|
Sida 14 av 151
|
|
|---|---|
| Läste aldrig annonsen... Såg inte att den var utan motor, men det borde väl gå att få tag på även en 524td motor, fanns ju även i de första e34-bilarna innan M51 motorn kom. Är ju likadan förutom att turbon är större på 524:an. Sitter ju även förövrigt i e28! | |
| finns ju på bildelsbasen att få tag på | |
| vad hade hänt med motorn,blev den stulen eller? | |
| helgonet: Frågar du mig? | |
|
jim.k är det nån som ringt på annonsen och hört sig för? |
|
| Kan ju vara ännu värre, något pucko kan ju ha slaktat motorn för att komma åt sig veven för att bygga sig 2.7 liters m20... | |
|
Jag har inte ringt på anonsen. När jag kollade lite närmare på anonsen så insåg jag att bilen står över 110 mil bort från mig. Så det är i längsta laget för att åka å kolla på en bil som inte ens går att köra. Så jag letar fortfarande efter en 324. Är det så bra bilar att ingen vill sälja eller vad beror det på att det inte finns några till salu? :) |
|
| Har en 324 touring 92 i hyfsat skick + en komplett motor förutom turbon. | |
| jim k:dom är så bra så dom flesta behåller sina plus att dom finns i färre exemplar än ferrari i sverige | |
|
koman:bilderna blev suveräna hittade trimbox till automaten för 4400kr,rätt kurs eller? med ic så blev vridet 330nm håller konverten för det eller vilken bil måste man byta ifrån |
|
|
4400 är priset som kcr säger sig vilja ha på deras hemsida så. Efter undersökningar här i forumet så verkar det vara så det ska gå fint till 340Nm iaf. Vad man ska leka med för konverter/växellåda för att få det palla mer (och passa) minns jag dock inte. |
|
|
Hej alla dieselfans Jag köpte mig en 525 -84 med turbodiesel igår och undrar hur man får reda på vilken typ av motor det sitter i den? Den skall förövrigt skrotas då motor och låda skall i en bandvagn så karosseridelar finns om någon behöver något. Russinet |
|
|
Angående trimma 324TDA delar jag gärna med mig mina erfarenheter av autlådan. Det krävs inte många fullgasdragningar genom växlarna förrens oljetempen i lådan stiger till skadliga nivåer!!! Ett absolut måste är max sträckt kickdown vajer (ja inte för sträckt, utan så mycket det går utan onödiga nedväxlingar), extra oljekylare är ett måste, gärna med elfläkt, och en autoljetempmätare är förstås obligatoriskt. Jag har dessutom extra oljefilter (dubbla spinn on) som skall installeras då orginalets nät känns lite halvhjärtat... Jag byter dessutom oljan i lådan varje gång jag byter i motorn, en löjligt låg merkostnad då man får ut runt 2,5 liter genom pluggen. Kickdown på er :o) |
|
| hade du bytt konverten i den eller har du begränsat effekten | |
|
Jag kan inte tänka mig att konvertern skulle vara det som ger upp först. Det finns någon som åker 740 turbo med ZF4HP22 aut och rejält med effekt och vrid, har sett hans hemsida en gång, mycket intressant läsning. Han hade bla stoppat i 535 innehåll och antagligen fler modifieringar. Jag åker med begränsad effekt :) Kan knappast påstå att den är trimmad, den laddar ett kilo ungf, och det kanske är orginal?? Bilar med aut förutsätts köras lugnt och passivt, så kylningen brukar vara LÖJLIGT underdimensionerad om man ens funderar på mer än en kickdown per resa... Trots allt håller det mycket bra om man håller koll på oljan, temperatureren och kickdown justeringen. (kickdown vajer är f.öv. en usel benämning, vajern talar ju om allt utom hastigheten för lådan, kickdown är ju det minsta den sköter) |
|
|
har fått tag i en ic nu till automaten som är avsedd till en 900 turbo,det får räcka ett tag till sommarn då man får byta upp sig den extra oljekylaren som du satt dit,är det från en saab9000 eller? |
|
|
Bra val helgonet, en sådan skall jag åxå prova med.. =) 900 Aero IC.. Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
bumse: var in och kikade på dina bilder den var ju ruggigt fräsch hel... vad låg den var,går det att köra med på vintern? min är som en x3 känns det som |
|
|
Jo jag har väl fått lite hyffs på den.. Jo, inte mycket markfrigång där inte, därför jag vill göra ett lite byte.. Länk Den är avställd över vintern, får ju bevara dem som finns kvar! ;) Sen håller jag ju på och meckar lite.. =) Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
324 td till salu Länk Russinet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.