|
Sida 19 av 151
|
|
|---|---|
|
Hold your horses helgonet! Har mycket kvar att göra innan jag kommit så långt.. =) Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
| Min tds laddar 1.8 bar, är det farligt?????? | |
|
inga problem om du har kylning på det du kan ladda 3bar om du vill,men det ger inte så mycket om du inte har bränsle för det sen så utan en effektiv ic så går det mesta upp i rök |
|
|
bumse:nr 1 som du hade på bild måste väl vara nån sorts kallstart funktion likadan pump sitter på wv tdi motorer och då är anslutn pluggad men som sagt var på måndag startar jag upp motorn så då kan jag säga hur det ska anslutas( jämför med min andra som är ombyggd) |
|
|
bumse: har varit in i dag och visat pumpen på en dieselfirma och nr 1 är en rökbegränsare bara och har med avgasreningen att göra alltså kopplar man inte i den dom gav mig nya tips om trim så nu ska det bytas pump igen och spridare mycket vill ha mer |
|
|
helgonet: Är det några tips du vill dela med dig Sitter med hk++ tankar... |
|
|
Helgonet: Va bra! Då vet jag det.. Vet du vad det andra stiftet är för något som sitter ovanför där spridarrören går ut? Vad var det för tips du fick, nu blir jag nyfiken..?? =) Vad kan man sätta dit för andra spridare? |
|
|
bumse:det andra stiftet var den som dödar pumpen den anslutningskabeln finns ju också på den elektriska spridarna skulle komma från mercedes istället för dom flödar bättre ( usch och tvi) men det har ingen betydelse att byta dom om man "bara" har en 524pump dom skulle kolla upp en lastbilspump åt mig som passa direkt man behövde bara flytta över spridarhuset när motorn börjar skena på tomgång, när man ställer upp trycket så har man nått sin begränsning |
|
|
Helgonet: Det är ju konstigt att det står "startsolenoid" i ETK på dem två stiften då..? Uscha.. sur merca prylar.. men går det bättre så.. |
|
|
Helgonet: Men vart kan man ställa upp bränslet på en m51 förutom kcr eller det kansje inte går?? Vad e de för fel om trycket inte ligger kvar på 1.8 konstant då, de sjunker ju mer man varvar |
|
| är det någon här som vill köpa en intercooler från en 525tds? | |
|
turbodiesel:wastegaten är för liten och orkar inte hålla kvar trycket |
|
| helgonet: Du vet inget om hur man ställer på bränslet??? | |
|
Turbo_diesel: På en sådan motor som du har med elektronisk styrning av pumpen så finns de nog tyvär ingen skruv eller liknande som man bara kan skruva på för att ställa upp bränslet. Det måste göras på elektronisk väg. Med andra ord måste man köpa en effektbox eller liknande för att kunna ändra bränslet. Jag är inte 100% säker. så någon som har bättre koll på hur de ligger till får gärna rätta mig om jag har fel. |
|
|
Nu kommer jag med en fråga till någon som har en 324td med den elektroniska pumpen. Vad ska tomgången ligga på för varvtal samt vad är varvstoppen på för varvtal? Har haft strul med min varvräknare så jag vill veta så jag kan kolla om den stämmer eller inte. |
|
| Tomgång ca 600rpm, kanske något mer. Stopp vid 5000rpm. | |
|
Som Thunderbolt, tomgång 600-650rpm något... varvstoppet minns jag dock inte, och håller frysa ihjäl nu som mest på mornarna så det blir ingen inspirerad körning. |
|
|
Då verkar det som min varvräknare fortfarande visar fel. Jag har tomgång på ca 400 rpm. varvstopp ca 5250 rpm. Anledningen till att jag blev misstänksam är att när jag har 1000rpm på 5:an så går de ca 60 km/h. När jag har 2000rmp så går det ca 100 km/h. Och när den varvar 3000 så går det ca 140 km/h. Något måste vara fel med varvräknaren. För annars skulle hastigheten öka i takt med varvet. 60 vid 1000rpm, 120 vid 2000 rpm osv. |
|
| Din hastighets/varv teori stämmer bara på fyrans växel, för du har väl inte en M3 låda med 1:1 på femman, eller? | |
|
Thunderbolt: Nu tänker du nog lite fel. Ligger man på samma växel oavsett vilken totalutväxling man har så dubblas alltid hastigheten med fördubblat varv. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.