|
Sida 105 av 151
|
|
|---|---|
|
det finns en hel del att läsa om det här Länk min hemsida Länk |
|
![]() 318 Bmw 320ia E30 -84a
Bmw 320ik E30 -88a bmw 324td E30 -88a Bmw 750ia E32 -91a bmw 730i E32 -89a |
jo de e sant som du säger men e man snål så e man billigare å bygga själv men ja har själv köpt mitt orkar inte bygga allt ju |
|
Helgonet: Tackar, ska läsa det nu =) Beställde i övrigt delar till bilen idag.. lite bakaxeldetaljer =) |
|
har snidit klart ionsuget nu å börjat på grenröret å en oljefilter förflyttare jäklar va plats de blev när den fimpades =) |
|
BMW_pelaren: Byter du till ett oljefilter som inte är lika tungt att jaga ikapp då? =] Kan vara smidigt springa in på ok och handla ibland.... |
|
nej de blir samma som innan fast me slangar så man kan flutta bort de från motorn filtret e inte så svårt å få tag i ju mekonomen har alltid de hemma =) |
|
lagade 524an igår.. det var skönt att åter igen åka sotmobil =) Gick gott... Nu ska det trimmas/fixas med den.. |
|
|
nu är balkspoilern och bakluckan monterad så nu återstår bara sidokjolarna så ska den putsas till innan lackering. jag hade tänkt mig vinröd metallic som jag hade på automaten tidigare. tips på någon annan färg som ni tycker ser bra ut? klang: ska du köra som folk nu eller?, eller har du förstärkt bakaxelupphängningen? min hemsida Länk |
|
|
lol, såg jag skrev balkspoiler, hehe nu är iallafall bakspoilern och bagageluckan på plats och temporär lackade i väntan på "rätt" val av färg. bilder på det är upplagda Länk min hemsida Länk |
|
|
helgonet: Jag röstar på vinrött, som bettan du köpte av mig. Alternativt tvåfärgslack - vinröd nere och svart från kanten vid hantagen och uppåt... |
|
|
helgonet: nää.. här kört vi inte som folk ;) Allt är nytt i bakvagnen nu, så nu jeflar går det utav helvete... Ska dock snart ställas av för att byggas riktigt... Har dock inte vågat vålda för grovt än :) |
|
|
Då har man anslutit sig till 324td sektionen, hämtade hem en sådan igår från Värnamotrakten. Egentligen en 320i som fått fått sig en 524td motor ( T31A motorn utbytt). Hade stått i fem år så den behöver lite omvårdnad karosserimässigt innan man vågar visa den för SBP. Motorn gick dock finfint och med det vridet som fanns där i den här lilla bilen ser jag verkligen fram emot att ha den igång! Mekanisk pump har den så det ser lovande ut, vet ej om den är påställd men någon intercooler hade den inte fått sig så det ska den få så småningom. Det får bli lite höst/vinterpyssel i garaget...så får man se vad som rullar ut till våren. Har än så länge bara tvättat av den undertill för att få ett grepp om rostens omfattning, samt slitit ut all inredning då den luktade så mycket...lada! Har ingen aning om de bytt mer än motorn, som vxl-låda och bakaxel men det går kanske att klura ut när jag får in den i garaget. Nån som vet om det nu skulle innebära några problem om man skulle vilja använda denna motor och dieselkonvertera en annan bensinare, om man mot förmodan skulle hitta ett friskare ex.? De har ju fått det godkänt på denna men om man ser till vridmomentet så är ju det lite i överkant för ett motorbyte på en 320i? Jag lär återkomma till denna tråd... / Micke |
|
Viper89 |
Jag vill också handla mig en 324TD nu, suttit och läst och läst hela morgonen i denna tråd :) Vart hittar ni bilarna? Ska man invänta en och köpa i Sverige eller satsa på import istället? Mvh Jocke |
|
dom är som sagt djävligt sällsynta och det finns fler ferrari än 324:or brukar jag säga. bara att vänta och se som sagt. kollade nyss på blocket och det fanns inga där, bara 324d men den är för trött dock min hemsida Länk |
|
Viper89 |
Jo, jag kollade jag med och fick fram den. Det finns ju en 524TD, fast en E28'a. Vad skiljer sig på 524td E28 och E34? Tänkte eftersom det pratas om att hinka ner en motor från en 524td i en E30 :) |
|
524TD (e28) har mekanisk pump, lite större turbo, annars ingen skillnad. Alltså... bara fördelar. =] |
|
hallå moste berätta om ett underlig träff på mantorp ja så där sto en 524 brevid våran plats tänkte huum diesel bögar här me =) ingen viste vems den va när vi kom tillbaka sitter där två fulla diesel luktande alkisar ne de kansk va å ta i lite men fulla va dom å älda gjorde dom kanske älskade dom svart rök när vi börja snacka kom de fram att de va en nisse här i från nån som känner sig träffad kanske =) |
|
Fasen vad najs det kommer bli med svarten, Helgonet! Har tyckt just utseendet varit rätt tamt men det blir ju andra bullar ser man :) Iofs har den väl varit ännu mer 'sleeper' med org. halvfula e30 detaler :) Fasiken om man inte skulle leta sig en 324 ändå... |
|
|
draven: visst har den sett sunkig ut tidigare,hehe och det har varit en tanke med de också för vem tror att bilen är snabb när den ser ut som skit? men nu så tänkte jag slänga på en lack och jag tror till 99% att det blir vinrött som jag hade på automaten sen funderar jag på vilken sänkning man skulle göra? 40/40 el 60/ el 60/60mm man vill ju kunna köra den också!!! min bmw 324td hemsida Länk |
|
|
Bmw pelaren... Jag erkaenner ingenting.. hehe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.