|
Sida 15 av 151
|
|
|---|---|
| Inget t, ingen turbo... om dom nu inte glömt t:t... eller smygit dit en turbo. | |
|
Sugdiesel + aut.. Uscha va slött det måste va.. =/ Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
Har kollat upp anonsen som Russinet länkade till och det är mycket riktigt ingen turbo. Men förr eller senare så dyker det väl upp någon td till salu. Även om de ser mörkt ut för tilfället. |
|
| Man kanske skulle göra en fuling, annonsera ut td-kombin och se vad folk bjuder. =] | |
|
Ja, men du får inte sälja.. =( Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
då köper jag den också ska sälja lägenheten nästa vecka |
|
| Inte sälja än... inte förrän en ny betta har blivit inhandlad iaf... Måste nog fara till tyskland en sväng på semestern! =] | |
| koman:är du i boden på fredag? | |
|
Är de någon som vet om de är samma varvräknare till 324d och 324td? Till vilket varvtal går den som sitter i 324td? |
|
|
Finns ju många 324td-ägare här så något borde ju veta hur långt varvräknaren går? Det är nämligen så att i min så är instrumenteringen utbytt och varvräknaren visar fel. Så jag antar att den är tagen från någon annan modell. Den är graderad till 6000rpm men den visar alldelens för mycket, svårt å säga hur mycket för mycke den visar men de är nog inte långt ifrån de dubbla. |
|
| den är graderad till 6000varv | |
| Det är inte samma varvräknare, TDn har en sån där "bränsleförbrukningsmätare" i nederkant på varvräknaren, båda går till 6k. | |
|
Min går till 6000 och har en förbrukningsmätare under. Så de verkar ju som de är från en TD i alla fall. Mest troligt så är resten av instrumenteringen tagen från någon annan modell å sen är bara själva varvräknaren utbytt. Frågan är ju då hur mycket som måste bytas ut för att varvräknaren ska visa rätt igen? |
|
|
saknar min gammla 324a :( gan gcik för jävla fint. litte slö men startade alltid och gick som en klocka... det är nästan så man får en tår i ögat.. va bara tvungen att skriva det... |
|
| kan ju komma från en bensinare men det borde ju inte spela nån roll | |
| Har förhoppningsvis löst problemet genom att byta kodkontakt i instrumenthuset. Får den först på onsdag så det återstår att se om det funkar. | |
| Bensinvarvräknaren går ju till 7000 rpm... | |
|
När ni ändå är inne på varvräknare. Nån som har nåt tips på hur man får liv i varvräknare igen efter att man slängt ut den elektriska pumpen och båda styrboxarna? |
|
|
Byta till varvräknare från 324D(eller 524 innehåll?)? Den går väl på nån hallgivare på svänghjulet eller liknande? Angånde tidigare fråga om oljekylare till auten så har jag den största oljekylaren som Hansen Racing säljer (FLX 4120, 430x190x20mm), dock inte monterad på vintern.... Funderar dock på att byta den till en likadan som motoroljekylaren för mera "factory look"(är man sjuk eller?). Är det nån som åker med tempmätare på "insugsluften"? |
|
|
Är det någon här som har testat en KCR-box till sin 324td? Funkar det bra? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.