.. //Fredrik Mmmm Diesel...... |
|
|
Lindqvist: Är din släkting i Edsvära bra på att fixa till mek pump så dem flödar på ordentligt? Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
Här har ni en alldeles nya 324Td ägare!! DIESELPOWER!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.