AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
559.236

hur många 324td i landet?

Sida 104 av 151
om du har en mekpump till övers så köper jag den av dig omgående

min hemsida Länk
Ch
18
Chaboo
324TDI Touring - 92:a
har tyvärr bara orginal pumpen.

The Man,The Myth,The Legend..
Ko
246
Koman
130IA-07
Chaboo:

Vad har du för stolar (och baksäte) i den?
Ch
18
Chaboo
jag har både dom bruna. och sen så har jag dom svarta med blåa sömmar och blåa inslag. har dörr sidor oxå.

Ch
18
Chaboo
det e sport stolarna...

mittkonsol med urtag för sätesvärmare?

min hemsida Länk
Ko
246
Koman
130IA-07
Chaboo:
Skick på stolarna (bägge uppsättningar) och kanske finns bilder?

Helgonet:
Om jag minns rätt så är det väl bara skära ut dom, finns förberett försvagningar där man ska gå lös typ. (Om man tittar under).
helgonet:
har du hittat brickorna?
boonie: jag ska kolla de imorgon då jag är ledig, jag har "bara" jobbat från 0700 till 2200 dom här dagarna och även idag så jag har inte orkat tyvärr.
men jag ringer imorgon om brickorna. hade du stolar med sätesvärmare eller mittkonsol med urtag för de?
tänkte nu när du ska rensa ur ditt nya turboprojekt

koman:hade du några stolar med sätesvärmare till övers eller?

min hemsida Länk
helgonet:
nej ingen sätesvärmare i stolarna eller konsollen
*B
535
*Bumse*
324td -88
Ojoj, kom över fräscha 19" 4x100, dom växer ju inte på träd direkt.. Det kommer nog fylla ut bra i hjulshusen.. ;)

Är ju bara en liten detalj att plocka ihop bilen med då.. hrm..

Länk
"Diesel är inget för veklingar"
Det blir till att köra med eltejp då eller tänkte du konvertera om den till en x3: 2.4d?
är de nån fler som är sugen på att skaffa tilläggsinsprut (metanol/vatten)?
på en 150hk maskin så blir de runt 35hk till, alltså ca 23% ökning på den befintliga effekten om allt lirar som det ska. sen går det givetvis att plocka ut lite extra % sett om man vill med bättre flöde och turboaggregat typ gt serien alternativt dubbelturbo
då på en uppställd "original" 324 så hamnar då toppeffekten på 221hk
180hk*1.23= 221,4hk. vilket inte är illa pinkat

min hemsida Länk
*B
535
*Bumse*
324td -88
Hehe.. ja det kan man tro, men det är faktiskt inte så farligt..

Dels har jag provat på en bekants E30 som är lika låg (förutom bak där min är lägre, men som jag kommer höja) och det såg OK ut.

Dels så med 215/35-19 så blir radien bara 1,5 cm längre än 17":arna jag hade förut.

Länk
"Diesel är inget för veklingar"
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
hej...jag har försökt läsa igenom hela tråden men orkar inte...har inte sett något som handlar om den egentliga frågan på ca dem 40 sidorna jag läst ;)

därför har jag lagt en ny tråd: Länk

som jag hoppas att ni kan svara lite på min fråga...

Tacksam för svar

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
BMW SC #411
försäkringen är billig och jag betalar ca 2500kr per år för den och skatten varierar från 5070kr till 5700kr beroende på vikt och årsmodell tydligen då det har varierat för mig iallafall mellan en automat,manuell och kombin.
den igentliga frågan är att alla som har en 324:a ska svara här så man på ett ungefär kan lista ut de totala antalet.
klart du ska skaffa en 324:a pga flera orsaker
1: udda modell
2: billig att köra
3: går att trimma upp lätt och billigt
4:lika bra väghållning som övriga e30= skojig busbil
5: driftsäkerheten, ingen annan bil jag kört har tuffat på utan problem trots trim i olika grader.
6: otroligt nog så är det inga kallstartsproblem trots förkammardieseluppbyggnad.
7. billiga reservdelar som övriga e30, ex dieselpump 1500kr, motor ca 5000kr
8.billig att införskaffa

märks det att jag gillar 324:a ??????????

min hemsida Länk
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
jo har fattat att 324 går hem hos er killar...jag har ju haft ett par E30 tidigare utan några problem...gillar ju bilarna helt klart...så därför tycker jag en 324 borde passa min livsstil...

med era försäkringar är er 324 klassad som en 325 eller finns det något bolag som har lite koll på läget?

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
BMW SC #411
jag tror snarare att den är klassad som en 316 då den är billig i försäkring samt har lite hk original.(för vem trimmar den)? lol
i folksam har jag min försäkrad och jag har max bonus.

om ni är sugna på att läsa lite om tilläggsinsprutningen som är på väg till mig så kika på denna sida Länk

där har en diesel med metanol/vatteninsprut gjort detta
It is important to note that in the fall of 2004, the long standing world record in the quarter mile for diesels was broken twice (now 7.98 sec) by two different vehicles; both using the Boost Cooler® water/methanol injection system by Snow Performance.

med dagens dollarkurs så ligger det bara på ca 3000kr plus frakt vilket får ses som djäkligt billiga hk

min hemsida Länk
Helgonet:

Jo, jag SKA köpa ett tillskottsprut..
Frågan är bara vilket just nu, eller om jag ska bygga eget...

Visa användare
318
BMW_pelaren^^
Bmw 320ia E30 -84a
Bmw 320ik E30 -88a
bmw 324td E30 -88a
Bmw 750ia E32 -91a
bmw 730i E32 -89a
de är ju as lätt å bygga ett eget sprut

behöver ju nån backventil lite slang en tank å ett munstycke
bmw pelaren: visst är det de men effekten på den kommer givetvis inte bli lika hög som med snowperformance.dom har testat den mot alla konkurrenter och den är överlägsen dom andra med en bredare effektkurva samt mer effekt tack vare olika givare och ett mycket högt tryck som finfördelar vattnet. jag tycker det är värt dom fjuttiga 3000kr för ett system som dessutom har livstidsgaranti på

min hemsida Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.