|
Sida 16 av 151
|
|
|---|---|
| Kör med KCR-box på min betta, den ger en helt klart märkbar skillnad, värd varenda krona.... speciellt eftersom jag fick min som gratis. =] | |
|
Det låter ju bra :) Effekt verkar dom ge. Men hur är det med bränsleförbrukningen? Är väl långkörning som är mest intressant att gämföra. Jag ringde å beställde en box idag och då lät de som de va många som hade problem med KCR-box på 324. Har inte hört eller sett någon som vare missnöjd så jag tycker det lät konstigt. |
|
|
Har hört en som hade problem att få den sluta ryka svart, men det kan ju vara luftfilter och annat sånt som spökar med. Själv så har jag den på så mycket det bara går, lite svartrök är bara snyggt! =] På besiktningen kör jag in utan kcrbox så slipper man fippla. Bränsleförbrukningen påverkas bara bra, den tar mindre vid samma körning. I början tar den dock mycket, då du är ute och pressar den järnet såkalrt. =] |
|
|
Min rök inte alls så mycket när jag provade med KCR, men problemet låg nog i pumpen som inte var riktigt 100 och inte klarade leverera den mängden som behövdes. Bränsleförbrukningen testade jag inte, utan enbart effekten.. ;) Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
ja då är ena bettan på väg till verkstaden den ryker som ett såll både vitt och blått hoppas det är turbon som spruckit och inte toppen |
|
|
Helgonet: man ska inte plåga en diesel så hårt:) |
|
|
Någon som säljer en TD touring... Länk Helgonet: Vilken av dom är det som bråkar? |
|
|
koman:din gamla,den är inlämnad nu så på måndag får vi veta om motorn ska skrotas eller ej den ryker nå kosmiskt booonie:det är inte den svarta utan den röda som tjejen kör som har pajat hon har kört väldigt lugnt ,men det är sånt som händer |
|
|
motorn var kaputt kolvringarna slut på två cylindrar plus att toppen var sprucken på flera ställen så nu blir det att söka en ny tyvärr shit happens |
|
|
Tråkigt att höra Helgonet.. Fick med en motor när jag köpte min nya pump (mek pump), den har också en slut kolvring.. På tal om pump, kan ni hjälpa mig grabbar.. Vad är det för anslutningar på mek pumpen? 1: Vad ska sitta på detta stift? 2: Detta är antagligen dieselreturen, ska den bara sitta med slangklämma på returslangen till tanken? 3: Ska det sitta en slang från värmepaketet här? Antar att det är nån sorts kallstart? 4: Också kallstartsslanganslutning? 5: Går denna till insuget? Kolla länk för bild. Länk |
|
|
Usch, nu mår man ju riktigt dåligt över det där. Sälj veven dyrt till någon som vill bygga 2.7liters motor iaf. |
|
|
bumse:nr fem går till insuget nr2 går till returen,räcker med slangklämma kollar upp resten imorgon |
|
|
bumse:nr 3 går till en slang som ska ha en tkoppling den slangen kommer från framsidan där termostaten är |
|
|
har fått tag i en 324d snurra är det bara att flytta över turbon plus grenröret till den? |
|
|
Helgonet: Tackar tackar, jag får ta och fixa t-korset och slangarna då. Du får byta insug med vad jag vet, är inte samma, säkert mer prylar också. Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
| undrar om pumpen är densamma | |
|
Kollat lite i ETK. Om man köper nytt så... Dieselpump samma. Topp samma. Topplockspackning samma. Kolvar olika. Insug och grenrör kan man ju direkt säga är olika. |
|
|
Pumpen kan väl knappast vara densamma? Saknar inte D-pumpen "rökbegränsaren" mm??? Veven är inte smidd på D. Har inte TD oljesprut/kylning på kolvarna också? Flytta över grejerna och kör, tror det går bra. D insuget kanske rent av är bättre än TD insuget, vill du inte ha det är jag intresserad av att köpa det. |
|
|
om kolvarna skiljer sig åt så törs man väl inte ladda nånting eller? måste väl installera ic för säkerhetsskull |
|
| var in på bmw nyss och pumpen är exakt lika, bara att flytta över kontakterna | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.