|
Sida 106 av 151
|
|
|---|---|
| någon som vill köpa en mek pump till en m21-d24 | |
|
jahha... Så har man köpt sig en till 324 D då :) en 87:a som nån gått lös på med "humla" så den saknar tak :) Nåjaa.. ska bara ha lite delar från den så... Motorn å pumpen saknades desssutom. Har ju motor + låda liggandes men tror karossen är i för dåligt skick för att göra nåt av den. Dessutom kan besiktiningen bli ett problem med kapat tak :) (fast det kan ju svetsas dit igen) :) Har inte hunnit med nåt vråltrimmande ännu tyvärr :( Kommer nog bli först till vintern. Nån som har en Touring 324 till salu??? |
|
|
roindiesel: jag är alltid intresserad av en mekpump du måste ha sveriges största ansamling av 524:a e28:or!!!!!! kenna: kombin är till salu men jag tror den är för dyr för dig eller????? 18000kr hade jag tänkt mig då den inte rullat så långt, 16000mil exakt idag den kan jag tänka mig sälja då svarten strax är färdig för gatan. min bmw 324td hemsida Länk |
|
| nej de finns nog nån som är värre hehe 1500kr för pump inga läckor eller defekter gick bra när den satt på bilen | |
|
då bokar jag den min bmw 324td hemsida Länk |
|
| någon som vill köpa en mek pump till en m21-d24 har en till obs sista! | |
|
roindiesel: du har fått mail om adressen min bmw 324td hemsida Länk |
|
| jag har läst men jag har en pump till | |
![]() 318 Bmw 320ia E30 -84a
Bmw 320ik E30 -88a bmw 324td E30 -88a Bmw 750ia E32 -91a bmw 730i E32 -89a |
har provtryckt en m21-d24 topp i da de va dä värsta spricka ja någonsin sätt inte undrar på de e för dyrt å laga dom silket jävla mög |
| jag har en bra topp till salu | |
|
bmw pelaren: det går till och med INTE att laga dom det finns nämligen inga marginaler för slipning då den är helt plan med ventiler som går rakt ned Länk men ni alla har väl sett den bilden, tyvärr ska tilläggas då det är en dyr erfarenhet. min bmw 324td hemsida Länk |
|
| skulle behöva en "bruksbil" då jag tänkt sätta denna på "operation MER POWER" över vintern å det skulle behöva va en farmare eller en paketbil för att få "låg" skatt. Bara det att jag egentligen skulle behöva en paketbil , men en Touring 324:a skulle vara sååå mycket mer skoj (svårt att bestämma mej med andra ord) Hur långt är lastutrymmet om man monterar bort baksätet ur Touringen (alltså från bakkanten till framsätets ryggstöd med framsätet ALLT framåt som det går.? | |
|
E30 touring är ju en av det minsta du kan komma över i kombiväg... Eländigast finner jag dock vara baklykterna/luckan - baklykterna sitter fast i bilen och inte i luckan och gör att lastmöjligheterna för stora saker minskar drastiskt. Sett bild på en E30 touring som hade ombyggt till E34 touring baklykter + moddad baklucka så det blev lite mer smidigt. Kan mäta upp utrymmet i min touring imorgon. |
|
roindiesel va kostar en sån topp ? td eller sugis ? har du myligt vis sugis kam ? helgonet ja undersökte de me laga toppen de går men de e ett jävla jobb för sprickan blir ett par sentimeter ner mellan säten så man får ta ut sätena å så å de kostar för mycke å fixa då trist men sant =( |
| BMW_pelaren^^ du har fått power post! | |
|
bmw pelaren: jovisst går det att fixa men problemet är att det inte kommer att hålla så länge då det är en väldigt tunn vägg där som du säkert såg. som sagt billigare att köpa en ny topp då alternativt en begad motor på tippen min bmw 324td hemsida Länk |
|
helgonet jo de har du helt rätt i den är bara 11mm den väggen å de krävar massa varme för å svetsa i en topp men ja pelar me de mest för en kul grej å se om man kan få rätt på de för ja har lakt massa tid på min topp nu å vill ju inte den spricker blir ju massa tid om ja ska göra en lika dan topp me dom kanalerna å sätesvinklar ju |
|
bmw pelaren: när du sätter dit toppen sen så använd dig av 3hålspackningen vilken är den grövsta (1.67mm) så minskar du risken för överhettning samtidigt som kompet blir lite mindre och så minskar du möjligheten för att toppen ska spricka samtidigt. 3 flugor i en smäll. men jag tror dock inte att det kommer att hålla om du ska ladda på lite men jag håller tummarna nu så har man beställt 6puckars av ppf så det ska nog hålla ihop nu förhoppningsvis med den förstärkta tryckplattan sachs 618, men vi får se. jag ska ta bilder på bytet till enkelmasse svänghjulet (m20)och visa hur det ser ut. framförallt kommer responsen bli bra mycket snabbare från botten då den väger flera kilo lättare än dubbelmasse..... med en turbo,spridare,pump,IC,metanol/vatteninsprut på 300hk plus borde man väl ha mer än de 86hk som det står i pappret. och jo den är registrerad som en 324d ironiskt nog om två veckor kan man äntligen börja skruva varje dag och då djäklar ska allt fixas så man hinner köra in allt och justera in hjulvinklar innan vintern kommer. min bmw 324td hemsida Länk |
|
|
Fränt helgonet. Få ihop den nu så man själv får lite motivering.. Fick äntligen dit ICn på 524an... Fick slut på seriositet halvvägs.. hah :) Bilder kommer sen.. |
|
helgonet ja har funderingar på å coata eller hur de stavas så slipper man ju få varmen ui toppen givet vis har ja 3 håls pakning har ja på alla min 324or =) vi får vell hålla tummarna för varandras byggen å hoppas de inte blir massa härdsmälterier |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.