|
Sida 141 av 151
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har ett oljerör till 524-turbon liggandes som jag kan få köpa, lite panik, hjälp!! Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
Ni kan bortse från mitt inlägg, jag har beställt nytt på BMW istället. Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
| Varför har man inte gjort iordning en "reserv" motor när man ändå har några strycken liggandes. man borde ju onäkligen ha gjort iordning en som skulle vara helt komplett bara att "slänga" ii när man råkar ut för något "haveri" för det gör man ju förr eller senare :) Fan åxå andra veckan utan bil nu. Jobbar 12 timmar /dag som en jäkla dåre , så finns inte energi över att skruva när man kommer hem. å på helgerna är det ju alltid diverse biltävlingar man ska på så... Blir nog en kompis som får ta hand om skiten nu å göra iordning den. Hämtar den inte före allt är klart (inklusive helbur å 2 rallystolar) har tröttnat rejält på att mekka just nu. Om amn ändå hade ett hyfsat bra garage skulle det vara lättare. :/ Finns ju inte ens några till salu nu efter vad jag sett. Eller ? :) | |
| Hmm... Ingen som prövat att ta bort å köra utan balansskivan fram på vevaxeln? Vibrationer? Skadligt för vevparti? eller ? Hmm 2... :) varför är det så små hål vid kylkanalerna i cylinderlocks packningen ? Borde det inte vara ide`att förstora hålen? | |
| Ja det är skadligt för vevpartiet om man demonterar svängningsdämparen fram på vevaxeln. Det är risk att man vrider av vevaxeln när svänghjulet blir ensamt som tar ut vridet och pulserna från förbränningen! Inget som bromsar fram vid ettans cylinder bara bak vid sexan! | |
|
tja igen efter lite frånvaro. jag blir grymt imponerad av er alla som spinnar på denna tråd och fortsätter värdet av 324an. nu så har jag fått monterat 4tums avgassystem av kamrater och annat insug och kunde äntligen ställa på pumpen fullt ut och gasa rent i garaget. fyfan säger jag bara. ett helt annat sound i motorn dvs m3 sound= vasst. så nu är jag redo för gatan igen men då är det dock bara isvägar fram till testmomentet, suck suck. nästa återresa till sverige blir först den 10 juni tyvärr. men den nya bakaxeln lär väl gå sönder igen,men men lycka till er alla trimmare. jag är så avundsjuk på er som har tid till övers Livet börjar vid 3bar min bmw 324td hemsida Länk |
|
|
Fan, letar som satan efter moment & spel till motorn. Hittar ingenting, inte heller motorrenoveraren hittar något :\ Någon som sitter på en motorbok till m21d24? Kopiera för faaan! ;) |
|
| du har inte någon som har tillgång till auto data? | |
|
Njaje, jag jobbade med autodata förr.. Finns det mkt information om M21an där? Typ lagerspel vevaxel, spel lillände, borrgränser.. etc etc. Mvh Klang |
|
| ingen som har en 524 pump liggandes letar efter en större turbo också | |
|
Tillbaka efter att telia har "glömt" att koppla in mitt bredband efter flytt... men nu ska det förhoppningsvis funka igen... har en elektrisk pump i mycket bra skick(12000mil) om det nu är någon som vill ha en sådan... var nere i garaget igår och skruvade isär min nya bakaxelklump från en 325 E30 som ska dit men med diffat innehåll från en 525tds är tanken... resulterar i att jag får 2,65 i utväxling på slutväxeln... det tillsammans med 325 lådan resulterar i 251.7 vid 4750rpm |
|
| Nu är en bakklump från en 525tds beställd =) | |
|
Snart dimper en nyrenoverad 524:a turbo till Touringen från GIK Turboteknik ner på den lokala postutlämningen! =) Ska bli skönt att få en riktigt fräsch snurra för en gång skull.. Var på skroten idag och plockade framljus från en VW Polo MK2 för att byta ut dom på den silvriga till singelljus med H4, hoppas det blir najs.. Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
| passar nått annat turbo grenrör tex från diesel motor till 324td??????? | |
| passar nått annat turbo grenrör tex från bensin motor till 324td??????? | |
| du har samma avstånd mellan "utblåsen" på en m20 men inte samma bultdelning | |
|
Hej jag sitter på en motorbok till d24 .. vad vill du veta Klang.. |
|
|
de va ju mindre roligt |
|
| ingen som har grenrör liggandes mitt har ju liksom gått av på mitten | |
|
jag har ett turbogrenrör liggandes till m21 motor.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.