|
Sida 130 av 151
|
|
|---|---|
|
Har farthållare monterad i min 324td kombi. Vet inte om det är från fabrik eller eftermonterat men kåpan som sitter under rattstången ser misstänkt hemsnickrad ut. (Man ser jack i hålet till farthållarspaken och de ser utsågat ut). Det är inkopplat mot styrboxen någonstans så den vill bara funka med elstyrd pump. Har sett att man kan köpa något kit/spak någonstans men minns inte riktigt var just nu. |
|
|
Tjena Kenneth, det var ett tag sen! :) Okej! Ja det hade jag listat ut att det ända som borde behövas är spaken då bränslet styrs elektroniskt. Det finns inget synilgt märke på spaken då? Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
Var ett tag sen man skrev något ja, har hunnit skaffa jobb i och flytta till Stockholm. Stackars kombin står och längtar efter mig "hemma" uppe i Älvsbyn. Spaken ser helt oskadad ut. Har försökt hitta var jag såg en farthållarspak/-kit när jag funderade över att köpa det till den röda 324sedanen jag hade. (Som jag borde behållit eg. =]) |
|
|
Se där ja, blivit 08:a helt plötsligt, förstår att du saknar 324:an.. :) Det jag menade var om du kom ihåg (i.o.m att du inte bara kan gå ut och kolla på spaken) om det stog något märke, företag på den? Men det hade du väl sagt vid det här laget om det gjorde det. |
|
|
Jo, den saknas lillkombin. Där jag bor just nu skulle jag kunna ha den stående, men flytta vill jag till något med lite mindre pendlingstid, då vet man inte längre... Plus trafiken är galen i 08. Hittade var jag hittade något om farthållare: www.koed.dk e30 -> Nye deler -> Diverse invendigt udstyr sen bara en bit ner på sidan så finns "El-dele, fartpilot -Eftermondtering" med en "Fartpilothandtag, E30 324td" något. Du kan för tidsbesparande istället söka på artikelnr www10249 |
|
|
Hejsan har lite problem med min 524 som jag har byggt om till a-traktor som snart är klar... Men har problem med: Varvräkanre o temp fungerar inte, har byt batterierna i instrument men fungerar inte =(!! Några mer förslag? Bilen är importerad från holland så förstår inte så mycket av instruktionerna. behöver bilder o info på relä lådan så jag vet vilka som är till vad? fattas ett ! Har varit på o skruvat lite på dieselpumpen (MEKANISK) för mer effekt. så nu segar sig gasen.. sjunker långsamt i varv. men ryker inte ändå? :S |
|
|
Här får ni se var gränsen går för mettis grabbar. Jag kämpade iaf :) Länk Nån som har en topp? :D Mvh Klang FMR |
|
|
MekarniSSen__: anledningen att den sjunker för sakta på tomgången är med största sannolikhet för att du inte ställt ner tomgången tillräckligt... och angående bilder på box så vet jag att helgonet har på säkringsboxen på sin sida... // Fredro |
|
| Okej ska pröva o skuvna ner den mer då=) tack | |
| hej klang=) jag har en topp till m21 motorn | |
|
Hej! Efter ett tags vila har ja lagt lite energi på 324an igen och den börjar gå riktigt bra. Får inte upp laddtrycket över 0,7 bara... Pumpen är inställd och ganska påställd så tillräckligt med avgaser borde det bli, ryckte wastegate slangen för att se om de blev nå mer laddtryck, jo typ 0,1bar till... Men wastegaten kanske inte orkar hålla tillbaka "klaffen" när avgaser kommer. Sen är väl inte turbon i perfekt skick men den borde klara av att bygga mer tryck än så för så slut kan den inte vara. På tal om farthållare så har jag det på min 324td. Men det är ju en 92a med elektronisk pump från början så den funktionen försvann ju iom. den mekaniska pumpen. Och det är inget som är hemmasnickrat utan det satt original på min. Nån som har kommit på en lösning för farthållare och mekanisk pump? |
|
|
Jag är lite sugen på om man kan få igång soppaförburkningsmätare när man har en mekanisk pump?? clew: vi borde ses och kolla bilarna =) jag har samma problem att jag inte får upp laddtrycket över 0,7 trotts att pumpen är påställd (dock inte max) ryker fint innan turbon kommer igång... så avgaser finns ju... ska ut och fotta lite någon dag så kommer lite bilder oxå nu när "projektet" rullar... // Fredro |
|
|
Tackar Koman! Jag har en bekant som har sommarstuga i närheten som skulle kunna handla den och ta med hit, om inte clew_e30 säljer sin beg. clew_e30: Du har inte lust att sälja din farthållare som du inte kan använda? Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
hej svejs.förlåt mig men ja blev kär: min bmw 324td hemsida Länk |
|
| ska besiktiga bilen snart här nu, något som man bör tänka på speciellt med dessa bilar?mvh | |
|
ja då var ja tillbaks i kalla djäkla Sverige och har äntligen luftat svarten. Nu så börjar en stressvecka utan dess like. Pumpinställning/byte av kamrem/spännrulle och löprulle. byte till sänkningsats. fixa klart inredningen. lackera. Och de e nu problemet kommer. Den ska igenom besiktningen,hehe sen ska skatten,försäkringen vara betald och man måste inneha tävlingslicens. Så de ser lite knepigt ut, men men skam den som ger sig. Dessutom finns de bara 4 stycken tävlingar i år där den enda här uppe är om 2veckor,7 juni. och ja kan ju ge mig tusan på att ja jobbar den helgen tack vare att jag varit borta i 3veckor. (Härliga Thailand) min bmw 324td hemsida Länk |
|
|
Jag frågar igen om det här med att "flytta locket", skall det flyttas framåt eller bakåt? Mitt verkar sitta max bakåt å tom gången är då ca 650 rpm. Känns mest som om locket går att flytta i sidled? Har titta på länken med bilde som visar vilka skruvar man ska lossa å så vitt jag förstår gör jag rätt? |
|
|
Är det någon som bytt från elektrisk pump till en mekanisk och fått bränsleförbrukningsmätaren att fungera?? // Fredro |
|
|
thunderbolt: locket ska flyttas bakåt mot växellådan om du vill ställa på den. fredro:nope har inte fått den att röra på sig min bmw 324td hemsida Länk |
|
| Hmm, då är den kanske max påställd ändå, jag lyckades inte ens med brytjärn flytta locket bakåt :-D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.