|
Sida 122 av 151
|
|
|---|---|
|
Bamsehalvar: ang oljetryck och temp... jag håller på nu och har gjort så att tempen gängar jag direkt i tråget trycket gör jag så med att jag har köpte en slangnippel M12*1,5 som jag gängar i där org oljetryckskontakt sitter och sen drar jag en slang dit jag har fäst en tkors M12*1,5 in och ut och sen har den universal gänga till oljetryck mätare åt sidan... återkommer med bilder... En fråga nu! Pysventilen kopplas in mellan turbon och westgateventilen men kan jag koppla laddtrycksmästaren på samma slang? // Fredro |
|
![]() 318 Bmw 320ia E30 -84a
Bmw 320ik E30 -88a bmw 324td E30 -88a Bmw 750ia E32 -91a bmw 730i E32 -89a |
fredro använd bromslang till de bätre en fösa slangar eller så en hydral slang inte kul om den rycker av en polare va me om de |
|
klang, jag är intresserad av allt.. kom på ett pris och maila det till mig, tack. //chippen Gott med öl... |
|
|
kör hydralslang allting... 10 Bar och oljeklassat... hur ser det ut med laddtrycksmätaren? // Fredro |
|
| blir nog som du kör det Fredro men måste bara åka till någon som säljer och trycker slangarna, jag vet inte om du kan sätta laddtrycksmätaren där men jag har min på den slangen som går direkt mellan insuget och pumpen och det funkar fint,mvh | |
|
hej svejs allihop. tyvärr har ja inte haft tillgång till internet då dom byggt om de i huset men nu så!!! hur går det med era projekt?? Själv så längtar ja tills asfalten kommer fram. fredro: koppla bara in mätaren till insuget. Tänkte du ha justerbart som jag senare eller? min bmw 324td hemsida Länk |
|
|
k:racing: det går att bygga om den elektriska på samma sätt men då blir den svårare att justera in gentemot den mekaniska. så i princip är de den mekaniska som gäller om man nu inte gillar att krångla lite,hehe klang: skicka bilder sen så lägger ja gärna upp dom min bmw 324td hemsida Länk |
|
|
Okej, tack ska du ha helgonet! Ingen som har en 324 till salu ?! Mvh / Niklas |
|
|
Bryter in med en fråga relaterad till den hatade "elpumpen", på insuget sitter en tempsensor, som jag antar indirekt påverkar laddtryck och bränslemängd(?), om man flyttar den till en kallare plats, tex i inloppet till luftburken, lurar man då insprutningen till mer bränsle och ev. laddtryck? Antagligen små variationer, men vad tror ni? |
|
|
Pysvetil för att sitta inne i kupen är redan inhandlad... Finns lite bilder inne på www.garaget.org/fredro har varit iväg nu och svetsat oljereturanslutningen i tråget i helgen och ska nu ut och montera skiten... turbon är provmonterad och det verkar funka fint... =) IC är innpassad... så ett uttag ur insuget till laddtrycksmätaren är enklast?? |
|
använd inte pys ventil är de semsta som fins |
|
bmwpelaren: ett påstående bör ju styrkas med en förklaring!!! varför är det dåligt??? min bmw 324td hemsida Länk |
|
att pusa ut ett tryck för att få ett lägre tryck är så fel blir långsamt tryck de du ska göra är att redusera trycket inte flödet ä de e det man gör me en pys |
|
ok, men hur gör du för att reducera trycket??? bara monterat en kraftigare wastegate eller?? jag har alltid kört med pysventil både på bensinturbos och dieselturbos och aldrig märkt att laddtrycket blivit segare att få upp gentemot att bara ha en kraftigare wastegate, men men. men det låter logiskt som du säger min bmw 324td hemsida Länk |
|
jag har en ventil som man ställer trycket på annars får man köra med elektronisk laddstyrning ja ska lägga in en bild på några exempel snart |
har du ingen mail helgonet så kan ja skicka en bild till dig som du kan lägga in på din sida me olika slangdragningar å den biten för att få olika responser å så |
|
jepp ja har mail: rogerkallioniemi@hotmail.com min bmw 324td hemsida Länk |
|
|
så tillbaka efter en tids internet frånvaro... ändrat mig angående hur jag gör med oljetryck och temp... har köpt ett t-rör på micro(1/8") med uttag åt sidan för oljetemp givare och sen skruvar jag i en bustning (oxå köpt på micro) 1/8" - M12*1,5 så borrar jag och gängar M12*1,5 i sidan på oljefilterhuset... M12*1,5 gängtapp finns att köpa på biltema... det andra har stått ganska still mtp omtapetsering hemma... // Fredro |
|
|
Fredro: Enklaste hade ju varit att bara byta oljetråg annars, det går nämligen väldigt fort. till er alla: nu har jag mailat Bilsport om mitt projekt och får väl se om dom svarar. jag tänkte sen om det finns en möjlighet att vi träffs någonstans i Sverige till sommaren. Det vore ju coolt om bilsport gjorde just ett reportage om våra sällsynta 324:or med olika uppgraderingar. Det var ju trots allt världens snabbaste diesel på sin tid,hihi min bmw 324td hemsida Länk |
|
|
Byta tråg?? varför? jag hade ju en vanlig D från början och var svetsade dit en oljeretur anslutning på den... ganska enkelt =) kul med ett get together... // Fredro |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.