|
Sida 150 av 151
|
|
|---|---|
|
Håller på att renovera en m21d24 för tillfället men jag undrar med vilka moment man ska dra topp osv, någon som har en guide eller är det samma som m20 motorn? //mvh jonas |
|
|
Tjenare, jag köpte mig en 324 TD -92 för ca 1 månad sen. just nu är bilens motor helt orginal, MEN det vill inte jag att den ska vara. så ALLA tips om hur man kan vässa den är intressanta! Mvh John |
|
|
har läst mig fram att man kan köpa en mekaniskt pump istället för elektriskt, från vilka modeller var det man hittade dom pumparna ? Mvh J |
|
| E28 med m21 motor | |
|
Å även tidiga e30 med m21. Har en motor från en e30 324d 86'a i garaget med mekpump som "bara" rullat 31000 mil. Har motorn som reserv till den som sitter i som rullat minst 55000 mil, men den bara går och går trots att den fick laddtrycket fördubblat för några tusen mil sedan:) Det är väl att bryta mot regel nummer ett, att trimma en gammal motor. Men den bara går och går. / Micke "I love the smell of diesel in the morning" |
|
| OK =) ! tackar för infon | |
|
Jag har en bil med motor från 91, men köpte en komplett motor från en 86:a fast den hade då ingen mekpump utan en elektronisk pump, hela den motorn är 100% original och är identisk med min motor från 91, iaf vad jag kan se när jag har plockat isär den. /mvh jonas |
|
|
Min var en import från Holland, om det kan ha något med saken att göra. Eller så fanns det något brytdatum under just 86? / Micke "I love the smell of diesel in the morning" |
|
| Kolla på bmwfans... | |
| turbodieseln verkar inte ha funnits med mekpump men därimot vanliga dieseln hade det fram till december 1988, | |
Sb 6 BMW E30 325IM Cupe -89
BMW E30 324TD Touring -90 BMW E30 320I Turbo -88 BMW E30 318I Sedan -90 BMW E34 540IA Sedan -93 |
Fan vilken BRA tråd ! hur möe info somhelst om 324an! köpte nydligen en 324td-90 av en polare som var/är en del att göra på ! nån som har tips på vart man kan hitta delar? och nån som vill sälja en 324td motor? hör av er! ps: denna tråden kommer att följas! MvH Sberg |
BMW E30 324TD Touring -90 BMW E30 320I Turbo -88 BMW E30 318I Sedan -90 BMW E34 540IA Sedan -93 |
Vet inte om man får göra så här men här e min BMW E30 324td-90 Länk |
| vad är det du ska ha för grejer? BMWs återförsäljare har det mesta.. även meca, mekonomen har mycket | |
|
någon här som kan svara på vad 324:an laddar original? min ligger nämligen på 0.9-1.0 bar å jag tycker de verkar lite högt, |
|
Tycker mekonomen tar överpriser på allt! |
| Vad är det du behöver? har rätt så mkt saker liggandes.. | |
ok mest packningar men skulle vilja haft en komplett motor till. men good to know att du har lite delar. lust att skriva ett pm vad du har? mvh Sberg |
| packningar är inte nå dyr på meca iaf.. Jag har skrotat 2st 524or så jag har det mesta motorväg men ingen topp och ingen pump.. | |
|
En orginal laddar väl 0.7- 0.8 någonting, sedan löser väl snarkventilen ut därefter. Har en finkörd 324d motor, utan turbo med plomberad mekpump på i garaget som "bara" gått 31' mil. Lite sugen på att byta till denna framåt våren då jag tror toppen på min motor som gått ungefär det dubbla börjar bli rätt sliten, men samtidigt vet jag inte om jag ska ha kvar kärran så länge. Har trivts oerhört bra med den sedan jag bytte turbo till en VNT. Min bruksbil: Länk som rullar 10 mil om dagen. / Micke "I love the smell of diesel in the morning" |
|
|
okej, jag har dock hört att laddtrycksmätare kan vara något oexakt så min kanske stämmer, vad vet jag |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.